304117
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM)
Z treści: Julkowska V.: W kręgu zainteresowań naukowo-badawczych i pracy dydaktycznej Profesor Marii Kujawskiej s. 7-10; Boras Zygmunt: Idea fundacji uniwersytetów w Polsce w epoce nowożytnej. Na przykładzie Wilna, Poznania i Lwowa s. 21-29; Górczyński Wit: "Pielgrzym w Dobromilu..." Izabeli z Flemingów Czartoryskiej - pierwsza próba popularyzacji historii ojczystej w środowisku wiejskim s. 30-45; Dworecki Zbigniew: Problematyka oświaty i wychowania młodzieży w poglądach wielkopolskiej chadecji w latach 1920-1925 s. 46-55; Hauser Przemysław: Recepcja ideologii narodowosocjalistycznej w szkołach niemieckich na Pomorzu i w Wielkopolsce w latach 1932-1939 s. 56-65; Julkowska V.: Niezwykła szkoła w niezwykłym miejscu. Rydzyński eksperyment wychowawczo-dydaktyczny w latach 1928-1939 s. 66-79; Łuczak Czesław: Bariery rozwoju wielkopolskiej konspiracji w latach hitlerowskiej okupacji (1939-1945) s. 80-84; Bonusiak Włodzimierz: Polityka kulturalna okupanta radzieckiego we Lwowie październik 1939 - czerwiec 1941 s. 85-95; Matusak Piotr: Żeńska Służba Bezpieczeństwa "Kielnia" Przemysłu Wojennego "Magazyn" Armii Krajowej s. 96-106; Jakubowska Barbara: Szkolna historia na obczyźnie - środowisko emigracyjne w Wielkiej Brytanii 1941-1956 s. 107-118; Schramm Tomasz: Środowisko historyczne na Uniwersytecie Poznańskim w sytuacji politycznej lat 1945-1956 s. 119-130; Konopka Hanna: Doskonalenie nauczycieli Nauki o Konstytucji (1952-1956) s. 131-140; Skórzyńska Izabela: Teatr ocalający duchowość. Rzecz o teatrach poznańskich studentów 1953-1989 s. 141-158; Maternicki Jerzy: Współczesna historiografia polska (szkic syntetyczny) s. 161-169; Konieczka-Śliwińska Danuta: "Ars bene dicendi". Klasyczne i współczesne rozumienie retoryki s. 234-242; Gąsowski Jerzy: Psychobiografie jako psychologiczna analiza historii życia człowieka s. 243-250; Bugajewski Maciej: Teologia dziejów Waltera Benjamina s. 251-256; Serwański Maciej: Poznańsko-francusko-kanadyjska współpraca naukowa w zakresie dydaktyki historii s. 269-277; Wrzosek Wojciech: Metodologia historii a metodyka nauczania historii s. 278-281; Wójcik-Łagan Hanna: Stare i nowe koncepcje dydaktyczno-historyczne w XXI wieku s. 282-288; Strykowski Wacław: Teoretyczne podejście do procesu kształcenia s. 289-298; Miśkiewicz Benon: Praca licencjacka i magisterska na studium historii s. 299-304; Suchoński Adam: Plebiscyt i powstania śląskie w polskich i niemieckich podręcznikach do nauczania historii s. 305-311; Zielecki Alojzy: Edukacyjne walory "Dziejów narodu i państwa polskiego" s. 312-322; Majorek Czesław, Majorek Marta, Wojniak Justyna: Historia "ad usum delphini", czyli o postrzeganiu "Dziejów narodu i państwa polskiego" przez młodych internautów s. 323-332; Pańko Grażyna: O zastosowaniu komiksu w nauczaniu historii s. 337-340; Figaj-Nowak Henryka: Rozwój myślenia historycznego podstawą efektywnej komunikacji nauczyciela z uczniami s. 341-350; Menz Mariusz: Źródło historyczne w dydaktyce szkoły średniej. Teoria a praktyka s. 368-378
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Julkowska V.: W kręgu zainteresowań naukowo-badawczych i pracy dydaktycznej Profesor Marii Kujawskiej s. 7-10; Boras Zygmunt: Idea fundacji uniwersytetów w Polsce w epoce nowożytnej. Na przykładzie Wilna, Poznania i Lwowa s. 21-29; Górczyński Wit: "Pielgrzym w Dobromilu..." Izabeli z Flemingów Czartoryskiej - pierwsza próba popularyzacji historii ojczystej w środowisku wiejskim s. 30-45; Dworecki Zbigniew: Problematyka oświaty i wychowania młodzieży w poglądach wielkopolskiej chadecji w latach 1920-1925 s. 46-55; Hauser Przemysław: Recepcja ideologii narodowosocjalistycznej w szkołach niemieckich na Pomorzu i w Wielkopolsce w latach 1932-1939 s. 56-65; Julkowska V.: Niezwykła szkoła w niezwykłym miejscu. Rydzyński eksperyment wychowawczo-dydaktyczny w latach 1928-1939 s. 66-79; Łuczak Czesław: Bariery rozwoju wielkopolskiej konspiracji w latach hitlerowskiej okupacji (1939-1945) s. 80-84; Bonusiak Włodzimierz: Polityka kulturalna okupanta radzieckiego we Lwowie październik 1939 - czerwiec 1941 s. 85-95; Matusak Piotr: Żeńska Służba Bezpieczeństwa "Kielnia" Przemysłu Wojennego "Magazyn" Armii Krajowej s. 96-106; Jakubowska Barbara: Szkolna historia na obczyźnie - środowisko emigracyjne w Wielkiej Brytanii 1941-1956 s. 107-118; Schramm Tomasz: Środowisko historyczne na Uniwersytecie Poznańskim w sytuacji politycznej lat 1945-1956 s. 119-130; Konopka Hanna: Doskonalenie nauczycieli Nauki o Konstytucji (1952-1956) s. 131-140; Skórzyńska Izabela: Teatr ocalający duchowość. Rzecz o teatrach poznańskich studentów 1953-1989 s. 141-158; Maternicki Jerzy: Współczesna historiografia polska (szkic syntetyczny) s. 161-169; Konieczka-Śliwińska Danuta: "Ars bene dicendi". Klasyczne i współczesne rozumienie retoryki s. 234-242; Gąsowski Jerzy: Psychobiografie jako psychologiczna analiza historii życia człowieka s. 243-250; Bugajewski Maciej: Teologia dziejów Waltera Benjamina s. 251-256; Serwański Maciej: Poznańsko-francusko-kanadyjska współpraca naukowa w zakresie dydaktyki historii s. 269-277; Wrzosek Wojciech: Metodologia historii a metodyka nauczania historii s. 278-281; Wójcik-Łagan Hanna: Stare i nowe koncepcje dydaktyczno-historyczne w XXI wieku s. 282-288; Strykowski Wacław: Teoretyczne podejście do procesu kształcenia s. 289-298; Miśkiewicz Benon: Praca licencjacka i magisterska na studium historii s. 299-304; Suchoński Adam: Plebiscyt i powstania śląskie w polskich i niemieckich podręcznikach do nauczania historii s. 305-311; Zielecki Alojzy: Edukacyjne walory "Dziejów narodu i państwa polskiego" s. 312-322; Majorek Czesław, Majorek Marta, Wojniak Justyna: Historia "ad usum delphini", czyli o postrzeganiu "Dziejów narodu i państwa polskiego" przez młodych internautów s. 323-332; Pańko Grażyna: O zastosowaniu komiksu w nauczaniu historii s. 337-340; Figaj-Nowak Henryka: Rozwój myślenia historycznego podstawą efektywnej komunikacji nauczyciela z uczniami s. 341-350; Menz Mariusz: Źródło historyczne w dydaktyce szkoły średniej. Teoria a praktyka s. 368-378
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej