319494
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, literaturze, kulturze i innych sferach - słowo wstępne s. 7-11; Komorowska E.: Barwa biała w języku polskim i rosyjskim s. 63-77; Szczęk Joanna: O symbolicznej funkcji barw w języku i kulturze - niemiecko-polskie studium porównawcze s. 93-106; Stanulewicz D.: Płeć a psychologiczne znaczenie nazw barw występujących w polszczyźnie (badania wstępne) s. 107-122; Białoskórska Mirosława: Właściwości semantyczno-stylistyczne barwy białej tryptyku "Zimowe, białe sny" Leopolda Staffa na tle polszczyzny XX wieku s. 125-132; Mariak Leonarda: Efekty barwne i świetlne w kreacji scen batalistycznych w Trylogii Henryka Sienkiewicza s. 145-153; Seniów Adrianna: Funkcja barw w językowej kreacji przyrody w "Chamie" Elizy Orzeszkowej s. 155-162; Wielopolski Paweł: Wykorzystanie biblijnej symboliki kolorów we wprowadzeniu do "Placówki" Bolesława Prusa s. 163-170; Bielska-Krawczyk Joanna: Barwy słów w obrazach, czyli o kolorze w ilustratorskiej twórczości Jana Lebensteina s. 173-187; Białek Barbara: Kolor z perspektywy historii malarstwa s. 189-195; Tkacz Magdalena: Barwa w teatrze amatorskim s. 197-203
Toż. [T.] 2. Szczecin 2011 Przeds. Produkcyjno-Handlowe Zapol Dmochowski ss. 238, il. Uniw. Szczeciński, Woj. Zachodniopomorskie, Szczecińskie Tow. Nauk.
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, literaturze, kulturze i przyrodzie - wprowadzenie s. 7-8; Komorowska E.: Barwa czarna w języku polskim i rosyjskim s. 11-25; Janus Dominika: Najstarsze frazeologizmy z nazwami barw achromatycznych w języku polskim i niemieckim s. 41-50; Chudyk Dorota: Rosyjskie i polskie konstrukcje porównawcze z przymiotnikami nazywającymi barwę żółtą (semantyka i struktura) s. 51-64; Krasoń Katarzyna: W świetle barw i dźwięków (o poezji Georga Trakla [1887-1914]) s. 139-150; Mariak L.: Barwne obrazy stepu w "Ogniem i mieczem" Henryka Sienkiewicza s. 151-158; Bielska-Krawczyk J.: Szary człowiek, szara rzeczywistość (wizja życia w PRL-u na podstawie nie tylko Zbyluta Grzywacza i Stanisława Barańczaka) s. 159-166; Jasnowska Janina: Kolor w przyrodzie - barwy roślinnych pejzaży s. 169-179; Stanulewicz D.: Kilka uwag o umaszczeniu kotów s. 181-188
Toż. [T.] 3. Szczecin 2012 Przeds. Produkcyjno-Handlowe Zapol Dmochowski ss. 240, il. Uniw. Szczeciński, Woj. Zachodniopomorskie, Szczecińskie Tow. Nauk.
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, kulturze, literaturze, przyrodzie i medycynie - słowo wstępne s. 7; Dyszak Andrzej S.: Uwagi o definicjach przymiotników wyrażających kolory w słownikach języka polskiego s. 11-24; Rogowska-Cybulska Ewa: O nazwach kolorów w etymologiach ludowych polskich nazw miejscowości s. 25-39; Tarary Eliza: Funkcjonowanie nazw barw w poradnikach wnętrzarskich s. 41-58; Komorowska E.: O harmonii w językowym świecie barw s. 59-69; Pomeroy Magdalena: Opozycja światło/ciemność w tekście religijnym "Pieśni sobie śpiewane" Konstancji Benisławskiej s. 147-151; Warda-Radys Lucyna: Barwy i ich znaczenie w opisie postaci przywołanych na kartach wspomnień Gabrieli Puzyniny (1815-1869) s. 153-169; Wielopolski P.: Paleta kolorów w przedwojennej prozie Witolda Gombrowicza s. 171-178
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, literaturze, kulturze i innych sferach - słowo wstępne s. 7-11; Komorowska E.: Barwa biała w języku polskim i rosyjskim s. 63-77; Szczęk Joanna: O symbolicznej funkcji barw w języku i kulturze - niemiecko-polskie studium porównawcze s. 93-106; Stanulewicz D.: Płeć a psychologiczne znaczenie nazw barw występujących w polszczyźnie (badania wstępne) s. 107-122; Białoskórska Mirosława: Właściwości semantyczno-stylistyczne barwy białej tryptyku "Zimowe, białe sny" Leopolda Staffa na tle polszczyzny XX wieku s. 125-132; Mariak Leonarda: Efekty barwne i świetlne w kreacji scen batalistycznych w Trylogii Henryka Sienkiewicza s. 145-153; Seniów Adrianna: Funkcja barw w językowej kreacji przyrody w "Chamie" Elizy Orzeszkowej s. 155-162; Wielopolski Paweł: Wykorzystanie biblijnej symboliki kolorów we wprowadzeniu do "Placówki" Bolesława Prusa s. 163-170; Bielska-Krawczyk Joanna: Barwy słów w obrazach, czyli o kolorze w ilustratorskiej twórczości Jana Lebensteina s. 173-187; Białek Barbara: Kolor z perspektywy historii malarstwa s. 189-195; Tkacz Magdalena: Barwa w teatrze amatorskim s. 197-203
Toż. [T.] 2. Szczecin 2011 Przeds. Produkcyjno-Handlowe Zapol Dmochowski ss. 238, il. Uniw. Szczeciński, Woj. Zachodniopomorskie, Szczecińskie Tow. Nauk.
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, literaturze, kulturze i przyrodzie - wprowadzenie s. 7-8; Komorowska E.: Barwa czarna w języku polskim i rosyjskim s. 11-25; Janus Dominika: Najstarsze frazeologizmy z nazwami barw achromatycznych w języku polskim i niemieckim s. 41-50; Chudyk Dorota: Rosyjskie i polskie konstrukcje porównawcze z przymiotnikami nazywającymi barwę żółtą (semantyka i struktura) s. 51-64; Krasoń Katarzyna: W świetle barw i dźwięków (o poezji Georga Trakla [1887-1914]) s. 139-150; Mariak L.: Barwne obrazy stepu w "Ogniem i mieczem" Henryka Sienkiewicza s. 151-158; Bielska-Krawczyk J.: Szary człowiek, szara rzeczywistość (wizja życia w PRL-u na podstawie nie tylko Zbyluta Grzywacza i Stanisława Barańczaka) s. 159-166; Jasnowska Janina: Kolor w przyrodzie - barwy roślinnych pejzaży s. 169-179; Stanulewicz D.: Kilka uwag o umaszczeniu kotów s. 181-188
Toż. [T.] 3. Szczecin 2012 Przeds. Produkcyjno-Handlowe Zapol Dmochowski ss. 240, il. Uniw. Szczeciński, Woj. Zachodniopomorskie, Szczecińskie Tow. Nauk.
Z treści: Komorowska E., Stanulewicz D.: Barwa w języku, kulturze, literaturze, przyrodzie i medycynie - słowo wstępne s. 7; Dyszak Andrzej S.: Uwagi o definicjach przymiotników wyrażających kolory w słownikach języka polskiego s. 11-24; Rogowska-Cybulska Ewa: O nazwach kolorów w etymologiach ludowych polskich nazw miejscowości s. 25-39; Tarary Eliza: Funkcjonowanie nazw barw w poradnikach wnętrzarskich s. 41-58; Komorowska E.: O harmonii w językowym świecie barw s. 59-69; Pomeroy Magdalena: Opozycja światło/ciemność w tekście religijnym "Pieśni sobie śpiewane" Konstancji Benisławskiej s. 147-151; Warda-Radys Lucyna: Barwy i ich znaczenie w opisie postaci przywołanych na kartach wspomnień Gabrieli Puzyniny (1815-1869) s. 153-169; Wielopolski P.: Paleta kolorów w przedwojennej prozie Witolda Gombrowicza s. 171-178
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej