304373
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Ciechowicz J.: Pierwszym mocnym znaczeniem słowa teatr jest budynek s. 9-14; Bayerdörfer Hans-Peter: Programy budowli teatralnych końca XVIII wieku a teatr na Targu Węglowym s. 17-46; Hirsch Robert: Architektura teatrów na Targu Węglowym w Gdańsku s. 47-56; Prusiewicz Andrzej: Trzy teatry na Targu Węglowym (1801-1935-1967). Architektura budynku - rozwiązania sceny i zaplecza s. 57-68; Ratajczak-Piątkowska Elżbieta, Szczepański Jakub: Targ Węglowy - miejsce wydarzeń publicznych s. 69-82; Kadłubowski Lech: Teatr Wybrzeże - omówienie projektu (1967) s. 83-90; Fiszer Stanisław: Przebudowa Teatru Wybrzeże w 2001 roku s. 91-96; Babnis Maria: Źródła do dziejów teatru gdańskiego w zbiorach Biblioteki Gdańskiej PAN (XVIII-XIX wiek) s. 107-142; Walach Dagmar: "Gdański Łosoś" i nieposkromiona namiętność. Kolekcjoner Walter Unruh s. 143-156; Komsta Katarzyna: Źródła do dziejów teatru na Targu Węglowym w zasobie Archiwum Państwowego w Gdańsku s. 157-166; Kąkol Piotr: Osiemnastowieczna droga do teatru na Targu Węglowym s. 167-184; Abramowicz M.: 3 sierpnia 1801 roku w Gdańsku s. 187-206; Leyko Małgorzata: August Wilhelm Iffland i jego "Das Vaterhaus" (na inaugurację teatru przy Targu Węglowym) s. 207-218; Michalak Jerzy Marian: Opery i balety w repertuarze gdańskiego teatru za dyrekcji Friedricha Genée (1841-1855) s. 219-252; Loew Peter Oliver: Pisanie dla prowincji: gdańscy autorzy w Teatrze Miejskim s. 257-292; Prykowska-Michalak Karolina: Maxa Halbego dramaty z Gdańskiem w tle s. 293-302; Weiss Katarzyna: Wpływ warunków polityczno-narodowych Wolnego Miasta Gdańska na sytuację teatru w latach 1920-1939 s. 303-324; Wolting Stephan: Gdański teatr na Targu Węglowym od okresu Wolnego Miasta do końca II wojny światowej s. 325-366; Drewniak Bogusław: Działalność teatrów niemieckich na okupowanych ziemiach Pomorza w latach II wojny światowej s. 367-374; Dyktyńska Hanna: "Tragedii o bogaczu i Łazarzu" wędrówka przez wieki s. 385-420; Wirth Andrzej: Mechanizm pamięci teatralnej s. 421-434; Ciechowicz J.: Kto chodzi (i chodził) do teatru przy Targu Węglowym s. 435-448; Nowak Maciej: Trwanie teatru s. 449-456; Wokół "Hanemanna". Konwersatorium s. 465-484; Chojka Joanna: Utracony obraz całości. "Hanemann" Stefana Chwina w Teatrze Wybrzeże s. 485-498; 200 lat teatru na Targu Węglowym (katalog wystawy w oprac. Małgorzaty Abramowicz) s. 501-536; Dyrektorzy teatru na Targu Węglowym (biogramy w oprac. M. Abramowicza) s. 537-573
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Ciechowicz J.: Pierwszym mocnym znaczeniem słowa teatr jest budynek s. 9-14; Bayerdörfer Hans-Peter: Programy budowli teatralnych końca XVIII wieku a teatr na Targu Węglowym s. 17-46; Hirsch Robert: Architektura teatrów na Targu Węglowym w Gdańsku s. 47-56; Prusiewicz Andrzej: Trzy teatry na Targu Węglowym (1801-1935-1967). Architektura budynku - rozwiązania sceny i zaplecza s. 57-68; Ratajczak-Piątkowska Elżbieta, Szczepański Jakub: Targ Węglowy - miejsce wydarzeń publicznych s. 69-82; Kadłubowski Lech: Teatr Wybrzeże - omówienie projektu (1967) s. 83-90; Fiszer Stanisław: Przebudowa Teatru Wybrzeże w 2001 roku s. 91-96; Babnis Maria: Źródła do dziejów teatru gdańskiego w zbiorach Biblioteki Gdańskiej PAN (XVIII-XIX wiek) s. 107-142; Walach Dagmar: "Gdański Łosoś" i nieposkromiona namiętność. Kolekcjoner Walter Unruh s. 143-156; Komsta Katarzyna: Źródła do dziejów teatru na Targu Węglowym w zasobie Archiwum Państwowego w Gdańsku s. 157-166; Kąkol Piotr: Osiemnastowieczna droga do teatru na Targu Węglowym s. 167-184; Abramowicz M.: 3 sierpnia 1801 roku w Gdańsku s. 187-206; Leyko Małgorzata: August Wilhelm Iffland i jego "Das Vaterhaus" (na inaugurację teatru przy Targu Węglowym) s. 207-218; Michalak Jerzy Marian: Opery i balety w repertuarze gdańskiego teatru za dyrekcji Friedricha Genée (1841-1855) s. 219-252; Loew Peter Oliver: Pisanie dla prowincji: gdańscy autorzy w Teatrze Miejskim s. 257-292; Prykowska-Michalak Karolina: Maxa Halbego dramaty z Gdańskiem w tle s. 293-302; Weiss Katarzyna: Wpływ warunków polityczno-narodowych Wolnego Miasta Gdańska na sytuację teatru w latach 1920-1939 s. 303-324; Wolting Stephan: Gdański teatr na Targu Węglowym od okresu Wolnego Miasta do końca II wojny światowej s. 325-366; Drewniak Bogusław: Działalność teatrów niemieckich na okupowanych ziemiach Pomorza w latach II wojny światowej s. 367-374; Dyktyńska Hanna: "Tragedii o bogaczu i Łazarzu" wędrówka przez wieki s. 385-420; Wirth Andrzej: Mechanizm pamięci teatralnej s. 421-434; Ciechowicz J.: Kto chodzi (i chodził) do teatru przy Targu Węglowym s. 435-448; Nowak Maciej: Trwanie teatru s. 449-456; Wokół "Hanemanna". Konwersatorium s. 465-484; Chojka Joanna: Utracony obraz całości. "Hanemann" Stefana Chwina w Teatrze Wybrzeże s. 485-498; 200 lat teatru na Targu Węglowym (katalog wystawy w oprac. Małgorzaty Abramowicz) s. 501-536; Dyrektorzy teatru na Targu Węglowym (biogramy w oprac. M. Abramowicza) s. 537-573
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej