319489
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Prokop-Janiec E., Żurek S. J.: Wstęp s. 5-8; Cz. 1. Przed rokiem 1939: Bauer Ela: Integracja czy separacja? Nowa tendencja w żydowsko-polskiej prasie w ostatnich dekadach XIX wieku s. 11-19; Cohen Nathan: Czytelnictwo książek polskich w żydowskich bibliotekach w okresie międzywojennym s. 21-26; Kłańska Maria: Obraz Żydów w Polsce międzywojennej w oczach wybranych autorów niemiecko-żydowskich s. 27-39; Sikorski Dariusz Konrad: Myślenie etyczne w prasowym sporze o międzywojenną kulturę polsko-żydowską s. 41-55; Kalinowski Daniel: "Przegląd Zachodni" - środowisko, zasięg i tematyka polskojęzycznego pisma Żydów z Gdyni s. 57-70; Antosik-Piela Maria: Powieść syjonistyczna w Europie. Analiza wybranych problemów s. 71-81; Kopeć Zbigniew: "Życiorys własny" Urke Nachalnika s. 83-97; Białek Kinga: Manifest poetycki Chaima Nachmana Bialika wyrażony w poemacie "Staw" w kontekście symbolizmu wschodnioeuropejskiego s. 99-105; Wojnowska Bożena: Midrasz Janusza Korczaka - "Dzieci Biblii: Mojżesz" s. 107-118; Kołodziejska Zuzanna: Polsko-żydowska literatura popularna na przykładzie powieści kryminalnych Leo Belmonta s. 119-127; Żurek S. J.: Święto Jom Kipur w lirycznych zapisach poetów polsko-żydowskich dwudziestolecia międzywojennego s. 129-141; Cz. 2. Wobec Zagłady: Tyszczyk Andrzej: "Do niebios" Icchaka Kacenelsona s. 145-154; Rogalewska Ewa: Katarzyna Meloch "Scenariusz ocalenia" s. 155-163; Szabłowska-Zaremba Monika: Pisarstwo uwikłane w pamięci dwóch narodów. Szkic o twórczości Stanisława Wygodzkiego s. 165-176; Famulska-Ciesielska Karolina: "Baruch Ata Adonaj Eloheinu melech haolam, szesani kircono" [Błogosławiony jesteś, Panie, Boże wszechświata, któryś uczynił mnie według swojej woli]. Kobieta po Zagładzie (autorefleksja nad kobiecością w literaturze polskiej w Izraelu) s. 177-194; Cz. 3. Po roku 1945: Dobiegała Anna: "Opus magnum" twórczości Stanisława Benskiego - cykl "Ocaleni" i "Dolina Moabu" s. 197-209; Szczepan-Wojnarska Anna M.: Judaizm jako los Żyda polskiego pochodzenia - Bogdan Wojdowski s. 211-220; Cz. 4. Literatura polsko-żydowska w Ameryce i Izraelu: Adamczyk-Garbowska Monika: Pisarze z "innej" Europy - kilka uwag o recepcji literatury polsko-żydowskiej w Stanach Zjednoczonych s. 233-244; Lenart Agnieszka: W poszukiwaniu tożsamości. "Polskie" i "rosyjskie" życie literackie w Izraelu s. 245-252; Cuber Marta: Uwagi do monografii twórczości Leo Lipskiego s. 253-259; Tarnowska Beata: Ir zara - ir szeli. Obce miasto - moje miasto. Obraz Tel Awiwu w dwujęzycznej poezji Renaty Jabłońskiej s. 261-277; Cz. 5. Literatura polsko-żydowska - stan i perspektywy badań: Prokop-Janiec E.: Literatura polsko-żydowska: nowe perspektywy badawcze s. 281-294; Cz. 6. W stronę literatury polskiej i żydowskiej: Tomaszewska Grażyna: Wędrująca dusza. "Pan Tadeusz" a szabat s. 297-308; Mazurek Małgorzata: Literackie inspiracje Elizy Orzeszkowej historycznymi, filozoficznymi i religijnymi dziełami autorów żydowskich s. 309-324; Wietecha Anna: Tropem drobnych śladów - społeczność żydowska w antycznych powieściach końca XIX w. s. 325-336; Jeziorkowska-Polakowska Anna: Cztery żywioły w czternastu odsłonach - o pieśniach dla dzieci Icchoka Lejba Pereca s. 337-345; Tomaszewski Feliks: Wspólnota i rozproszenie. Żydzi w innym świecie (Gustaw Herling-Grudziński "Inny Świat") s. 347-358
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Prokop-Janiec E., Żurek S. J.: Wstęp s. 5-8; Cz. 1. Przed rokiem 1939: Bauer Ela: Integracja czy separacja? Nowa tendencja w żydowsko-polskiej prasie w ostatnich dekadach XIX wieku s. 11-19; Cohen Nathan: Czytelnictwo książek polskich w żydowskich bibliotekach w okresie międzywojennym s. 21-26; Kłańska Maria: Obraz Żydów w Polsce międzywojennej w oczach wybranych autorów niemiecko-żydowskich s. 27-39; Sikorski Dariusz Konrad: Myślenie etyczne w prasowym sporze o międzywojenną kulturę polsko-żydowską s. 41-55; Kalinowski Daniel: "Przegląd Zachodni" - środowisko, zasięg i tematyka polskojęzycznego pisma Żydów z Gdyni s. 57-70; Antosik-Piela Maria: Powieść syjonistyczna w Europie. Analiza wybranych problemów s. 71-81; Kopeć Zbigniew: "Życiorys własny" Urke Nachalnika s. 83-97; Białek Kinga: Manifest poetycki Chaima Nachmana Bialika wyrażony w poemacie "Staw" w kontekście symbolizmu wschodnioeuropejskiego s. 99-105; Wojnowska Bożena: Midrasz Janusza Korczaka - "Dzieci Biblii: Mojżesz" s. 107-118; Kołodziejska Zuzanna: Polsko-żydowska literatura popularna na przykładzie powieści kryminalnych Leo Belmonta s. 119-127; Żurek S. J.: Święto Jom Kipur w lirycznych zapisach poetów polsko-żydowskich dwudziestolecia międzywojennego s. 129-141; Cz. 2. Wobec Zagłady: Tyszczyk Andrzej: "Do niebios" Icchaka Kacenelsona s. 145-154; Rogalewska Ewa: Katarzyna Meloch "Scenariusz ocalenia" s. 155-163; Szabłowska-Zaremba Monika: Pisarstwo uwikłane w pamięci dwóch narodów. Szkic o twórczości Stanisława Wygodzkiego s. 165-176; Famulska-Ciesielska Karolina: "Baruch Ata Adonaj Eloheinu melech haolam, szesani kircono" [Błogosławiony jesteś, Panie, Boże wszechświata, któryś uczynił mnie według swojej woli]. Kobieta po Zagładzie (autorefleksja nad kobiecością w literaturze polskiej w Izraelu) s. 177-194; Cz. 3. Po roku 1945: Dobiegała Anna: "Opus magnum" twórczości Stanisława Benskiego - cykl "Ocaleni" i "Dolina Moabu" s. 197-209; Szczepan-Wojnarska Anna M.: Judaizm jako los Żyda polskiego pochodzenia - Bogdan Wojdowski s. 211-220; Cz. 4. Literatura polsko-żydowska w Ameryce i Izraelu: Adamczyk-Garbowska Monika: Pisarze z "innej" Europy - kilka uwag o recepcji literatury polsko-żydowskiej w Stanach Zjednoczonych s. 233-244; Lenart Agnieszka: W poszukiwaniu tożsamości. "Polskie" i "rosyjskie" życie literackie w Izraelu s. 245-252; Cuber Marta: Uwagi do monografii twórczości Leo Lipskiego s. 253-259; Tarnowska Beata: Ir zara - ir szeli. Obce miasto - moje miasto. Obraz Tel Awiwu w dwujęzycznej poezji Renaty Jabłońskiej s. 261-277; Cz. 5. Literatura polsko-żydowska - stan i perspektywy badań: Prokop-Janiec E.: Literatura polsko-żydowska: nowe perspektywy badawcze s. 281-294; Cz. 6. W stronę literatury polskiej i żydowskiej: Tomaszewska Grażyna: Wędrująca dusza. "Pan Tadeusz" a szabat s. 297-308; Mazurek Małgorzata: Literackie inspiracje Elizy Orzeszkowej historycznymi, filozoficznymi i religijnymi dziełami autorów żydowskich s. 309-324; Wietecha Anna: Tropem drobnych śladów - społeczność żydowska w antycznych powieściach końca XIX w. s. 325-336; Jeziorkowska-Polakowska Anna: Cztery żywioły w czternastu odsłonach - o pieśniach dla dzieci Icchoka Lejba Pereca s. 337-345; Tomaszewski Feliks: Wspólnota i rozproszenie. Żydzi w innym świecie (Gustaw Herling-Grudziński "Inny Świat") s. 347-358
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej