319375
No cover
Book
In basket
Z treści: Walasek S.: Wstęp s. 9-15; Derwich Marek: Rola transferów kulturowych w procesie tworzenia się nowoczesnej Europy s. 19-24; Rok Bogdan: Problem mniejszości narodowych i wyznaniowych w dziejach Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1569-1795) s. 25-37; Szybiak Irena: Szkoła a narodowość w świetle oświeceniowych idei i reform edukacyjnych (kilka refleksji) s. 39-48; Skowroński Michał: Szkoła Rabinów w Warszawie (1826-1863). Jaki był cel jej istnienia? s. 55-58; Wołczuk Janina: Wiedza o Rosji czy rusyfikacja? (uwagi o postrzeganiu Rosji przez Polaków edukujących się w epoce mikołajowsko-paskiewiczowskiej) s. 59-72; Suchowiecka Anita: Zwyczaje i obrzędy funkcjonujące w rodzinie warmińskiej na przełomie XIX i XX wieku s. 73-82; Jagiełło Zdzisław: Mniejszości narodowe w II Rzeczypospolitej s. 85-105; Piwowarczyk Mirosław: Aktywność społeczna mniejszości niemieckiej w powiecie gostyńskim w II Rzeczypospolitej s. 107-117; Walasek S.: Edukacyjne aspiracje wielonarodowościowej społeczności na przykładzie ziem północno-wschodnich II Rzeczypospolitej s. 119-131; Wróblewska Urszula: Wileńskie Koło Młodzieży Tatarskiej jako główny inicjator i koordynator działalności społecznej młodzieży tatarskiej w okresie międzywojennym s. 133-144; Meducka Marta: Dom, szkoła, środowisko rówieśnicze w budowaniu tożsamości narodowej młodzieży żydowskiej przed 1939 rokiem (w świetle pamiętników) s. 145-158; Łuczyńska Barbara: Towarzystwo Nauczycieli Szkół Wyższych organizacją integrującą zróżnicowane narodowościowo środowisko nauczycieli Galicji s. 161-175; Pękowska Marzena: Wielokulturowa społeczność uczniów lwowskich szkół dla głuchoniemych i niewidomych (1830-1939) s. 177-185; Puchowska Małgorzata: "Polskie Eton". Edukacja kulturalna elit w konwikcie chyrowskim (1886-1939) s. 187-201; Stinia Maria: Dorobek wielokulturowego środowiska gimnazjalnego Krakowa w okresie autonomii galicyjskiej - nauczanie i nauczyciele religii mojżeszowej s. 203-212; Kula Ewa: Nauczyciele religii mojżeszowej w rządowych męskich szkołach średnich Królestwa Polskiego w drugiej połowie XIX wieku s. 213-229; Szarkowska Agnieszka: Prywatne Hebrajskie Koedukacyjne Semianrium Nauczycielskie w Grodnie w okresie II Rzeczypospolitej jako przykład szkoły dla mniejszości narodowych s. 231-252; Sanojca Karol: Katecheci - księża greckokatoliccy wobec państwa polskiego w latach 1918-1939 s. 253-263; Wolter Edyta: Symbolika europejska i jej dziedzictwo na wybranych przykładach edukacji ekologicznej w II Rzeczypospolitej s. 265-273; Sapia-Drewniak Eleonora: Tradycje szkolnictwa mniejszościowego na Śląsku opolskim (1918-2002) s. 275-290; Albański Leszek: Działalność opiekuńczo-wychowawcza Zgromadzenia Sióstr Służebniczek Najświętszej Maryi Panny Niepokalanie Poczętej - Śląskiej w latach 1850-2000 s. 305-313; Vaculik Jaroslav: Administracja polska wobec ludności czeskiej w Polsce w XX wieku s. 317-323; Humel Aleksandra: Scena Polska w Czeskim Cieszynie s. 325-335; Mikłaszewicz Irena: Sowiecka polityka oświatowa na Wileńszczyźnie w latach 1944-1953 s. 337-347; Haratyk Anna: Zarys historii szkolnictwa na Huculszczyźnie w XX wieku s. 349-362
Notes:
Summary, etc.
Z treści: Walasek S.: Wstęp s. 9-15; Derwich Marek: Rola transferów kulturowych w procesie tworzenia się nowoczesnej Europy s. 19-24; Rok Bogdan: Problem mniejszości narodowych i wyznaniowych w dziejach Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1569-1795) s. 25-37; Szybiak Irena: Szkoła a narodowość w świetle oświeceniowych idei i reform edukacyjnych (kilka refleksji) s. 39-48; Skowroński Michał: Szkoła Rabinów w Warszawie (1826-1863). Jaki był cel jej istnienia? s. 55-58; Wołczuk Janina: Wiedza o Rosji czy rusyfikacja? (uwagi o postrzeganiu Rosji przez Polaków edukujących się w epoce mikołajowsko-paskiewiczowskiej) s. 59-72; Suchowiecka Anita: Zwyczaje i obrzędy funkcjonujące w rodzinie warmińskiej na przełomie XIX i XX wieku s. 73-82; Jagiełło Zdzisław: Mniejszości narodowe w II Rzeczypospolitej s. 85-105; Piwowarczyk Mirosław: Aktywność społeczna mniejszości niemieckiej w powiecie gostyńskim w II Rzeczypospolitej s. 107-117; Walasek S.: Edukacyjne aspiracje wielonarodowościowej społeczności na przykładzie ziem północno-wschodnich II Rzeczypospolitej s. 119-131; Wróblewska Urszula: Wileńskie Koło Młodzieży Tatarskiej jako główny inicjator i koordynator działalności społecznej młodzieży tatarskiej w okresie międzywojennym s. 133-144; Meducka Marta: Dom, szkoła, środowisko rówieśnicze w budowaniu tożsamości narodowej młodzieży żydowskiej przed 1939 rokiem (w świetle pamiętników) s. 145-158; Łuczyńska Barbara: Towarzystwo Nauczycieli Szkół Wyższych organizacją integrującą zróżnicowane narodowościowo środowisko nauczycieli Galicji s. 161-175; Pękowska Marzena: Wielokulturowa społeczność uczniów lwowskich szkół dla głuchoniemych i niewidomych (1830-1939) s. 177-185; Puchowska Małgorzata: "Polskie Eton". Edukacja kulturalna elit w konwikcie chyrowskim (1886-1939) s. 187-201; Stinia Maria: Dorobek wielokulturowego środowiska gimnazjalnego Krakowa w okresie autonomii galicyjskiej - nauczanie i nauczyciele religii mojżeszowej s. 203-212; Kula Ewa: Nauczyciele religii mojżeszowej w rządowych męskich szkołach średnich Królestwa Polskiego w drugiej połowie XIX wieku s. 213-229; Szarkowska Agnieszka: Prywatne Hebrajskie Koedukacyjne Semianrium Nauczycielskie w Grodnie w okresie II Rzeczypospolitej jako przykład szkoły dla mniejszości narodowych s. 231-252; Sanojca Karol: Katecheci - księża greckokatoliccy wobec państwa polskiego w latach 1918-1939 s. 253-263; Wolter Edyta: Symbolika europejska i jej dziedzictwo na wybranych przykładach edukacji ekologicznej w II Rzeczypospolitej s. 265-273; Sapia-Drewniak Eleonora: Tradycje szkolnictwa mniejszościowego na Śląsku opolskim (1918-2002) s. 275-290; Albański Leszek: Działalność opiekuńczo-wychowawcza Zgromadzenia Sióstr Służebniczek Najświętszej Maryi Panny Niepokalanie Poczętej - Śląskiej w latach 1850-2000 s. 305-313; Vaculik Jaroslav: Administracja polska wobec ludności czeskiej w Polsce w XX wieku s. 317-323; Humel Aleksandra: Scena Polska w Czeskim Cieszynie s. 325-335; Mikłaszewicz Irena: Sowiecka polityka oświatowa na Wileńszczyźnie w latach 1944-1953 s. 337-347; Haratyk Anna: Zarys historii szkolnictwa na Huculszczyźnie w XX wieku s. 349-362
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again