304117
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kino Polskie Wczoraj i Dziś)
Treść: Od redaktorów s. 7-8; Adamczak Marcin: Czy II wojna światowa już się skończyła? Kino, polityka historyczna i stosunki międzynarodowe jako "bitwa na opowieści" s. 9-23; Konieczna Ewelina: Między historią a mitem. O współczesnych obrazach czasu minionego s. 24-32; Wojtyński Maciej: II wojna światowa w filmach i programach dokumentalnych ogólnopolskich anten TVP w latach 1989-2006 s. 33-43; Hučková Jadwiga: Zwyczajny faszyzm - Zwyczajna apokalipsa a dokument s. 44-51; Kopczyński Krzysztof: Nowe zbliżenia do znanych biografii: "Honor Generała" Joanny Pieciukiewicz i "O moim ojcu" Bożeny Garus-Hockuby s. 52-57; Kołos Sylwia: Od "Robinsona warszawskiego" do "Pianisty", czyli problemy z wojenną biografią artysty s. 58-66; Haltof Marek: Wandy Jakubowskiej powrót do Auschwitz: "Ostatni etap" (1948) s. 67-79; Kornacki Krzysztof: Kino generałów. Przypadek "Jarzębiny czerwonej" s. 80-91; Filip Bartosz: "Kolumbowie" Janusza Morgensterna - telewizyjne kino akowskiej przygody s. 92-99; Guzek M.: Jak w Polsce umierało kino partyzanckie. Przypadek filmu Wiktora Turowa "Przeprawa" (1988) s. 100-111; Kurpiewski Piotr: Krzyżacy czy faszyści? Nawiązania do II wojny światowej w "Krzyżakach" Aleksandra Forda s. 112-124; Wajda Katarzyna: Wojna z kryminalnym podtekstem: "Morderca zostawia ślad" Aleksandra Ścibor-Rylskiego s. 125-139; Preizner Joanna: O II wojnie światowej - z nostalgią s. 140-149; Maron Marcin: Poezja i pamięć - opowieść o historii w filmach Wojciecha Jerzego Hasa s. 150-163; Maszewska-Łupiniak Monika: Obraz II wojny światowej w krótkometrażowych filmach Stanisława Różewicza s. 164-179; Szpulak Andrzej: Wojna na trzy sposoby. O juweniliach Wojciecha Marczewskiego s. 180-188; Taras Katarzyna: Dlaczego samobójstwo? Wrześniowa peregrynacja Witkacego s. 189-199; Bobowski Sławomir: Krzysztofa Zanussiego filmowe dyskursy z wojną w tle s. 200-213; Morstin-Popławska Agnieszka: Ziemie odzyskane - życie utracone. O "Roku spokojnego słońca" Krzysztofa Zanussiego s. 214-228; Grodź Iwona: Intymistyka w najczystszym wydaniu. "Nikt nie woła" Kazimierza Kutza a polska rzeczywistość wobec II wojny światowej s. 229-245; Sitkiewicz Paweł: Czy to był sen? Polski film animowany rozlicza II wojnę światową s. 246-255; Skrzypczak Piotr: Dwie role w essesmańskim mundurze. Szkice o aktorstwie Aleksandry Śląskiej s. 256-270; Kosińska Karolina: To, czego nie ma - refleksje i wspomnienia kobiet z Powstania Warszawskiego, jako gotowe, a niezrealizowane scenariusze filmowe s. 271-287
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Od redaktorów s. 7-8; Adamczak Marcin: Czy II wojna światowa już się skończyła? Kino, polityka historyczna i stosunki międzynarodowe jako "bitwa na opowieści" s. 9-23; Konieczna Ewelina: Między historią a mitem. O współczesnych obrazach czasu minionego s. 24-32; Wojtyński Maciej: II wojna światowa w filmach i programach dokumentalnych ogólnopolskich anten TVP w latach 1989-2006 s. 33-43; Hučková Jadwiga: Zwyczajny faszyzm - Zwyczajna apokalipsa a dokument s. 44-51; Kopczyński Krzysztof: Nowe zbliżenia do znanych biografii: "Honor Generała" Joanny Pieciukiewicz i "O moim ojcu" Bożeny Garus-Hockuby s. 52-57; Kołos Sylwia: Od "Robinsona warszawskiego" do "Pianisty", czyli problemy z wojenną biografią artysty s. 58-66; Haltof Marek: Wandy Jakubowskiej powrót do Auschwitz: "Ostatni etap" (1948) s. 67-79; Kornacki Krzysztof: Kino generałów. Przypadek "Jarzębiny czerwonej" s. 80-91; Filip Bartosz: "Kolumbowie" Janusza Morgensterna - telewizyjne kino akowskiej przygody s. 92-99; Guzek M.: Jak w Polsce umierało kino partyzanckie. Przypadek filmu Wiktora Turowa "Przeprawa" (1988) s. 100-111; Kurpiewski Piotr: Krzyżacy czy faszyści? Nawiązania do II wojny światowej w "Krzyżakach" Aleksandra Forda s. 112-124; Wajda Katarzyna: Wojna z kryminalnym podtekstem: "Morderca zostawia ślad" Aleksandra Ścibor-Rylskiego s. 125-139; Preizner Joanna: O II wojnie światowej - z nostalgią s. 140-149; Maron Marcin: Poezja i pamięć - opowieść o historii w filmach Wojciecha Jerzego Hasa s. 150-163; Maszewska-Łupiniak Monika: Obraz II wojny światowej w krótkometrażowych filmach Stanisława Różewicza s. 164-179; Szpulak Andrzej: Wojna na trzy sposoby. O juweniliach Wojciecha Marczewskiego s. 180-188; Taras Katarzyna: Dlaczego samobójstwo? Wrześniowa peregrynacja Witkacego s. 189-199; Bobowski Sławomir: Krzysztofa Zanussiego filmowe dyskursy z wojną w tle s. 200-213; Morstin-Popławska Agnieszka: Ziemie odzyskane - życie utracone. O "Roku spokojnego słońca" Krzysztofa Zanussiego s. 214-228; Grodź Iwona: Intymistyka w najczystszym wydaniu. "Nikt nie woła" Kazimierza Kutza a polska rzeczywistość wobec II wojny światowej s. 229-245; Sitkiewicz Paweł: Czy to był sen? Polski film animowany rozlicza II wojnę światową s. 246-255; Skrzypczak Piotr: Dwie role w essesmańskim mundurze. Szkice o aktorstwie Aleksandry Śląskiej s. 256-270; Kosińska Karolina: To, czego nie ma - refleksje i wspomnienia kobiet z Powstania Warszawskiego, jako gotowe, a niezrealizowane scenariusze filmowe s. 271-287
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej