305122
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Kwaśniewska M., Niziołek G.: Wstęp s. 9-17; Duniec Krystyna, Krakowska Joanna: Nie opłakali ich? s. 21-35; Kosiński Dariusz: "Jeśli zapomnę o nich...". Pamięć i zapomnienie w masowych dramatyzacjach polskich początku XXI wieku s. 37-43; Momro Jakub: Czarna żółć reakcjonisty. O "Wieszaniu" Jarosława Marka Rymkiewicza s. 45-52; Burzyńska Anna R.: Unicestwić, wymazać, przepisać, odbić, wyzwolić. "Wymazywanie" Krystiana Lupy i "Mała narracja" Wojtka Ziemilskiego wobec historii i Historii s. 55-64; Borowski Mateusz: Nakazana przeszłość. Pamięć a historia w polskim teatrze współczesnym s. 65-74; Bryś Marta: Wspólnota chwilowa s. 75-84; Kwaśniewska M.: Studium nieobecności. Ofelia, Gertruda i Janulka wobec historii, mitu i polityki w "H." i w "...córce Fizdejki" w reżyserii Jana Klaty s. 85-95; Baluch Wojciech: Pamięć o ofiarach społeczeństwa jest zawsze zła s. 97-103; Guderian-Czaplińska Ewa: Elektra na ruinach miasta, czyli pamięć świadków s. 109-116; Dziewulska Małgorzata: Ukryte/odkryte. Gry pamięcią w teatrze obiecanym s. 117-128; Niziołek G.: Efekt kiczu. Dziedzictwo [Jerzego] Grotowskiego i [Konrada] Swinarskiego w polskim teatrze s. 129-138; Kościelniak Marcin: Grotowski i [Helmut] Kajzar. Wokół źródła s. 139-150; Kufel Marta: Złe źródło. Przeciw-początek Tadeusza Kantora s. 151-158; Semenowicz Dorota: Paradoksy obrazu. "Genesi: From the Museum of Sleep" Romea Castellucciego i "Replika" Józefa Szajny s. 159-171; Szturc Włodzimierz: "Wszystko jest obok". Ireneusz Iredyński i trauma historii s. 173-179; Sugiera Małgorzata: I staw się przede mną. Przedstawienie przeszłości w polskim dramacie współczesnym s. 183-195; Marek Agnieszka, Stępniak Grzegorz: Performanse "złej pamięci". "Olga. Eine charmante Frau" Dany Łuksińskiej oraz "Venus" Suzan-Lori Parks a opowiadanie Historii s. 197-208; Bal Ewa: Postpamięć - za i przeciw wspólnocie. Obraz II wojny światowej widziany oczami włoskich dramatopisarzy s. 209-218; Fazan Katarzyna: Zapomnienie, wyb/paczenie. Krotochwilne zabawy z wojenną przeszłością w dramacie najnowszym s. 219-231; Wawel na mnie nie działa. Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński s. 235-246; Potencjał rewolucyjny. Z Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim rozmawia M. Kwaśniewska s. 247-255; Sztuka nie jest od sprawiedliwości. Z Bożeną Umińską-Keff rozmawia Marta Bryś s. 257-264; Z Eryniami w zmowie. Z Joanną Tokarską-Bakir rozmawia Weronika Szczawińska s. 265-272
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Kwaśniewska M., Niziołek G.: Wstęp s. 9-17; Duniec Krystyna, Krakowska Joanna: Nie opłakali ich? s. 21-35; Kosiński Dariusz: "Jeśli zapomnę o nich...". Pamięć i zapomnienie w masowych dramatyzacjach polskich początku XXI wieku s. 37-43; Momro Jakub: Czarna żółć reakcjonisty. O "Wieszaniu" Jarosława Marka Rymkiewicza s. 45-52; Burzyńska Anna R.: Unicestwić, wymazać, przepisać, odbić, wyzwolić. "Wymazywanie" Krystiana Lupy i "Mała narracja" Wojtka Ziemilskiego wobec historii i Historii s. 55-64; Borowski Mateusz: Nakazana przeszłość. Pamięć a historia w polskim teatrze współczesnym s. 65-74; Bryś Marta: Wspólnota chwilowa s. 75-84; Kwaśniewska M.: Studium nieobecności. Ofelia, Gertruda i Janulka wobec historii, mitu i polityki w "H." i w "...córce Fizdejki" w reżyserii Jana Klaty s. 85-95; Baluch Wojciech: Pamięć o ofiarach społeczeństwa jest zawsze zła s. 97-103; Guderian-Czaplińska Ewa: Elektra na ruinach miasta, czyli pamięć świadków s. 109-116; Dziewulska Małgorzata: Ukryte/odkryte. Gry pamięcią w teatrze obiecanym s. 117-128; Niziołek G.: Efekt kiczu. Dziedzictwo [Jerzego] Grotowskiego i [Konrada] Swinarskiego w polskim teatrze s. 129-138; Kościelniak Marcin: Grotowski i [Helmut] Kajzar. Wokół źródła s. 139-150; Kufel Marta: Złe źródło. Przeciw-początek Tadeusza Kantora s. 151-158; Semenowicz Dorota: Paradoksy obrazu. "Genesi: From the Museum of Sleep" Romea Castellucciego i "Replika" Józefa Szajny s. 159-171; Szturc Włodzimierz: "Wszystko jest obok". Ireneusz Iredyński i trauma historii s. 173-179; Sugiera Małgorzata: I staw się przede mną. Przedstawienie przeszłości w polskim dramacie współczesnym s. 183-195; Marek Agnieszka, Stępniak Grzegorz: Performanse "złej pamięci". "Olga. Eine charmante Frau" Dany Łuksińskiej oraz "Venus" Suzan-Lori Parks a opowiadanie Historii s. 197-208; Bal Ewa: Postpamięć - za i przeciw wspólnocie. Obraz II wojny światowej widziany oczami włoskich dramatopisarzy s. 209-218; Fazan Katarzyna: Zapomnienie, wyb/paczenie. Krotochwilne zabawy z wojenną przeszłością w dramacie najnowszym s. 219-231; Wawel na mnie nie działa. Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński s. 235-246; Potencjał rewolucyjny. Z Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim rozmawia M. Kwaśniewska s. 247-255; Sztuka nie jest od sprawiedliwości. Z Bożeną Umińską-Keff rozmawia Marta Bryś s. 257-264; Z Eryniami w zmowie. Z Joanną Tokarską-Bakir rozmawia Weronika Szczawińska s. 265-272
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej