304373
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej; t. 1)
Z treści: Dormus K.: Wprowadzenie s. 9-11; Meissner Andrzej: Młodzieńcze lata Henryka Rowida s. 14-23; Sztobryn Sławomir: Filozofia twórczej edukacji - rzecz o Rowidzie (1877-1944) s. 24-23; Szmyd Kazimierz: "Szkoła twórcza" Henryka Rowida wobec humanistycznych i alternatywnych koncepcji edukacji s. 34-44; Buczek Katarzyna: Nauczyciele krakowskiego Pedagogium w latach 1928-1939 s. 56-63; Kwiatek Jolanta, Kwiatek Aleksander: Profesor Ryszard Gansiniec [1888-1958] jako twórca koncepcji nowoczesnej edukacji humanistycznej s. 71-90; Bartkowiak Edyta: Uczeń (dziecko) w pedagogice personalistycznej okresu Drugiej Rzeczypospolitej s. 91-108; Grzybowski Romuald: Spuścizna pedagogiczna Henryka Rowida jako niewykorzystane źródło inspiracji dla twórców socjalistycznej pedagogiki polskiej po 1945 roku s. 109-121; Olczak-Kardas Monika: Dla nauczyciela i ucznia - programy uroczystości szkolnych i sztuki teatralne w repertuarze wydawniczym "Naszej Księgarni" Spółki Akcyjnej Nauczycielstwa Polskiego w latach 1921-1939 s. 134-150; Skonieczny Tomasz: Wykorzystanie potencjału młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przykładzie działań Zespołu Szkół im. Ludzi Morza w Mścicach - Gimnazjum Samorządowego (1999-2010) s. 151-165; Łapot Mirosław: Nauczanie religii mojżeszowej we lwowskich szkołach publicznych w dobie autonomii galicyjskiej - zarys problematyki s. 166-183; Krześniak-Firlej Danuta: Wartości chrześcijańskie w pracy szkolnych organizacji dla dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym (1918-1939) na przykładzie diecezji kieleckiej s. 184-199; Firlej Waldemar: Duchowieństwo katolickie diecezji kieleckiej i sandomierskiej wobec szkolnictwa i oświaty ludowej w XIX i początkach XX wieku s. 200-222; Hertsyuk Dmytro: Osvìtnł partnerstvo Ękoli, Sìmï ì gromadi âk viâv gromadâns'koï aktivnostì Ukraïncìv Galičini (druga polovina XIX - perĘa tretina XX st.) s. 235-234; Szylar Anna: "Siostry mistrzynie mają tak swój urząd odprawiać pilnie..." czyli nauczycielki zakonne w szkołach klasztornych s. 236-257; Bednarz-Grzybek Renata: Nauczyciel w polskiej myśli pedagogicznej XIX i początków XX wieku (wybrane aspekty) s. 273-293; Nawrot-Borowska Monika: Nauczyciel domowy na ziemiach polskich w latach 1850-1914 s. 294-316; Rędziński Kazimierz: Współdziałanie polskich i żydowskich nauczycieli w Galicji na przełomie XIX i XX wieku (do 1918 r.) s. 317-327; Kalinowska-Witek Barbara: Warunki życia i pracy nauczycieli ludowych w latach 1905-1914 w świetle czasopism pedagogicznych Królestwa Polskiego s. 328-346; Król Joanna: Model nauczyciela-wychowawcy w propagandzie Polski Ludowej s. 347-346; Wróblewska Urszula: "Nauczyciel powinien być kochany..." - analiza biograficzna wspomnień nauczycieli żuławskich s. 365-380; Kempa Grażyna: Przygotowanie wykładowców Instytutu Pedagogicznego w Katowicach (1928) podstawą w kształtowaniu uczniów dorosłych przydatnych w zawodzie pedagoga s. 381-395; Szarkowska Agnieszka: Prywatne Seminarium Nauczycielskie w Grodnie - przykład szkoły kształcenia nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej s. 396-412; Herod Paweł: Edukacja muzyczna nauczycieli w Krakowie, dawniej i dziś s. 413-426; Osuch Wiktor: Kształcenie nauczycieli geografii - tradycje a wyzwania współczesnych przemian s. 427-443; Dormus K.: Pierwsze zawodowe stowarzyszenia nauczycielek galicyjskich i ich wpływ na ówczesne życie szkolne s. 462-491; Krasińska Izabela: Działalność Związku Nauczycieli Abstynentów w latach 1924-1939 s. 492-505; Magiera Elżbieta: Działalność Związku Nauczycielstwa Polskiego w zakresie propagowania spółdzielczości w Polsce międzywojennej w latach 1930-1939 s. 506-527; Kahl Edyta: Związkowe doskonalenie nauczycieli wobec polityki oświatowej władz państwowych w Polsce Ludowej s. 528-549; Radziszewska Maria, Suchowiecka Anita: Działalność Związku Nauczycielstwa Polskiego na Warmii i Mazurach w okresie Polski Ludowej s. 550-570
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Dormus K.: Wprowadzenie s. 9-11; Meissner Andrzej: Młodzieńcze lata Henryka Rowida s. 14-23; Sztobryn Sławomir: Filozofia twórczej edukacji - rzecz o Rowidzie (1877-1944) s. 24-23; Szmyd Kazimierz: "Szkoła twórcza" Henryka Rowida wobec humanistycznych i alternatywnych koncepcji edukacji s. 34-44; Buczek Katarzyna: Nauczyciele krakowskiego Pedagogium w latach 1928-1939 s. 56-63; Kwiatek Jolanta, Kwiatek Aleksander: Profesor Ryszard Gansiniec [1888-1958] jako twórca koncepcji nowoczesnej edukacji humanistycznej s. 71-90; Bartkowiak Edyta: Uczeń (dziecko) w pedagogice personalistycznej okresu Drugiej Rzeczypospolitej s. 91-108; Grzybowski Romuald: Spuścizna pedagogiczna Henryka Rowida jako niewykorzystane źródło inspiracji dla twórców socjalistycznej pedagogiki polskiej po 1945 roku s. 109-121; Olczak-Kardas Monika: Dla nauczyciela i ucznia - programy uroczystości szkolnych i sztuki teatralne w repertuarze wydawniczym "Naszej Księgarni" Spółki Akcyjnej Nauczycielstwa Polskiego w latach 1921-1939 s. 134-150; Skonieczny Tomasz: Wykorzystanie potencjału młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przykładzie działań Zespołu Szkół im. Ludzi Morza w Mścicach - Gimnazjum Samorządowego (1999-2010) s. 151-165; Łapot Mirosław: Nauczanie religii mojżeszowej we lwowskich szkołach publicznych w dobie autonomii galicyjskiej - zarys problematyki s. 166-183; Krześniak-Firlej Danuta: Wartości chrześcijańskie w pracy szkolnych organizacji dla dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym (1918-1939) na przykładzie diecezji kieleckiej s. 184-199; Firlej Waldemar: Duchowieństwo katolickie diecezji kieleckiej i sandomierskiej wobec szkolnictwa i oświaty ludowej w XIX i początkach XX wieku s. 200-222; Hertsyuk Dmytro: Osvìtnł partnerstvo Ękoli, Sìmï ì gromadi âk viâv gromadâns'koï aktivnostì Ukraïncìv Galičini (druga polovina XIX - perĘa tretina XX st.) s. 235-234; Szylar Anna: "Siostry mistrzynie mają tak swój urząd odprawiać pilnie..." czyli nauczycielki zakonne w szkołach klasztornych s. 236-257; Bednarz-Grzybek Renata: Nauczyciel w polskiej myśli pedagogicznej XIX i początków XX wieku (wybrane aspekty) s. 273-293; Nawrot-Borowska Monika: Nauczyciel domowy na ziemiach polskich w latach 1850-1914 s. 294-316; Rędziński Kazimierz: Współdziałanie polskich i żydowskich nauczycieli w Galicji na przełomie XIX i XX wieku (do 1918 r.) s. 317-327; Kalinowska-Witek Barbara: Warunki życia i pracy nauczycieli ludowych w latach 1905-1914 w świetle czasopism pedagogicznych Królestwa Polskiego s. 328-346; Król Joanna: Model nauczyciela-wychowawcy w propagandzie Polski Ludowej s. 347-346; Wróblewska Urszula: "Nauczyciel powinien być kochany..." - analiza biograficzna wspomnień nauczycieli żuławskich s. 365-380; Kempa Grażyna: Przygotowanie wykładowców Instytutu Pedagogicznego w Katowicach (1928) podstawą w kształtowaniu uczniów dorosłych przydatnych w zawodzie pedagoga s. 381-395; Szarkowska Agnieszka: Prywatne Seminarium Nauczycielskie w Grodnie - przykład szkoły kształcenia nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej s. 396-412; Herod Paweł: Edukacja muzyczna nauczycieli w Krakowie, dawniej i dziś s. 413-426; Osuch Wiktor: Kształcenie nauczycieli geografii - tradycje a wyzwania współczesnych przemian s. 427-443; Dormus K.: Pierwsze zawodowe stowarzyszenia nauczycielek galicyjskich i ich wpływ na ówczesne życie szkolne s. 462-491; Krasińska Izabela: Działalność Związku Nauczycieli Abstynentów w latach 1924-1939 s. 492-505; Magiera Elżbieta: Działalność Związku Nauczycielstwa Polskiego w zakresie propagowania spółdzielczości w Polsce międzywojennej w latach 1930-1939 s. 506-527; Kahl Edyta: Związkowe doskonalenie nauczycieli wobec polityki oświatowej władz państwowych w Polsce Ludowej s. 528-549; Radziszewska Maria, Suchowiecka Anita: Działalność Związku Nauczycielstwa Polskiego na Warmii i Mazurach w okresie Polski Ludowej s. 550-570
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej