319212
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Brzozowski J., Skrzypczak M., Stanisz M.: Pani Profesor Alinie Kowalczykowej s. 9-12; Szałagan Alicja: Bibliografia prac Aliny Kowalczykowej 1959-2011 s. 13-54; Żbikowski Piotr: Poezja polska wobec katastrofy państwa i narodu w roku 1795 s. 57-67; Snopek Jerzy: "Podróż do Ciemnogrodu" - dwieście lat później. Uwagi na marginesie powieści Stanisława Kostki Potockiego s. 68-74; Nowicka Elżbieta: Chopin i literaci warszawscy - odsłona druga s. 121-137; Lyszczyna Jacek: "Pamiętnik dla Płci Pięknej" - romantyczne pismo przedlistopadowej Warszawy s. 138-141; Fiećko Jerzy: Warszawa Krasińskiego. Opowieść o pięciu powrotach s. 142-160; Przychodniak Zbigniew: Czy Poznań był romantyczny? s. 161-176; Kurska Anna: Antoniego Edwarda Odyńca mityczny portret Barbary Radziwiłłówny s. 177-188; Berkan-Jabłońska Maria: Edukacyjny projekt Seweryny Duchińskiej, wiernej uczennicy Hoffmanowej. O "Rozrywkach dla Młodocianego Wieku" z lat 1856-1863 (rekonesans) s. 189-206; Halkiewicz-Sojak Grażyna: Historiozof, historiograf czy miłośnik archeologii? - Norwidowski podmiot wobec tajemnicy dziejów s. 214-225; Siwicka Dorota: Okopy Woli s. 370-375; Stelmaszczyk Barbara: Poeta "śmiesznie spóźniony". Leśmian w oczach twórców Dwudziestolecia (z krótkim komentarzem do przedwojennych ocen i powojennych rewizji) s. 404-425; Żurek Sławomir Jacek: Polsko-żydowska Warszawa w zapiskach poetyckich Arnolda Słuckiego s. 448-456; Dziadek Adam: Archiwum Aleksandra Wata w Yale - kilka drobiazgów s. 476-485; Cieślak Tomasz: Kilka uwag o przedstawieniach przestrzeni łódzkiej w liryce s. 490-504; Baranowska Małgorzata: Warszawa i prawda obrazów s. 551-556; Olejniczak Józef: Białoszewski. Autoportrety s. 557-565; Bujnicki Tadeusz: Trzy fikcyjne dzienniki profesorów USB [Uniwersytetu Stefana Batorego] s. 615-620; Dalecka Teresa: Wczoraj i dziś polonistyki na Uniwersytecie Wileńskim s. 621-627; Mękarska Anna: Pani Profesor Alina Kowalczykowa s. 688-690
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Brzozowski J., Skrzypczak M., Stanisz M.: Pani Profesor Alinie Kowalczykowej s. 9-12; Szałagan Alicja: Bibliografia prac Aliny Kowalczykowej 1959-2011 s. 13-54; Żbikowski Piotr: Poezja polska wobec katastrofy państwa i narodu w roku 1795 s. 57-67; Snopek Jerzy: "Podróż do Ciemnogrodu" - dwieście lat później. Uwagi na marginesie powieści Stanisława Kostki Potockiego s. 68-74; Nowicka Elżbieta: Chopin i literaci warszawscy - odsłona druga s. 121-137; Lyszczyna Jacek: "Pamiętnik dla Płci Pięknej" - romantyczne pismo przedlistopadowej Warszawy s. 138-141; Fiećko Jerzy: Warszawa Krasińskiego. Opowieść o pięciu powrotach s. 142-160; Przychodniak Zbigniew: Czy Poznań był romantyczny? s. 161-176; Kurska Anna: Antoniego Edwarda Odyńca mityczny portret Barbary Radziwiłłówny s. 177-188; Berkan-Jabłońska Maria: Edukacyjny projekt Seweryny Duchińskiej, wiernej uczennicy Hoffmanowej. O "Rozrywkach dla Młodocianego Wieku" z lat 1856-1863 (rekonesans) s. 189-206; Halkiewicz-Sojak Grażyna: Historiozof, historiograf czy miłośnik archeologii? - Norwidowski podmiot wobec tajemnicy dziejów s. 214-225; Siwicka Dorota: Okopy Woli s. 370-375; Stelmaszczyk Barbara: Poeta "śmiesznie spóźniony". Leśmian w oczach twórców Dwudziestolecia (z krótkim komentarzem do przedwojennych ocen i powojennych rewizji) s. 404-425; Żurek Sławomir Jacek: Polsko-żydowska Warszawa w zapiskach poetyckich Arnolda Słuckiego s. 448-456; Dziadek Adam: Archiwum Aleksandra Wata w Yale - kilka drobiazgów s. 476-485; Cieślak Tomasz: Kilka uwag o przedstawieniach przestrzeni łódzkiej w liryce s. 490-504; Baranowska Małgorzata: Warszawa i prawda obrazów s. 551-556; Olejniczak Józef: Białoszewski. Autoportrety s. 557-565; Bujnicki Tadeusz: Trzy fikcyjne dzienniki profesorów USB [Uniwersytetu Stefana Batorego] s. 615-620; Dalecka Teresa: Wczoraj i dziś polonistyki na Uniwersytecie Wileńskim s. 621-627; Mękarska Anna: Pani Profesor Alina Kowalczykowa s. 688-690
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej