304574
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; nr 2646)
Z treści: Korzeniowska W.: Tradycje kształcenia nauczycieli na Śląsku Cieszyńskim - wprowadzenie s. 9-12; Uglorz Manfred: U źródeł pedagogiki ewangelickiej s. 15-24; Bogus Marzena: Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich s. 25-42; Kwiatek Jolanta: Możliwości i bariery w edukacji Górnoślązaczek na przełomie XIX i XX wieku s. 43-59; Panic Idzi: Z badań nad gimnazjum jezuickim w Cieszynie (1674-1773) s. 60-68; Dawid Łucja: Ku nowej formacji nauczycielskiej - z badań nad "Miesięcznikiem Pedagogicznym" (1892-1939) s. 69-83; Dymara Bronisława: Poszukiwanie kulturowych korzeni kształcenia nauczycieli w cieszyńskiej uczelni s. 84-94; Spyra Janusz: Semianria nauczycielskie na Śląsku Cieszyńskim (do 1918 roku) s. 95-116; Rusek Halina: Uniwersytet Śląski z siedzibą w Cieszynie w procesie przemian s. 119-133; Danel-Bobrzyk Helena: Filia Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie kontynuatorem myśli i działań pedagogicznych w kształceniu młodzieży - kilka refleksji s. 134-138; Goriszowski Włodzimierz: Nabywanie doświadczeń pedagogicznych na Uniwersytecie Śląskim - filii w Cieszynie s. 139-142; Szuścik Urszula: Szkice z dziejów kształcenia nauczycieli w Cieszynie (w tym - nauczycieli wychowania plastycznego) s. 143-150; Uchyła-Zroski Jadwiga: Z dziejów edukacji i działalności naukowo-artystycznej Instytutu Muzyki s. 151-155; Solik Ryszard: Od wychowania plastycznego do edukacji artystycznej. Instytutu Sztuki wobec kształcenia artystycznego na uniwersytecie s. 156-164; Ficek Bogdan: Problemy oświaty samorządowej s. 165-168; Olbrycht Katarzyna: Z doświadczeń cieszyńskiej pedagogiki - wątek społeczno-kulturalny s. 169-176; Kania Tadeusz: Specyfika animacji społeczno-kulturalnej na cieszyńskiej "Alma Mater" (od pedagogiki pracy kulturalno-oświatowej do nowoczesnej pedagogiki kultury) s. 177-189; Ogrodzka-Mazur Ewa, Szczurek-Boruta Alina: Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej Katedry Pedagogiki Ogólnej s. 190-195; Żebrokowa Barbara, Żebrok Józef: Nauki ekonomiczne w kształceniu nauczycieli w okresie 1971-2005 s. 196-202; Budniak Józef: Cieszyńska "Alma Mater" w procesie integracji międzywyznaniowej s. 203-210; Seligman Janusz: Funkcjonowanie Filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie w okresie stanu wojennego s. 211-216; Pindór Mirosława: Komisja Naukowa ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich w Filię Uniwersytetu Śląskiego wpisana s. 217-228
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Korzeniowska W.: Tradycje kształcenia nauczycieli na Śląsku Cieszyńskim - wprowadzenie s. 9-12; Uglorz Manfred: U źródeł pedagogiki ewangelickiej s. 15-24; Bogus Marzena: Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich s. 25-42; Kwiatek Jolanta: Możliwości i bariery w edukacji Górnoślązaczek na przełomie XIX i XX wieku s. 43-59; Panic Idzi: Z badań nad gimnazjum jezuickim w Cieszynie (1674-1773) s. 60-68; Dawid Łucja: Ku nowej formacji nauczycielskiej - z badań nad "Miesięcznikiem Pedagogicznym" (1892-1939) s. 69-83; Dymara Bronisława: Poszukiwanie kulturowych korzeni kształcenia nauczycieli w cieszyńskiej uczelni s. 84-94; Spyra Janusz: Semianria nauczycielskie na Śląsku Cieszyńskim (do 1918 roku) s. 95-116; Rusek Halina: Uniwersytet Śląski z siedzibą w Cieszynie w procesie przemian s. 119-133; Danel-Bobrzyk Helena: Filia Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie kontynuatorem myśli i działań pedagogicznych w kształceniu młodzieży - kilka refleksji s. 134-138; Goriszowski Włodzimierz: Nabywanie doświadczeń pedagogicznych na Uniwersytecie Śląskim - filii w Cieszynie s. 139-142; Szuścik Urszula: Szkice z dziejów kształcenia nauczycieli w Cieszynie (w tym - nauczycieli wychowania plastycznego) s. 143-150; Uchyła-Zroski Jadwiga: Z dziejów edukacji i działalności naukowo-artystycznej Instytutu Muzyki s. 151-155; Solik Ryszard: Od wychowania plastycznego do edukacji artystycznej. Instytutu Sztuki wobec kształcenia artystycznego na uniwersytecie s. 156-164; Ficek Bogdan: Problemy oświaty samorządowej s. 165-168; Olbrycht Katarzyna: Z doświadczeń cieszyńskiej pedagogiki - wątek społeczno-kulturalny s. 169-176; Kania Tadeusz: Specyfika animacji społeczno-kulturalnej na cieszyńskiej "Alma Mater" (od pedagogiki pracy kulturalno-oświatowej do nowoczesnej pedagogiki kultury) s. 177-189; Ogrodzka-Mazur Ewa, Szczurek-Boruta Alina: Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej Katedry Pedagogiki Ogólnej s. 190-195; Żebrokowa Barbara, Żebrok Józef: Nauki ekonomiczne w kształceniu nauczycieli w okresie 1971-2005 s. 196-202; Budniak Józef: Cieszyńska "Alma Mater" w procesie integracji międzywyznaniowej s. 203-210; Seligman Janusz: Funkcjonowanie Filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie w okresie stanu wojennego s. 211-216; Pindór Mirosława: Komisja Naukowa ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich w Filię Uniwersytetu Śląskiego wpisana s. 217-228
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej