305247
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tadeusz Różewicz 1921-2014. W: Pam. Teatr. - R. 62: 2013, nr 3/4, 7-427, sum. + dysk optyczny (CD).
Dokument nadrzędny: Pam. Teatr.
Treść: Ratajczakowa Dobrochna: O dramatach Różewicza i metafizyce bycia s. 7-36; Prussak Maria: Chińska porcelana s. 37-46; Krakowska Joanna: Kartoteka, czyli bohaterka s. 47-78; Kopania Kamil: "Kartoteka" Tadeusza Różewicza na scenach teatrów lalek s. 79-104; Guderian-Czaplińska Ewa: Połknięty czas. Stare kobiety w dramatach Tadeusza Różewicza s. 105-118; Koecher-Hensel Agnieszka: Śmietnisko kultury i wieczna kobiecość. (Teatralna recepcja dramatu "Stara kobieta wysiaduje") s. 119-164; Dziewulska Małgorzata: "A jeżeli tego miasta nie ma". Dialog o Arkadii w teatrze Grzegorzewskiego. ("Duszyczka", "Złowiony", "Śmierć w starych dekoracjach") s. 165-180; Partyga Ewa: Literackość jako pułapka. Wokół wybranych inscenizacji "Białego małżeństwa" s. 181-210; Osterloff Barbara: Inne spojrzenie. O kilku inscenizacjach dramatów Tadeusza Różewicza z lat ostatnich s. 211-238; Szczukowski Dariusz: "Na ołtarzu literatury". Symbolika ofiary w "Pułapce" i "Do piachu" s. 239-252; Cicheński Krzysztof: Figura i doświadczenie Autora w dramatach Tadeusza Różewicza s. 253-272; Király Nina: Dramaty Różewicza w kontekście węgierskim s. 273-288; Wąsik Monika: Różewicz (nie)obecny. O recepcji twórczości dramatycznej Tadeusza Różewicza w Niemczech s. 289-300; Tadeusz Różewicz w Teatrze Polskiego Radia. Oprac. Janusz R. Kowalczyk s. 301-327; Historia jednej przyjaźni. Korespondencja Tadeusza Różewicza z serbskim tłumaczem Petarem Vujičiciem. Oprac. Jadwiga Sobczak s. 328-395; Różewicz: "Dobrze, że się zachowało...". O pisaniu, rozrzucaniu, składaniu, odzyskiwaniu, miksowaniu, czyli o Tadeuszu Różewiczu jako twórcy i tworzywie teatru rozmowa. Udział wzięli: Agata Chałupnik, Maria Dębicz, Wojciech Dudzik, Piotr Lachmann s. 396-414; Malinowska Iwona, Kulesza Marek: Kilka słów o płycie "(Auto)biografia radiowa Tadeusza Różewicza" s. 415-418
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Ratajczakowa Dobrochna: O dramatach Różewicza i metafizyce bycia s. 7-36; Prussak Maria: Chińska porcelana s. 37-46; Krakowska Joanna: Kartoteka, czyli bohaterka s. 47-78; Kopania Kamil: "Kartoteka" Tadeusza Różewicza na scenach teatrów lalek s. 79-104; Guderian-Czaplińska Ewa: Połknięty czas. Stare kobiety w dramatach Tadeusza Różewicza s. 105-118; Koecher-Hensel Agnieszka: Śmietnisko kultury i wieczna kobiecość. (Teatralna recepcja dramatu "Stara kobieta wysiaduje") s. 119-164; Dziewulska Małgorzata: "A jeżeli tego miasta nie ma". Dialog o Arkadii w teatrze Grzegorzewskiego. ("Duszyczka", "Złowiony", "Śmierć w starych dekoracjach") s. 165-180; Partyga Ewa: Literackość jako pułapka. Wokół wybranych inscenizacji "Białego małżeństwa" s. 181-210; Osterloff Barbara: Inne spojrzenie. O kilku inscenizacjach dramatów Tadeusza Różewicza z lat ostatnich s. 211-238; Szczukowski Dariusz: "Na ołtarzu literatury". Symbolika ofiary w "Pułapce" i "Do piachu" s. 239-252; Cicheński Krzysztof: Figura i doświadczenie Autora w dramatach Tadeusza Różewicza s. 253-272; Király Nina: Dramaty Różewicza w kontekście węgierskim s. 273-288; Wąsik Monika: Różewicz (nie)obecny. O recepcji twórczości dramatycznej Tadeusza Różewicza w Niemczech s. 289-300; Tadeusz Różewicz w Teatrze Polskiego Radia. Oprac. Janusz R. Kowalczyk s. 301-327; Historia jednej przyjaźni. Korespondencja Tadeusza Różewicza z serbskim tłumaczem Petarem Vujičiciem. Oprac. Jadwiga Sobczak s. 328-395; Różewicz: "Dobrze, że się zachowało...". O pisaniu, rozrzucaniu, składaniu, odzyskiwaniu, miksowaniu, czyli o Tadeuszu Różewiczu jako twórcy i tworzywie teatru rozmowa. Udział wzięli: Agata Chałupnik, Maria Dębicz, Wojciech Dudzik, Piotr Lachmann s. 396-414; Malinowska Iwona, Kulesza Marek: Kilka słów o płycie "(Auto)biografia radiowa Tadeusza Różewicza" s. 415-418
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej