319375
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkoła, Państwo, Społeczeństwo; t. 1)
Treść: Mokrzecki Lech: Szkolnictwo gdańskie na tle szkolnictwa Rzeczypospolitej w okresie przedrozbiorowym s. 17-26; Smołalski Antoni: Szkoła a państwo w polskiej nowożytnej myśli pedagogicznej s. 27-33; Poznański Karol: Szkoła polska bez własnego państwa (na przykładzie jej losów w Królestwie Polskim) s. 35-45; Wałęga Agnieszka: Obraz reform oświatowych XVIII i XIX w. w polskich podręcznikach do historii wychowania s. 47-62; Ryś Jan: Wykształcenie wojskowe hetmanów Rzeczypospolitej w XVI-XVIII w. s. 65-78; Krukowski Jan: Czy w XVIII w. w Krakowie kształcono elity władzy? s. 79-104; Burda Bogumiła: Zespoły kształceniowe w Sulechowie i ich związki z ziemiami polskimi w XVIII/XIX w. w aspekcie kształcenia elit s. 105-118; Dąbrowska Joanna: Początki szkolnictwa żeńskiego - Instytut Guwernantek s. 119-132; Stinia Maria: Rola społeczeństwa galicyjskiego jako organizatora średniego szkolnictwa prywatnego w okresie autonomii s. 133-144; Kostrzewska Ewelina M.: Szkolnictwo gospodarczo-rolnicze ziemianek Królestwa Polskiego na przełomie XIX i XX w. Między tradycją a nowoczesnością s. 145-161; Ratajczak Krzysztof: Przyczyny powstania i rozwój sieci szkół kościelnych w średniowiecznej Wielkopolsce s. 165-180; Skrzyniarz Ryszard: Parafialne szkolnictwo bożogrobców na tle procesu alfabetyzacji społeczeństwa na ziemiach polskich w średniowieczu s. 181-193; Pelczar Roman: Szkolnictwo we Lwowie w okresie przedrozbiorowym s. 195-210; Konopacki Artur: Początki szkolnictwa ewangelików reformowanych w Wielkim Księstwie Litewskim na przykładzie szkoły słuckiej w XVII w. s. 211-220; Szylar Anna: Edukacja dziewcząt w szkołach klasztornych w XVIII w. s. 221-240; Markiewiczowa Hanna: Społeczna działalność opiekuńczo-edukacyjna na Litwie na przełomie XVIII i XIX w. i jej podstawy materialne s. 241-263; Szewczuk Dariusz: Ewangelickie szkoły wyznaniowe na Lubelszczyźnie przełomu XIX i XX w. s. 265-276; Bednarzak-Libera Mirosława: Oświata szkolna w programach stronnictw ludowych założonych na ziemiach polskich w okresie zaborów s. 279-296; Kliś Andrzej: Edukacja małego dziecka w Galicji doby autonomicznej s. 297-306; Potoczny Jerzy: Wkład galicyjskich towarzystw oświatowo-kulturalnych w rozwój teorii i praktyki andragogicznej XIX i XX w. s. 307-313; Galek Czesław: Społeczne inicjatywy edukacyjne w drugiej połowie XIX w. w świetle źródeł publicystycznych s. 315-330; Smykowski Janusz: Czy program nauczania w gimnazjach rosyjskich na ziemiach polskich w drugiej połowie XIX w. można uznać za część polityki rusyfikacji mniejszości? s. 331-338; Śpica Paweł: Szkoła a ludzie. Stosunek ludności polskiej Prus Zachodnich do szkoły pruskiej na przełomie XIX i XX w. s. 339-353; Sanojca Karol: Od zmierzchu monarchii austriackiej do narodzin Rzeczypospolitej - życie codzienne polskiej szkoły średniej w Galicji u progu niepodległości (1914-1918) s. 355-365; Vaculik Jaroslav: Warunki zdrowotne i higieniczne w szkołach na początku XX w. s. 367-379; Żołądź-Strzelczyk Dorota: Polska rodzina szlachecka XVI-XVIII w. i źródła jej oddziaływań wychowawczych s. 383-393; Witkowska-Urban Ewa: Środowisko rodzinne a edukacja twórczych Polek w Królestwie Polskim w pierwszej połowie XIX w. Wybrane przykłady s. 395-404; Bołdyrew Aneta: Wychowanie patriotyczne w polskiej rodzinie ziemiańskiej w latach 1864-1914. Wizje i rzeczywistość, tradycja i przemiany s. 405-422; Bednarz-Grzybek Renata, Hajkowska Monika: Wychowanie patriotyczne w rodzinie polskiej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. w świetle pamiętników s. 423-430; Tchorzewski Andrzej M. de: Rodzina w kontekście współczesnych problemów egzystencjalnych i pedagogicznych s. 431-442; Fijałkowski Adam: Jan Amos Komeński w kontekście dziejów komunikacji społecznej s. 445-458; Krawczyk Antoni: Rola rodziny, religii i społeczeństwa w wychowaniu człowieka według Erazma Glicznera s. 459-478; Brodnicki Mariusz: Nauczanie filozofii praktycznej w Gdańskim Gimnazjum Akademickim w koncepcji Bartłomieja Keckermanna s. 479-489; Taraszkiewicz Jacek: Stanisław Konarski a pijarska reforma oświatowa z XVIII w. s. 491-498; Wnęk Jan: Publicystyka pedagogiczna Ignacego Boczylińskiego na kartach "Dziennika Powszechnego" w latach 1861-1862 s. 499-512; Falkowska Joanna: Twórcy koncepcji wychowania narodowego w Galicji w okresie autonomii. Zarys problemu s. 513-524; Suchmiel Jadwiga: Szkoła i próby jej reformowania w opinii Eugenii Schwarzwald (1872-1940) s. 525-536
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Mokrzecki Lech: Szkolnictwo gdańskie na tle szkolnictwa Rzeczypospolitej w okresie przedrozbiorowym s. 17-26; Smołalski Antoni: Szkoła a państwo w polskiej nowożytnej myśli pedagogicznej s. 27-33; Poznański Karol: Szkoła polska bez własnego państwa (na przykładzie jej losów w Królestwie Polskim) s. 35-45; Wałęga Agnieszka: Obraz reform oświatowych XVIII i XIX w. w polskich podręcznikach do historii wychowania s. 47-62; Ryś Jan: Wykształcenie wojskowe hetmanów Rzeczypospolitej w XVI-XVIII w. s. 65-78; Krukowski Jan: Czy w XVIII w. w Krakowie kształcono elity władzy? s. 79-104; Burda Bogumiła: Zespoły kształceniowe w Sulechowie i ich związki z ziemiami polskimi w XVIII/XIX w. w aspekcie kształcenia elit s. 105-118; Dąbrowska Joanna: Początki szkolnictwa żeńskiego - Instytut Guwernantek s. 119-132; Stinia Maria: Rola społeczeństwa galicyjskiego jako organizatora średniego szkolnictwa prywatnego w okresie autonomii s. 133-144; Kostrzewska Ewelina M.: Szkolnictwo gospodarczo-rolnicze ziemianek Królestwa Polskiego na przełomie XIX i XX w. Między tradycją a nowoczesnością s. 145-161; Ratajczak Krzysztof: Przyczyny powstania i rozwój sieci szkół kościelnych w średniowiecznej Wielkopolsce s. 165-180; Skrzyniarz Ryszard: Parafialne szkolnictwo bożogrobców na tle procesu alfabetyzacji społeczeństwa na ziemiach polskich w średniowieczu s. 181-193; Pelczar Roman: Szkolnictwo we Lwowie w okresie przedrozbiorowym s. 195-210; Konopacki Artur: Początki szkolnictwa ewangelików reformowanych w Wielkim Księstwie Litewskim na przykładzie szkoły słuckiej w XVII w. s. 211-220; Szylar Anna: Edukacja dziewcząt w szkołach klasztornych w XVIII w. s. 221-240; Markiewiczowa Hanna: Społeczna działalność opiekuńczo-edukacyjna na Litwie na przełomie XVIII i XIX w. i jej podstawy materialne s. 241-263; Szewczuk Dariusz: Ewangelickie szkoły wyznaniowe na Lubelszczyźnie przełomu XIX i XX w. s. 265-276; Bednarzak-Libera Mirosława: Oświata szkolna w programach stronnictw ludowych założonych na ziemiach polskich w okresie zaborów s. 279-296; Kliś Andrzej: Edukacja małego dziecka w Galicji doby autonomicznej s. 297-306; Potoczny Jerzy: Wkład galicyjskich towarzystw oświatowo-kulturalnych w rozwój teorii i praktyki andragogicznej XIX i XX w. s. 307-313; Galek Czesław: Społeczne inicjatywy edukacyjne w drugiej połowie XIX w. w świetle źródeł publicystycznych s. 315-330; Smykowski Janusz: Czy program nauczania w gimnazjach rosyjskich na ziemiach polskich w drugiej połowie XIX w. można uznać za część polityki rusyfikacji mniejszości? s. 331-338; Śpica Paweł: Szkoła a ludzie. Stosunek ludności polskiej Prus Zachodnich do szkoły pruskiej na przełomie XIX i XX w. s. 339-353; Sanojca Karol: Od zmierzchu monarchii austriackiej do narodzin Rzeczypospolitej - życie codzienne polskiej szkoły średniej w Galicji u progu niepodległości (1914-1918) s. 355-365; Vaculik Jaroslav: Warunki zdrowotne i higieniczne w szkołach na początku XX w. s. 367-379; Żołądź-Strzelczyk Dorota: Polska rodzina szlachecka XVI-XVIII w. i źródła jej oddziaływań wychowawczych s. 383-393; Witkowska-Urban Ewa: Środowisko rodzinne a edukacja twórczych Polek w Królestwie Polskim w pierwszej połowie XIX w. Wybrane przykłady s. 395-404; Bołdyrew Aneta: Wychowanie patriotyczne w polskiej rodzinie ziemiańskiej w latach 1864-1914. Wizje i rzeczywistość, tradycja i przemiany s. 405-422; Bednarz-Grzybek Renata, Hajkowska Monika: Wychowanie patriotyczne w rodzinie polskiej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. w świetle pamiętników s. 423-430; Tchorzewski Andrzej M. de: Rodzina w kontekście współczesnych problemów egzystencjalnych i pedagogicznych s. 431-442; Fijałkowski Adam: Jan Amos Komeński w kontekście dziejów komunikacji społecznej s. 445-458; Krawczyk Antoni: Rola rodziny, religii i społeczeństwa w wychowaniu człowieka według Erazma Glicznera s. 459-478; Brodnicki Mariusz: Nauczanie filozofii praktycznej w Gdańskim Gimnazjum Akademickim w koncepcji Bartłomieja Keckermanna s. 479-489; Taraszkiewicz Jacek: Stanisław Konarski a pijarska reforma oświatowa z XVIII w. s. 491-498; Wnęk Jan: Publicystyka pedagogiczna Ignacego Boczylińskiego na kartach "Dziennika Powszechnego" w latach 1861-1862 s. 499-512; Falkowska Joanna: Twórcy koncepcji wychowania narodowego w Galicji w okresie autonomii. Zarys problemu s. 513-524; Suchmiel Jadwiga: Szkoła i próby jej reformowania w opinii Eugenii Schwarzwald (1872-1940) s. 525-536
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej