319494
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Budrewicz Z., Sienko M.: Wstęp s. 7-9; Masojć Irena: Fenomen socjokulturowy współczesnych śpiewów pogrzebowych na Wileńszczyźnie s. 13-33; Syrnicka Krystyna: Pomnik nagrobny jako znak pamięci (na przykładzie XIX-wiecznych cmentarzy wileńskich) s. 35-45; Szalewska Katarzyna: Gorączka pamięci i wąchanie starych gazet. O figurach nowoczesnej wyobraźni historycznej s. 47-60; Borek Piotr: "O słodkiej pamięci dziedzino!". Aksjologia historii w "Wojnie domowej" Samuela Twardowskiego s. 63-80; Wynalek (Slobodian) Elena: Tradycja i obyczaj jako formy pamięci w poematach Aleksandra Puszkina "Eugeniusz Oniegin" i Adama Mickiewicza "Pan Tadeusz" s. 81-87; Chrabąszcz Marta: O dwóch romantycznych metaforach pamięci s. 89-103; Lul Marcin: [Józef Ignacy] Kraszewski: pamięć i zapomnienie s. 105-119; Barcichowska Anna: Dyskurs pamięci w prozie Edgara Hilsenratha s. 121-135; Wierzejska Jagoda: "[...] ten pociąg jedzie, nie zatrzymując się nigdy". Pamięć ekspatriacji w prozie polskiej po 1989 roku s. 137-150; Nadolna-Tłuczykont Marta: Książki dla dziewcząt na peerelowskich listach "purgacyjnych" s. 151-165; Gajownik Sylwia: II wojna światowa we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży s. 167-179; Kossakowska-Jarosz Krystyna: Motyw (nie)pamięci kulturowej w twórczości Jana Goczoła s. 181-201; Mikoś Elżbieta: Literackie reprezentacje miejsc pamięci (na przykładzie twórczości Janusza Szubera) s. 203-220; Pieniążek Marek: Budowanie na wyspach? Szkolne archipelagi tożsamości s. 223-239; Budrewicz Z.: "Więcej Słonimskiego, a mniej Sienkiewicza"? Zagadnienie polskości w nauczaniu polskiego s. 241-261; Sienko M.: Nadal krzepią polskie serca... Czy i jak omawiać dziś w szkole "Krzyżaków" Sienkiewicza? s. 263-281; Kania Agnieszka: "Jeśli zapomnę o nich..."? Lektury szkolne a budowanie tożsamości narodowej współczesnych licealistów s. 283-295; Karkut Dorota: Doświadczanie historii w lekturze gimnazjalistów s. 297-313; Wójcik-Dudek Małgorzata: Fotografie okolic dzieciństwa (na przykładzie wybranych tekstów literackich o Zagładzie) s. 315-325; Łazarska Danuta: Ocalić od zapomnienia czy puścić w niepamięć utwory Sławomira Mrożka? s. 327-342; Sztop-Rutkowska Katarzyna: Organizacje pozarządowe i nieformalna edukacja jako czynniki kształtowania lokalnej pamięci na przykładzie Białegostoku i Lublina s. 343-360
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Budrewicz Z., Sienko M.: Wstęp s. 7-9; Masojć Irena: Fenomen socjokulturowy współczesnych śpiewów pogrzebowych na Wileńszczyźnie s. 13-33; Syrnicka Krystyna: Pomnik nagrobny jako znak pamięci (na przykładzie XIX-wiecznych cmentarzy wileńskich) s. 35-45; Szalewska Katarzyna: Gorączka pamięci i wąchanie starych gazet. O figurach nowoczesnej wyobraźni historycznej s. 47-60; Borek Piotr: "O słodkiej pamięci dziedzino!". Aksjologia historii w "Wojnie domowej" Samuela Twardowskiego s. 63-80; Wynalek (Slobodian) Elena: Tradycja i obyczaj jako formy pamięci w poematach Aleksandra Puszkina "Eugeniusz Oniegin" i Adama Mickiewicza "Pan Tadeusz" s. 81-87; Chrabąszcz Marta: O dwóch romantycznych metaforach pamięci s. 89-103; Lul Marcin: [Józef Ignacy] Kraszewski: pamięć i zapomnienie s. 105-119; Barcichowska Anna: Dyskurs pamięci w prozie Edgara Hilsenratha s. 121-135; Wierzejska Jagoda: "[...] ten pociąg jedzie, nie zatrzymując się nigdy". Pamięć ekspatriacji w prozie polskiej po 1989 roku s. 137-150; Nadolna-Tłuczykont Marta: Książki dla dziewcząt na peerelowskich listach "purgacyjnych" s. 151-165; Gajownik Sylwia: II wojna światowa we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży s. 167-179; Kossakowska-Jarosz Krystyna: Motyw (nie)pamięci kulturowej w twórczości Jana Goczoła s. 181-201; Mikoś Elżbieta: Literackie reprezentacje miejsc pamięci (na przykładzie twórczości Janusza Szubera) s. 203-220; Pieniążek Marek: Budowanie na wyspach? Szkolne archipelagi tożsamości s. 223-239; Budrewicz Z.: "Więcej Słonimskiego, a mniej Sienkiewicza"? Zagadnienie polskości w nauczaniu polskiego s. 241-261; Sienko M.: Nadal krzepią polskie serca... Czy i jak omawiać dziś w szkole "Krzyżaków" Sienkiewicza? s. 263-281; Kania Agnieszka: "Jeśli zapomnę o nich..."? Lektury szkolne a budowanie tożsamości narodowej współczesnych licealistów s. 283-295; Karkut Dorota: Doświadczanie historii w lekturze gimnazjalistów s. 297-313; Wójcik-Dudek Małgorzata: Fotografie okolic dzieciństwa (na przykładzie wybranych tekstów literackich o Zagładzie) s. 315-325; Łazarska Danuta: Ocalić od zapomnienia czy puścić w niepamięć utwory Sławomira Mrożka? s. 327-342; Sztop-Rutkowska Katarzyna: Organizacje pozarządowe i nieformalna edukacja jako czynniki kształtowania lokalnej pamięci na przykładzie Białegostoku i Lublina s. 343-360
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej