305023
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Cz. 1. Z zagadnień stanu i potrzeb badań nad oświatą i wychowaniem: Massalski Adam, Kula E.: Stan badań i perspektywy badawcze w zakresie średniego szkolnictwa rządowego męskiego w Królestwie Polskim w latach 1815-1915 s. 15-27; Jamrożek Wiesław: Źródła w badaniach najnowszych dziejów wychowania (wprowadzenie do problemu) s. 29-38; Cz. 2. Instytucje i oblicza edukacji z XVIII-XX wieku: Krukowski Jan: Czytanie, pisanie... i brzozowa rózga s. 39-50; Ausz Mariusz: Konwikt Szaniawskich przy szkole księży pijarów w Łukowie w XVIII-XIX wieku - kształcenie i życie codzienne s. 51-57; Tomaszewski Roman: Tradycje szkół kadeckich w edukacji chłopców (XVIII-XX w.) s. 59-77; Rusiecki Mieczysław: Kształcenie religijne dzieci w XVIII-XIX wieku s. 79-102; Jędrychowska Barbara: Życie codzienne ucznia szkoły średniej na obszarach pierwszej kuratorii wileńskiej. Szkic do guberni grodzieńskiej s. 103-115; Wróbel-Lipowa Krystyna: Kształcenie domowe dzieci ziemiaństwa polskiego w XIX wieku s. 117-136; Poznański Karol: Pierwsi polscy stypendyści z Królestwa Polskiego w rosyjskich uniwersytetach po powstaniu listopadowym (1835-1842) s. 137-150; Burzyńska-Wentland Lidia: Sytuacja społeczna i edukacyjna polskiego dziecka chłopskiego w Prusach Zachodnich w XIX i na początku XX wieku s. 151-159; Winiarz Adam: Edukacja początkowa dzieci polskich na Dalekim Wschodzie (1907-1949) s. 161-173; Sapia-Drewniak Eleonora: Sytuacja rodzinna i szkolna dzieci na Śląsku Opolskim w okresie międzywojennym s. 175-186; Krześniak-Firlej Danuta: Liczebność, pochodzenie terytorialne i miejsce zatrudnienia księży prefektów diecezji kieleckiej 1918-1939 s. 187-196; Firlej Waldemar: Katolickie wychowanie dzieci i młodzieży w Polsce po drugiej wojnie światowej w świetle stosunków państwo-Kościół. Zarys problematyki s. 197-217; Koniewicz Dariusz Maciej: Nauczanie języka angielskiego w szkołach podstawowych i średnich w Polsce w latach 1948-1956 w świetle uregulowań prawnych s. 219-233; Gulczyńska Justyna: Być licealistą w pierwszych latach powojennych w Polsce. Aspekt edukacyjno-wychowawczy realizowany w szkołach średnich ogólnokształcących w okresie tzw. pierwszej reformy szkolnej 1944-1948 s. 235-251; Sadowska Joanna: Być zetemesowcem. Działalność uczniów w ideowo-politycznej organizacji młodzieżowej s. 253-270; Puls Ewa: Szkolnictwo powszechne w powojennej Bydgoszczy (styczeń-grudzień 1945 roku) s. 271-281; Cz. 3. Poglądy na szkolnictwo i oświatę w XIX i XX wieku: Dąbrowska Joanna: Zasady wychowania dziewcząt w początkach XIX wieku w świetle doświadczeń Klementyny z Tańskich Hoffmanowej s. 285-297; Witkowska-Urban Ewa: Paulina Krakowowa (1813-1882) jako pisarka i wydawca czasopism dla dzieci s. 299-307; Kalinowska-Witek Barbara: Kształcenie dziewcząt w Królestwie Polskim w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku w świetle wybranych czasopism kobiecych s. 309-327; Stawiak-Ososińska Małgorzata: Kwestia kształcenia domowego i szkolnego dzieci w poglądach Anieli Szycówny s. 329-341; Kątny Marek: Ujęcie historii narodowej w twórczości prozatorskiej Antoniny Domańskiej s. 343-360; Dzieniakowska Jolanta: Książka i dziecko w opinii nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej s. 361-383
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Cz. 1. Z zagadnień stanu i potrzeb badań nad oświatą i wychowaniem: Massalski Adam, Kula E.: Stan badań i perspektywy badawcze w zakresie średniego szkolnictwa rządowego męskiego w Królestwie Polskim w latach 1815-1915 s. 15-27; Jamrożek Wiesław: Źródła w badaniach najnowszych dziejów wychowania (wprowadzenie do problemu) s. 29-38; Cz. 2. Instytucje i oblicza edukacji z XVIII-XX wieku: Krukowski Jan: Czytanie, pisanie... i brzozowa rózga s. 39-50; Ausz Mariusz: Konwikt Szaniawskich przy szkole księży pijarów w Łukowie w XVIII-XIX wieku - kształcenie i życie codzienne s. 51-57; Tomaszewski Roman: Tradycje szkół kadeckich w edukacji chłopców (XVIII-XX w.) s. 59-77; Rusiecki Mieczysław: Kształcenie religijne dzieci w XVIII-XIX wieku s. 79-102; Jędrychowska Barbara: Życie codzienne ucznia szkoły średniej na obszarach pierwszej kuratorii wileńskiej. Szkic do guberni grodzieńskiej s. 103-115; Wróbel-Lipowa Krystyna: Kształcenie domowe dzieci ziemiaństwa polskiego w XIX wieku s. 117-136; Poznański Karol: Pierwsi polscy stypendyści z Królestwa Polskiego w rosyjskich uniwersytetach po powstaniu listopadowym (1835-1842) s. 137-150; Burzyńska-Wentland Lidia: Sytuacja społeczna i edukacyjna polskiego dziecka chłopskiego w Prusach Zachodnich w XIX i na początku XX wieku s. 151-159; Winiarz Adam: Edukacja początkowa dzieci polskich na Dalekim Wschodzie (1907-1949) s. 161-173; Sapia-Drewniak Eleonora: Sytuacja rodzinna i szkolna dzieci na Śląsku Opolskim w okresie międzywojennym s. 175-186; Krześniak-Firlej Danuta: Liczebność, pochodzenie terytorialne i miejsce zatrudnienia księży prefektów diecezji kieleckiej 1918-1939 s. 187-196; Firlej Waldemar: Katolickie wychowanie dzieci i młodzieży w Polsce po drugiej wojnie światowej w świetle stosunków państwo-Kościół. Zarys problematyki s. 197-217; Koniewicz Dariusz Maciej: Nauczanie języka angielskiego w szkołach podstawowych i średnich w Polsce w latach 1948-1956 w świetle uregulowań prawnych s. 219-233; Gulczyńska Justyna: Być licealistą w pierwszych latach powojennych w Polsce. Aspekt edukacyjno-wychowawczy realizowany w szkołach średnich ogólnokształcących w okresie tzw. pierwszej reformy szkolnej 1944-1948 s. 235-251; Sadowska Joanna: Być zetemesowcem. Działalność uczniów w ideowo-politycznej organizacji młodzieżowej s. 253-270; Puls Ewa: Szkolnictwo powszechne w powojennej Bydgoszczy (styczeń-grudzień 1945 roku) s. 271-281; Cz. 3. Poglądy na szkolnictwo i oświatę w XIX i XX wieku: Dąbrowska Joanna: Zasady wychowania dziewcząt w początkach XIX wieku w świetle doświadczeń Klementyny z Tańskich Hoffmanowej s. 285-297; Witkowska-Urban Ewa: Paulina Krakowowa (1813-1882) jako pisarka i wydawca czasopism dla dzieci s. 299-307; Kalinowska-Witek Barbara: Kształcenie dziewcząt w Królestwie Polskim w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku w świetle wybranych czasopism kobiecych s. 309-327; Stawiak-Ososińska Małgorzata: Kwestia kształcenia domowego i szkolnego dzieci w poglądach Anieli Szycówny s. 329-341; Kątny Marek: Ujęcie historii narodowej w twórczości prozatorskiej Antoniny Domańskiej s. 343-360; Dzieniakowska Jolanta: Książka i dziecko w opinii nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej s. 361-383
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej