304621
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Wstęp s. 7-8; Bukowiecka-Banach Karolina: Oficja rymowane o św. Jadwidze w polskich rękopisach średniowiecznych s. 9-18; Dulisz Ilona: Śląsk w twórczości Feliksa Nowowiejskiego s. 19-28; Gembalski Julian: Działalność organmistrzowska Carla Volkmanna na Górnym Śląsku s. 29-42; Mojżysz Zenon: Protestancka kultura muzyczna barokowego Cieszyna w świetle nowych badań s. 43-56; Nawrocka-Wysocka Arleta: Pieśni religijne ewangelików ze Śląska Cieszyńskiego. Ciągłość tradycji s. 57-68; Rottermund Krzysztof: Cieplikowie - zasłużeni dla śląskiej kultury muzycznej s. 69-86; Zduniak Maria: Górnoślązacy - Jan Janetzek vel Janeczek (1768-1806) oraz Johann Sedlatzek vel Sedlaczek (1789-1866) w życiu muzycznym Wrocławia s. 87-100; Bias Iwona: Karol Musioł jako badacz kultury muzycznej Śląska s. 101-114; Cichy Daniel: Witold Szalonek - kompozytor w służbie śląskiej tradycji chóralnej s. 115-126; Darłak Grażyna: Inspiracje literackie w kręgu twórczości religijnej kompozytorów katowickich s. 127-134; Drożdżewska Agnieszka: Specyfika badań naukowych przedwojennej muzykologii wrocławskiej s. 135-154; Granat-Janki Anna: Postmodernistyczny pluralizm a strategie twórcze kompozytorów wrocławskich s. 155-170; Grodzka-Łopuszyńska Elżbieta: Związki słowno-muzyczne w liryce wokalnej współczesnych kompozytorów śląskich s. 171-186; Kleinrok Aleksandra: Działalność kulturalno-muzyczna mniejszości niemieckiej na Śląsku Opolskim po przełomie 1989 roku s. 187-212; Markiewicz Leon: Prekursorzy kameralistyki katowickiej s. 213-226; Mika Bogumiła: Inspiracje maryjne w twórczości Józefa Świdra s. 227-236; Pośpiech Remigiusz: Twórczość Józefa Elsnera (1769-1854) w badaniach muzykologicznych i nagraniach fonograficznych na przełomie XX i XXI stulecia s. 237-252; Reginek Antoni: Zmiany w repertuarze śpiewów wykonywanych w kościołach na Śląsku po reformie soborowej s. 253-264; Subel Joanna: Wrocławskie festiwale muzyczne w XIX i pierwszej połowie XX wieku s. 265-278; Szewczyk Grażyna Barbara: Znaczenie prac germanistycznych Karola Musioła dla współczesnej nauki s. 279-286; Szulakowska-Kulawik Jolanta: Symbolika, barwa i humanizm obrazów dźwiękowych Rafała Augustyna - Ekfraza "Gatunków zmąconych" s. 287-310; Warchoł-Sobiesiak Maria: Działalność braci Karola i Antoniego Szafranków a rozwój kultury muzycznej Ziemi Rybnicko-Wodzisławskiej w drugiej połowie XX wieku s. 311-326; Witowska Małgorzata: Współpraca śląskich chórów z polskimi kompozytorami do 1939 roku s. 327-338; Burczyk Irena: Pieśni o świętym Walentym w repertuarze parafii w Bieruniu Starym s. 339-348; Szyndler Magdalena: Charakterystyka zaolziańskiego folkloru pieśniowego - wnioski s. 349-356; Turek Krystyna: Śląskie pieśni ludowe. Tematy, wartości, przesłania s. 357-366
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Wstęp s. 7-8; Bukowiecka-Banach Karolina: Oficja rymowane o św. Jadwidze w polskich rękopisach średniowiecznych s. 9-18; Dulisz Ilona: Śląsk w twórczości Feliksa Nowowiejskiego s. 19-28; Gembalski Julian: Działalność organmistrzowska Carla Volkmanna na Górnym Śląsku s. 29-42; Mojżysz Zenon: Protestancka kultura muzyczna barokowego Cieszyna w świetle nowych badań s. 43-56; Nawrocka-Wysocka Arleta: Pieśni religijne ewangelików ze Śląska Cieszyńskiego. Ciągłość tradycji s. 57-68; Rottermund Krzysztof: Cieplikowie - zasłużeni dla śląskiej kultury muzycznej s. 69-86; Zduniak Maria: Górnoślązacy - Jan Janetzek vel Janeczek (1768-1806) oraz Johann Sedlatzek vel Sedlaczek (1789-1866) w życiu muzycznym Wrocławia s. 87-100; Bias Iwona: Karol Musioł jako badacz kultury muzycznej Śląska s. 101-114; Cichy Daniel: Witold Szalonek - kompozytor w służbie śląskiej tradycji chóralnej s. 115-126; Darłak Grażyna: Inspiracje literackie w kręgu twórczości religijnej kompozytorów katowickich s. 127-134; Drożdżewska Agnieszka: Specyfika badań naukowych przedwojennej muzykologii wrocławskiej s. 135-154; Granat-Janki Anna: Postmodernistyczny pluralizm a strategie twórcze kompozytorów wrocławskich s. 155-170; Grodzka-Łopuszyńska Elżbieta: Związki słowno-muzyczne w liryce wokalnej współczesnych kompozytorów śląskich s. 171-186; Kleinrok Aleksandra: Działalność kulturalno-muzyczna mniejszości niemieckiej na Śląsku Opolskim po przełomie 1989 roku s. 187-212; Markiewicz Leon: Prekursorzy kameralistyki katowickiej s. 213-226; Mika Bogumiła: Inspiracje maryjne w twórczości Józefa Świdra s. 227-236; Pośpiech Remigiusz: Twórczość Józefa Elsnera (1769-1854) w badaniach muzykologicznych i nagraniach fonograficznych na przełomie XX i XXI stulecia s. 237-252; Reginek Antoni: Zmiany w repertuarze śpiewów wykonywanych w kościołach na Śląsku po reformie soborowej s. 253-264; Subel Joanna: Wrocławskie festiwale muzyczne w XIX i pierwszej połowie XX wieku s. 265-278; Szewczyk Grażyna Barbara: Znaczenie prac germanistycznych Karola Musioła dla współczesnej nauki s. 279-286; Szulakowska-Kulawik Jolanta: Symbolika, barwa i humanizm obrazów dźwiękowych Rafała Augustyna - Ekfraza "Gatunków zmąconych" s. 287-310; Warchoł-Sobiesiak Maria: Działalność braci Karola i Antoniego Szafranków a rozwój kultury muzycznej Ziemi Rybnicko-Wodzisławskiej w drugiej połowie XX wieku s. 311-326; Witowska Małgorzata: Współpraca śląskich chórów z polskimi kompozytorami do 1939 roku s. 327-338; Burczyk Irena: Pieśni o świętym Walentym w repertuarze parafii w Bieruniu Starym s. 339-348; Szyndler Magdalena: Charakterystyka zaolziańskiego folkloru pieśniowego - wnioski s. 349-356; Turek Krystyna: Śląskie pieśni ludowe. Tematy, wartości, przesłania s. 357-366
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej