319562
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Sarata Natalia: Historia kobiet czy historyjki o kobietach? Zamiast wstępu s. 7-10; Kubica Grażyna: Trzeba odtworzyć kobiecą linię tradycji. Rozmowa Anny Czerwińskiej z Grażyną Kubicą s. 13-14; Czerwonogóra Katarzyna: Żydówki polskie. Wybrane zagadnienia emancypacji i obecności w historii s. 15-23; Furgał E.: Emancypacyjny Kraków s. 24-31; Dalej Iwona: Czytelnia dla kobiet jako miejsce i przestrzeń krakowskiego ruchu kobiecego. Salon czy własny pokój? s. 32-38; Kiesell Anna: Kazimiera Bujwidowa. Człowiekiem się czuję, więc ludzkich praw żądam! s. 41-47; Bednarczyk Anna, Hajdarowicz Inga: Maria Orwid. Upodmiotowienie s. 48-52; Andrynowska Olga: Zuzanna Ginczanka. Jak daleka stąd, jak bliska? s. 53-57; Iwanczewska Łucja: Jadwiga Mrozowska-Toeplitz. Pozostać sobą... s. 58-64; Brożkowska Agnieszka: Marcelina Kulikowska. Strzał w serce s. 65-74; Zwolak Katarzyna: Maria Dulębianka. Barwy kampanii s. 75-78; Jaszczur-Warzecha Katarzyna: Jestem Baba. Anny Świrszczyńskiej pieśń o kobietach s. 79-83; Stępień Monika: Zofia Ameisenowa. Życie ukryte w książkach s. 84-88; Struzik Marta: Jej "Nowe Słowo". Próba (re)konstrukcji sylwetki Marii Turzymy s. 89-96; Grajewska Anna: Teresa Rudowicz. Collage na licencji Creative Commons s. 97-99; Kubica Grażyna: Wanda Bobkowska, nauczycielka i działaczka ewangelicka s. 100-107; Fabijańczuk Joanna: Sara Schenirer. Matka Izraela s. 108-115; Gerhardt Bettina: Paulina Wasserberg. Lekarka i działaczka społeczna s. 116-121; Sarata Natalia: Szkice, plany, zadania s. 125-132
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
XIX-XX w
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Sarata Natalia: Historia kobiet czy historyjki o kobietach? Zamiast wstępu s. 7-10; Kubica Grażyna: Trzeba odtworzyć kobiecą linię tradycji. Rozmowa Anny Czerwińskiej z Grażyną Kubicą s. 13-14; Czerwonogóra Katarzyna: Żydówki polskie. Wybrane zagadnienia emancypacji i obecności w historii s. 15-23; Furgał E.: Emancypacyjny Kraków s. 24-31; Dalej Iwona: Czytelnia dla kobiet jako miejsce i przestrzeń krakowskiego ruchu kobiecego. Salon czy własny pokój? s. 32-38; Kiesell Anna: Kazimiera Bujwidowa. Człowiekiem się czuję, więc ludzkich praw żądam! s. 41-47; Bednarczyk Anna, Hajdarowicz Inga: Maria Orwid. Upodmiotowienie s. 48-52; Andrynowska Olga: Zuzanna Ginczanka. Jak daleka stąd, jak bliska? s. 53-57; Iwanczewska Łucja: Jadwiga Mrozowska-Toeplitz. Pozostać sobą... s. 58-64; Brożkowska Agnieszka: Marcelina Kulikowska. Strzał w serce s. 65-74; Zwolak Katarzyna: Maria Dulębianka. Barwy kampanii s. 75-78; Jaszczur-Warzecha Katarzyna: Jestem Baba. Anny Świrszczyńskiej pieśń o kobietach s. 79-83; Stępień Monika: Zofia Ameisenowa. Życie ukryte w książkach s. 84-88; Struzik Marta: Jej "Nowe Słowo". Próba (re)konstrukcji sylwetki Marii Turzymy s. 89-96; Grajewska Anna: Teresa Rudowicz. Collage na licencji Creative Commons s. 97-99; Kubica Grażyna: Wanda Bobkowska, nauczycielka i działaczka ewangelicka s. 100-107; Fabijańczuk Joanna: Sara Schenirer. Matka Izraela s. 108-115; Gerhardt Bettina: Paulina Wasserberg. Lekarka i działaczka społeczna s. 116-121; Sarata Natalia: Szkice, plany, zadania s. 125-132
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej