319532
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Czytanie Poetów Polskiego Oświecenia)
Z treści: Ślusarska Magdalena: Alegoria i historia. "Orzeł biały i trzy Orły czarne" s. 17-28; Wolska Barbara: Skarga porzuconej kobiety. "Pasterka" ("Siedziąc Halina nad brzegiem Wisły...") s. 31-46; Kowalewska Danuta: Mapa serca i mapa dłoni. "Chiromancja" s. 49-58; Pawlata Małgorzata: Hołd dla bogini Powązek. "Gabinet Temiry" s. 61-70; Roćko Agata: Poetycki autoportret "filozofa niedbałego". "Filozof z biedy" s. 73-80; Fieguth Rolf: Przekład jako gest powrotu do źródeł. "Musa Cochanovii, Poetarum Polonorum principis" s. 89-99; Chachulski T.: Między "Krotofilami i miłostkami" a "Żalami Orfeusza nad Eurydyką". "Z Anakreonta. Sam do siebie" s. 103-114; Kuczera-Chachulska Bernadetta: Między poetyckim "programem" a liryczną teologią (o "wspólnych miejscach" poetów). "Do Boga" ("Od Ciebie moja niech zabrzmi lira...") s. 119-128; Kostkiewiczowa Teresa: Problem podmiotowości w liryce Kniaźnina. "Do Piotra Borzęckiego" s. 131-142; Pokrzywniak Józef Tomasz: Apokaliptyczna lutnia Kniaźnina. "Do Lutni" s. 145-153; Pluta Paweł: Uczony i "wiedmy". "Babia Góra. Do Pawła Czenpińskiego, gdy objeżdżał góry krakowskie" s. 159-176; Cieński Marcin: O czasie we mgle dalekim. "Wiek złoty, z Gresseta". Wstęp do lektury s. 181-191; Dąbrowski Roman: Problemy z formą gatunkową poematu o powietrznej "bani". "Balon, czyli Wieczory puławskie. Poema w dziesięciu pieśniach" s. 193-212; Kaliszewski Wojciech: Rozprawa Kniaźnina z panegirystami. "Do Józefa Szymanowskiego" s. 217-235; Matuszewska Przemysława: Poeta w roli krytyka. "Do Stan[isława] Trembeckiego" s. 239-250; Doktór Roman: Pokora wobec natury piękna. "Do Piękności" s. 253-260; Snopek Jerzy: Glosa Kniaźnina do józefinizmu. "Na śmierć Józefa II" s. 263-273; Norkowska Aleksandra: Kniaźnin wobec przeobrażeń stanu mieszczańskiego. "Na śmierć J[ana] Dekierta, prezyd[enta] Warszawy" s. 277-293; Zielaskowska Ewa: Czy Kaliope może zamilknąć? "Do Muzy mojej" s. 297-306; Wójcicki Jacek: Wątek teokrytejski w poezji Kniaźnina. "Polifem, z Teokryta" s. 311-325; Kowal Jolanta: Pośród Muz zamilkłych. "Do Tad[eusza] Matuszewica" s. 329-339; Strożek Anna: Konwencja pasterska w liryce Kniaźnina. "Pąk róży, z Gessnera" s. 343-351; Mazurkowa Bożena: Bóg, cnota i nadzieja w dziejowej burzy Rzeczypospolitej. "Na Rewolucją 1794" s. 355-381; Pusz Wiesław: Myśli Kniaźnina o Poranku. "Poranek" s. 385-392; Lyszczyna Jacek: Kniaźnin pre-romantyczny? "Do Boga" ("Jak samotny na ugorze...") s. 395-402; Patro Magdalena: Okolicznościowy bukiet poetycki dla mistrzyni wdzięków i cnoty. "Na urodziny ks[iężny] Izab[eli] Czartoryskiej" s. 405-423; Leszczyńska Klara: Bajka autotematyczna. "Fonten i Króliki" s. 427-444; Krzyżanowski Patryk: Kniaźnin intertekstualny. "Ad Agricolam" s. 447-456; Rejman Zofia: Oświeceniowe lektury "Iliady". "Hektor. Tragedia w pięciu aktach" s. 457-470; Toczyńska Magdalena Bożena: "Na bohatyrów teatrze". "Temistokles. Tragedia w pięciu aktach, z opery Metastazego" s. 471-488; Bober-Jankowska Magdalena: Wątek anakreontyczny w puławskim teatrze. "Anakreon. Krotofila we trzech aktach, na imieniny ks[ię]żny Izab[eli] Czartoryskiej" s. 489-500
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Ślusarska Magdalena: Alegoria i historia. "Orzeł biały i trzy Orły czarne" s. 17-28; Wolska Barbara: Skarga porzuconej kobiety. "Pasterka" ("Siedziąc Halina nad brzegiem Wisły...") s. 31-46; Kowalewska Danuta: Mapa serca i mapa dłoni. "Chiromancja" s. 49-58; Pawlata Małgorzata: Hołd dla bogini Powązek. "Gabinet Temiry" s. 61-70; Roćko Agata: Poetycki autoportret "filozofa niedbałego". "Filozof z biedy" s. 73-80; Fieguth Rolf: Przekład jako gest powrotu do źródeł. "Musa Cochanovii, Poetarum Polonorum principis" s. 89-99; Chachulski T.: Między "Krotofilami i miłostkami" a "Żalami Orfeusza nad Eurydyką". "Z Anakreonta. Sam do siebie" s. 103-114; Kuczera-Chachulska Bernadetta: Między poetyckim "programem" a liryczną teologią (o "wspólnych miejscach" poetów). "Do Boga" ("Od Ciebie moja niech zabrzmi lira...") s. 119-128; Kostkiewiczowa Teresa: Problem podmiotowości w liryce Kniaźnina. "Do Piotra Borzęckiego" s. 131-142; Pokrzywniak Józef Tomasz: Apokaliptyczna lutnia Kniaźnina. "Do Lutni" s. 145-153; Pluta Paweł: Uczony i "wiedmy". "Babia Góra. Do Pawła Czenpińskiego, gdy objeżdżał góry krakowskie" s. 159-176; Cieński Marcin: O czasie we mgle dalekim. "Wiek złoty, z Gresseta". Wstęp do lektury s. 181-191; Dąbrowski Roman: Problemy z formą gatunkową poematu o powietrznej "bani". "Balon, czyli Wieczory puławskie. Poema w dziesięciu pieśniach" s. 193-212; Kaliszewski Wojciech: Rozprawa Kniaźnina z panegirystami. "Do Józefa Szymanowskiego" s. 217-235; Matuszewska Przemysława: Poeta w roli krytyka. "Do Stan[isława] Trembeckiego" s. 239-250; Doktór Roman: Pokora wobec natury piękna. "Do Piękności" s. 253-260; Snopek Jerzy: Glosa Kniaźnina do józefinizmu. "Na śmierć Józefa II" s. 263-273; Norkowska Aleksandra: Kniaźnin wobec przeobrażeń stanu mieszczańskiego. "Na śmierć J[ana] Dekierta, prezyd[enta] Warszawy" s. 277-293; Zielaskowska Ewa: Czy Kaliope może zamilknąć? "Do Muzy mojej" s. 297-306; Wójcicki Jacek: Wątek teokrytejski w poezji Kniaźnina. "Polifem, z Teokryta" s. 311-325; Kowal Jolanta: Pośród Muz zamilkłych. "Do Tad[eusza] Matuszewica" s. 329-339; Strożek Anna: Konwencja pasterska w liryce Kniaźnina. "Pąk róży, z Gessnera" s. 343-351; Mazurkowa Bożena: Bóg, cnota i nadzieja w dziejowej burzy Rzeczypospolitej. "Na Rewolucją 1794" s. 355-381; Pusz Wiesław: Myśli Kniaźnina o Poranku. "Poranek" s. 385-392; Lyszczyna Jacek: Kniaźnin pre-romantyczny? "Do Boga" ("Jak samotny na ugorze...") s. 395-402; Patro Magdalena: Okolicznościowy bukiet poetycki dla mistrzyni wdzięków i cnoty. "Na urodziny ks[iężny] Izab[eli] Czartoryskiej" s. 405-423; Leszczyńska Klara: Bajka autotematyczna. "Fonten i Króliki" s. 427-444; Krzyżanowski Patryk: Kniaźnin intertekstualny. "Ad Agricolam" s. 447-456; Rejman Zofia: Oświeceniowe lektury "Iliady". "Hektor. Tragedia w pięciu aktach" s. 457-470; Toczyńska Magdalena Bożena: "Na bohatyrów teatrze". "Temistokles. Tragedia w pięciu aktach, z opery Metastazego" s. 471-488; Bober-Jankowska Magdalena: Wątek anakreontyczny w puławskim teatrze. "Anakreon. Krotofila we trzech aktach, na imieniny ks[ię]żny Izab[eli] Czartoryskiej" s. 489-500
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej