319494
No cover
Book
In basket
10 Konferencja z cyklu "Tradycje śląskiej kultury muzycznej", Katowice, marzec 2001 r
Treść: Maszkowski Jan Zyndram: W kręgu rodzinnym Rafała Maszkowskiego s. 13-25; Zduniak M.: Rafał Maszkowski - najwybitniejszy polski dyrygent końca dziewiętnastego wieku s. 27-63; Szafkowska Magdalena: Nagrobek Rafała Maszkowskiego s. 65-69; Jagiełło-Kołaczyk Marzanna: Sale koncertowe w dziewiętnastowiecznym Wrocławiu s. 71-84; Loos Helmut: Miejskie teatry we Wrocławiu s. 85-93; Raba Bogusław: Droga do sławy Benjamina Bilsego i jego Legnickiej Orkiestry Symfonicznej. Czwartą klasą do Filharmonii Berlińskiej s. 95-111; Flis Maja: Twórczość polonezowa Józefa Elsnera s. 113-126; Galewski Dariusz: Projekt barokowego prospektu organowego kościoła jezuitów w Kłodzku. Przyczynek do związków pomiędzy sztukami plastycznymi a muzyką s. 127-131; Scott Allen: Odrodzenie drukarstwa na Śląsku pod koniec XVI wieku. Wkład drukarza Nicolausa Sartoriusa-Schneidera do historii śląskiej muzyki sakralnej s. 133-149; Rottermund Krzysztof: Fortepianmistrzowie z Wrocławia w końcu XVIII i w XIX wieku. Przyczynek do historii budownictwa instrumentów muzycznych na Śląsku s. 151-164; Rottermund K.: Instrumenty proweniencji wrocławskiej w Muzeum Instrumentów Muzycznych w Berlinie s. 165-171; Turek Krystyna: Śląskie pieśni ludowe z teki folklorystycznej Stanisława Wallisa s. 173-181; Dziadek Magdalena: Stan zachowania tradycyjnego repertuaru katolickich pieśni kościelnych na Śląsku Cieszyńskim s. 183-198; Bobrowska Jadwiga: Piosenka "o wilczku ożenionym" i jej warianty w zbiorach śląskich pieśni ludowych s. 199-209; Pośpiech Remigiusz: Ksiądz Augustyn Weltzel (1817-1897) jako badacz śląskiej kultury muzycznej s. 211-219; Michalewski Tomasz: Znaczenie działalności Piotra Świerca jako pedagoga i badacza folkloru Śląska Opolskiego s. 221-234; German Franciszek: Profesor Józef Władysław Reiss (1879-1956) i jego związki muzyczne ze Śląskiem s. 235-256; Kościów Zbigniew: Serbołużyckie ślady muzyczne na Śląsku s. 257-261; Bauman-Szulakowska Jolanta: Gatunek koncertu w twórczości kompozytorów górnośląskich s. 263-278; Granat-Janki Anna: Główne tendencje twórcze we wrocławskim środowisku kompozytorskim w latach 1945-2000 s. 279-293; Kieniek Tomasz: Związki między wysokością a barwą dźwięku w wybranych utworach kompozytorów wrocławskich s. 295-319; Subel Joanna: Tradycje męskiego śpiewu chóralnego we Wrocławiu s. 321-345; Kanafa D.: "Antygona" Ryszarda Bukowskiego jako przykład koncepcji dramatu choreograficznego s. 347-360
Notes:
Summary, etc.
10 Konferencja z cyklu "Tradycje śląskiej kultury muzycznej", Katowice, marzec 2001 r
Treść: Maszkowski Jan Zyndram: W kręgu rodzinnym Rafała Maszkowskiego s. 13-25; Zduniak M.: Rafał Maszkowski - najwybitniejszy polski dyrygent końca dziewiętnastego wieku s. 27-63; Szafkowska Magdalena: Nagrobek Rafała Maszkowskiego s. 65-69; Jagiełło-Kołaczyk Marzanna: Sale koncertowe w dziewiętnastowiecznym Wrocławiu s. 71-84; Loos Helmut: Miejskie teatry we Wrocławiu s. 85-93; Raba Bogusław: Droga do sławy Benjamina Bilsego i jego Legnickiej Orkiestry Symfonicznej. Czwartą klasą do Filharmonii Berlińskiej s. 95-111; Flis Maja: Twórczość polonezowa Józefa Elsnera s. 113-126; Galewski Dariusz: Projekt barokowego prospektu organowego kościoła jezuitów w Kłodzku. Przyczynek do związków pomiędzy sztukami plastycznymi a muzyką s. 127-131; Scott Allen: Odrodzenie drukarstwa na Śląsku pod koniec XVI wieku. Wkład drukarza Nicolausa Sartoriusa-Schneidera do historii śląskiej muzyki sakralnej s. 133-149; Rottermund Krzysztof: Fortepianmistrzowie z Wrocławia w końcu XVIII i w XIX wieku. Przyczynek do historii budownictwa instrumentów muzycznych na Śląsku s. 151-164; Rottermund K.: Instrumenty proweniencji wrocławskiej w Muzeum Instrumentów Muzycznych w Berlinie s. 165-171; Turek Krystyna: Śląskie pieśni ludowe z teki folklorystycznej Stanisława Wallisa s. 173-181; Dziadek Magdalena: Stan zachowania tradycyjnego repertuaru katolickich pieśni kościelnych na Śląsku Cieszyńskim s. 183-198; Bobrowska Jadwiga: Piosenka "o wilczku ożenionym" i jej warianty w zbiorach śląskich pieśni ludowych s. 199-209; Pośpiech Remigiusz: Ksiądz Augustyn Weltzel (1817-1897) jako badacz śląskiej kultury muzycznej s. 211-219; Michalewski Tomasz: Znaczenie działalności Piotra Świerca jako pedagoga i badacza folkloru Śląska Opolskiego s. 221-234; German Franciszek: Profesor Józef Władysław Reiss (1879-1956) i jego związki muzyczne ze Śląskiem s. 235-256; Kościów Zbigniew: Serbołużyckie ślady muzyczne na Śląsku s. 257-261; Bauman-Szulakowska Jolanta: Gatunek koncertu w twórczości kompozytorów górnośląskich s. 263-278; Granat-Janki Anna: Główne tendencje twórcze we wrocławskim środowisku kompozytorskim w latach 1945-2000 s. 279-293; Kieniek Tomasz: Związki między wysokością a barwą dźwięku w wybranych utworach kompozytorów wrocławskich s. 295-319; Subel Joanna: Tradycje męskiego śpiewu chóralnego we Wrocławiu s. 321-345; Kanafa D.: "Antygona" Ryszarda Bukowskiego jako przykład koncepcji dramatu choreograficznego s. 347-360
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again