304373
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z sesji, Kazimierz Dolny, 24-25 IX 2001 r
Z treści: Michalik Jan: Dramaturgia niemiecka w repertuarze Stanisława Koźmiana s. 11-24; Marszałek Agnieszka: Włosi we Lwowie. Recepcja dramatu włoskiego w teatrze Skarbkowskim s. 25-43; Kuligowska-Korzeniewska Anna: Polska "Szulamis". Dramat żydowski na scenach polskich na przełomie XIX i XX wieku s. 45-63; Kozłowska Mirosława: "Swoi" i "obcy". Dramat żydowski na polskich scenach w Wilnie 1906-1940 s. 65-76; Niemirowski Wieńczysław A.: Niemiecki Teatr Miejski w Lublinie w latach 1941-1944 s. 77-97; Kaczmarek Wojciech: Krytyka i dramat francuski w programach i dyskusjach Młodej Polski s. 99-110; Whitaker Polakiewicz Marie-Joséphine: Wzniosłość, ryzyko i realizm w teatrze [Paula] Claudela: trzy polskie postacie s. 111-124; Brodal Jan: Miłość i śmierć - kilka uwag o twórczości literackiej Dagny Juel-Przybyszewskiej s. 125-130; Poskuta-Włodek Diana: Teatr w źrenicy oka. Wpływ dramaturgii ekspresjonistycznej na krakowskie inscenizacje w latach dwudziestych s. 131-140; Taborski Bolesław: Szekspir w twórczości polskiego poety (autoprezentacja) s. 167-193; Ciechowicz Jan: Moce i słabości polskiej komparatystyki teatralnej s. 195-203; Uggla Andrzej Nils: "Mistrz Olof" Augusta Strindberga w Szwecji i w Polsce s. 227-235; Sokół Lech: "Peer Gynt" w teatrze polskim (1904-1997) s. 237-252; Tytkowska Anna: Uwagi o recepcji teatralnej "Życia snem" Calderóna de la Barca s. 253-262; Piekut Marek: Współczesna komedia francuska w teatrze krakowskim w latach 1865-1885 i jej wpływ na styl gry aktorskiej s. 263-270; Podstawka Anna: Od teatru monumentalnego do internetu. Polska recepcja "Naszego miasta" Thorntona Wildera s. 271-286; Brodzińska Izabela: Wczesne dramaty Ionesco w recepcji polskiego teatru s. 287-303; Michalczuk J.: Okruchy prawdy pod skorupą słowa. Z recepcji "Dozorcy" Harolda Pintera na polskiej scenie s. 305-319; Maresz Barbara: Dramat obcy w lwowskich zbiorach teatralnych - czyli zapomniane szlagiery albo "motłoch repertuarowy" s. 321-330; Kosiński Dariusz: Między wniebowzięciem a majaczeniem - kilka uwag o polskich prapremierach "Hanusi" Gerharta Hauptmanna s. 331-345; Nowicka Elżbieta: Drama czarodziejska w Polsce. Rekonesans s. 347-364; Borkowska Alina: "Traviata" w przekładzie Jana Chęcińskiego - czyli o operze "udomowionej" s. 365-378; Kaczmarek W.: Ksiądz Profesor Marian Lewko (1936-2002) - salezjanin, teatrolog, pedagog s. 381-393
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały z sesji, Kazimierz Dolny, 24-25 IX 2001 r
Z treści: Michalik Jan: Dramaturgia niemiecka w repertuarze Stanisława Koźmiana s. 11-24; Marszałek Agnieszka: Włosi we Lwowie. Recepcja dramatu włoskiego w teatrze Skarbkowskim s. 25-43; Kuligowska-Korzeniewska Anna: Polska "Szulamis". Dramat żydowski na scenach polskich na przełomie XIX i XX wieku s. 45-63; Kozłowska Mirosława: "Swoi" i "obcy". Dramat żydowski na polskich scenach w Wilnie 1906-1940 s. 65-76; Niemirowski Wieńczysław A.: Niemiecki Teatr Miejski w Lublinie w latach 1941-1944 s. 77-97; Kaczmarek Wojciech: Krytyka i dramat francuski w programach i dyskusjach Młodej Polski s. 99-110; Whitaker Polakiewicz Marie-Joséphine: Wzniosłość, ryzyko i realizm w teatrze [Paula] Claudela: trzy polskie postacie s. 111-124; Brodal Jan: Miłość i śmierć - kilka uwag o twórczości literackiej Dagny Juel-Przybyszewskiej s. 125-130; Poskuta-Włodek Diana: Teatr w źrenicy oka. Wpływ dramaturgii ekspresjonistycznej na krakowskie inscenizacje w latach dwudziestych s. 131-140; Taborski Bolesław: Szekspir w twórczości polskiego poety (autoprezentacja) s. 167-193; Ciechowicz Jan: Moce i słabości polskiej komparatystyki teatralnej s. 195-203; Uggla Andrzej Nils: "Mistrz Olof" Augusta Strindberga w Szwecji i w Polsce s. 227-235; Sokół Lech: "Peer Gynt" w teatrze polskim (1904-1997) s. 237-252; Tytkowska Anna: Uwagi o recepcji teatralnej "Życia snem" Calderóna de la Barca s. 253-262; Piekut Marek: Współczesna komedia francuska w teatrze krakowskim w latach 1865-1885 i jej wpływ na styl gry aktorskiej s. 263-270; Podstawka Anna: Od teatru monumentalnego do internetu. Polska recepcja "Naszego miasta" Thorntona Wildera s. 271-286; Brodzińska Izabela: Wczesne dramaty Ionesco w recepcji polskiego teatru s. 287-303; Michalczuk J.: Okruchy prawdy pod skorupą słowa. Z recepcji "Dozorcy" Harolda Pintera na polskiej scenie s. 305-319; Maresz Barbara: Dramat obcy w lwowskich zbiorach teatralnych - czyli zapomniane szlagiery albo "motłoch repertuarowy" s. 321-330; Kosiński Dariusz: Między wniebowzięciem a majaczeniem - kilka uwag o polskich prapremierach "Hanusi" Gerharta Hauptmanna s. 331-345; Nowicka Elżbieta: Drama czarodziejska w Polsce. Rekonesans s. 347-364; Borkowska Alina: "Traviata" w przekładzie Jana Chęcińskiego - czyli o operze "udomowionej" s. 365-378; Kaczmarek W.: Ksiądz Profesor Marian Lewko (1936-2002) - salezjanin, teatrolog, pedagog s. 381-393
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej