304220
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Michalski G.: Wstęp s. 7-12; Cz. 1: Z problemów historii myśli pedagogicznej: Winiarz Adam: Geneza i rozwój zainteresowań zdrowiem uczniów w kręgu pedagogiki europejskiej s. 15-28; Leżańska Wiesława: Pedagogika małego dziecka w polskim Oświeceniu s. 28-40; Jakubiak Krzysztof: Charakter narodowy Polaków i jego konsekwencje wychowawcze w świetle polskiego piśmiennictwa z końca XIX i początków XX wieku s. 41-49; Koźmian Danuta: Pedagogika niemiecka i jej recepcja w polskiej myśli pedagogicznej Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) s. 50-54; Zalewska-Pawlak Mirosława: Historyczność jako zasada badań nad edukacją estetyczną s. 55-61; Cz. 2: Z dziejów szkolnictwa i upowszechniania oświaty: Żołądź-Strzelczyk Dorota: Stan szkolnictwa parafialnego w Wielkopolsce w XVI-XVIII wieku (od czasów reform Komisji Edukacji Narodowej) s. 65-77; Ryś Jan: Korpus Kadetów Grodzieńsko-Wileński na tle szkolnictwa wojskowego w Polsce w II połowie XVIII w. s. 78-86; Kicowska Alicja: Tradycje ludowej szkoły rolniczej źródłem inspiracji w poszukiwaniu modelu współczesnej szkoły rolniczej s. 87-92; Ślęczka Ryszard: Szkolnictwo dokształcające w Krakowie w latach 1918-1951 s. 93-100; Wira-Świątkowska Katarzyna: Przemiany w zakresie organizacji instytucji wychowania przedszkolnego w okresie II Rzeczypospolitej s. 101-112; Sapia-Drewniak Eleonora: Przebieg akcji likwidacji analfabetyzmu na Opolszczyźnie po II wojnie światowej s. 113-122; Grzybowski Romuald: Pedagogizacja rodziny jako próba włączenia jej do procesu laicyzacji wychowania dzieci i młodzieży w PRL s. 123-137; Gumuła Teresa: Poszukiwanie optymalnego modelu edukacji nauczycielskiej s. 138-151; Cz. 3: Ludzie i instytucje na rzecz szkoły, wychowania i kultury: Mokrzecki Lech: Andrzej Franckenberger autor pierwszego statutu Gimnazjum Gdańskiego z roku 1568 s. 155-163; Dybiec Julian: Profesorskie dyskusje nad podręcznikiem dla szkół elementarnych w Wolnym Mieście Krakowie s. 164-174; Poznański Karol: Rola [Gawriła] Dukszty-Dukszyńskiego w kreowaniu polityki oświatowej w Królestwie Polskim w epoce paskiewiczowskiej s. 175-186; Wnęk Jan: Problemy edukacyjne w "Liście do matki troskliwej" Ignacego Benedykta Rakowieckiego s. 187-201; Witkowska-Urban Ewa: Seweryna Pruszakowa jako literatka i redaktorka pisma dla młodzieży s. 202-213; Szulakiewicz Władysława: "Lwów dziennikarski" we wspomnieniach Stanisława Łempickiego s. 214-224; Michalska I.: Literatura marynistyczna w służbie wychowania młodego pokolenia Polaków w okresie międzywojennym s. 225-236; Walasek Stefania: Aktywność edukacyjna polskiego społeczeństwa w XIX i XX wieku s. 237-245; Szymczak Kinga: Wydawnictwa Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych w latach 1884-1916 s. 246-254; Michalski G.: Problemy nauczania religii w szkołach Drugiej Rzeczypospolitej na łamach "Miesięcznika Katechetycznego i Wychowawczego" s. 255-268
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Michalski G.: Wstęp s. 7-12; Cz. 1: Z problemów historii myśli pedagogicznej: Winiarz Adam: Geneza i rozwój zainteresowań zdrowiem uczniów w kręgu pedagogiki europejskiej s. 15-28; Leżańska Wiesława: Pedagogika małego dziecka w polskim Oświeceniu s. 28-40; Jakubiak Krzysztof: Charakter narodowy Polaków i jego konsekwencje wychowawcze w świetle polskiego piśmiennictwa z końca XIX i początków XX wieku s. 41-49; Koźmian Danuta: Pedagogika niemiecka i jej recepcja w polskiej myśli pedagogicznej Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) s. 50-54; Zalewska-Pawlak Mirosława: Historyczność jako zasada badań nad edukacją estetyczną s. 55-61; Cz. 2: Z dziejów szkolnictwa i upowszechniania oświaty: Żołądź-Strzelczyk Dorota: Stan szkolnictwa parafialnego w Wielkopolsce w XVI-XVIII wieku (od czasów reform Komisji Edukacji Narodowej) s. 65-77; Ryś Jan: Korpus Kadetów Grodzieńsko-Wileński na tle szkolnictwa wojskowego w Polsce w II połowie XVIII w. s. 78-86; Kicowska Alicja: Tradycje ludowej szkoły rolniczej źródłem inspiracji w poszukiwaniu modelu współczesnej szkoły rolniczej s. 87-92; Ślęczka Ryszard: Szkolnictwo dokształcające w Krakowie w latach 1918-1951 s. 93-100; Wira-Świątkowska Katarzyna: Przemiany w zakresie organizacji instytucji wychowania przedszkolnego w okresie II Rzeczypospolitej s. 101-112; Sapia-Drewniak Eleonora: Przebieg akcji likwidacji analfabetyzmu na Opolszczyźnie po II wojnie światowej s. 113-122; Grzybowski Romuald: Pedagogizacja rodziny jako próba włączenia jej do procesu laicyzacji wychowania dzieci i młodzieży w PRL s. 123-137; Gumuła Teresa: Poszukiwanie optymalnego modelu edukacji nauczycielskiej s. 138-151; Cz. 3: Ludzie i instytucje na rzecz szkoły, wychowania i kultury: Mokrzecki Lech: Andrzej Franckenberger autor pierwszego statutu Gimnazjum Gdańskiego z roku 1568 s. 155-163; Dybiec Julian: Profesorskie dyskusje nad podręcznikiem dla szkół elementarnych w Wolnym Mieście Krakowie s. 164-174; Poznański Karol: Rola [Gawriła] Dukszty-Dukszyńskiego w kreowaniu polityki oświatowej w Królestwie Polskim w epoce paskiewiczowskiej s. 175-186; Wnęk Jan: Problemy edukacyjne w "Liście do matki troskliwej" Ignacego Benedykta Rakowieckiego s. 187-201; Witkowska-Urban Ewa: Seweryna Pruszakowa jako literatka i redaktorka pisma dla młodzieży s. 202-213; Szulakiewicz Władysława: "Lwów dziennikarski" we wspomnieniach Stanisława Łempickiego s. 214-224; Michalska I.: Literatura marynistyczna w służbie wychowania młodego pokolenia Polaków w okresie międzywojennym s. 225-236; Walasek Stefania: Aktywność edukacyjna polskiego społeczeństwa w XIX i XX wieku s. 237-245; Szymczak Kinga: Wydawnictwa Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych w latach 1884-1916 s. 246-254; Michalski G.: Problemy nauczania religii w szkołach Drugiej Rzeczypospolitej na łamach "Miesięcznika Katechetycznego i Wychowawczego" s. 255-268
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej