304586
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konf., Poznań, 5-6 XII 2012 r
Z treści: Judkowiak B., Lisiecka K.: Wprowadzenie s. 5-13; Ryszka-Komarnicka Anna: "In tempore belli et pacis": warszawska "Giuditta" (1635) w świetle wybranych włoskich drammi sacri i oratoriów z XVII-XVIII wieku s. 17-33; Markuszewska Aneta: Motyw Ifigenii w operze XVIII wieku. Kontekst polski s. 35-49; Sokalska Małgorzata: W poszukiwaniu egzotyki. "Swojskość" i "obcość" w polskich librettach operowych s. 51-71; Wypych-Gawrońska Anna: "Stara baśń" Władysława Żeleńskiego i Aleksandra Bandrowskiego. Między Słowiańszczyzną a wagneryzmem s. 73-87; Rusiecka Natalia: "Opera Europy" Franciszki Urszuli Radziwiłłowej s. 89-97; Żórawska-Witkowska Alina: Lud, naród i ojczyzna w pierwszych operach polskich (1778-1794) s. 101-117; Ritter Rţdiger: Czy istnieje wzór dla libretta opery narodowej? Kilka rozważań na przykładzie opery polskiej s. 119-134; Puchalska Iwona: Zabobon w polskiej twórczości operowej - od Bogusławskiego do Pendereckiego s. 135-149; Bajer Michał: Tragiczne wahanie. Casus struktury dramaturgicznej w "Halce" [Włodzimierza] Wolskiego i Moniuszki s. 165-195; Niemahaj Swiatłana: Zaginione opery i operetki Stanisława Moniuszki do librett Wincentego Dunina-Marcinkiewicza: kształt, losy, wątpliwości s. 197-226; Kosmecka Agnieszka: Libretto zapomnianego dzieła. "Bunt żaków" [Romana] Brandstaettera - [Tadeusza] Szeligowskiego s. 229-239; Meleszyńska Joanna: Polskie musicale wobec powieściowej tradycji literackiej. Rekonesans problematyki s. 241-254
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały z konf., Poznań, 5-6 XII 2012 r
Z treści: Judkowiak B., Lisiecka K.: Wprowadzenie s. 5-13; Ryszka-Komarnicka Anna: "In tempore belli et pacis": warszawska "Giuditta" (1635) w świetle wybranych włoskich drammi sacri i oratoriów z XVII-XVIII wieku s. 17-33; Markuszewska Aneta: Motyw Ifigenii w operze XVIII wieku. Kontekst polski s. 35-49; Sokalska Małgorzata: W poszukiwaniu egzotyki. "Swojskość" i "obcość" w polskich librettach operowych s. 51-71; Wypych-Gawrońska Anna: "Stara baśń" Władysława Żeleńskiego i Aleksandra Bandrowskiego. Między Słowiańszczyzną a wagneryzmem s. 73-87; Rusiecka Natalia: "Opera Europy" Franciszki Urszuli Radziwiłłowej s. 89-97; Żórawska-Witkowska Alina: Lud, naród i ojczyzna w pierwszych operach polskich (1778-1794) s. 101-117; Ritter Rţdiger: Czy istnieje wzór dla libretta opery narodowej? Kilka rozważań na przykładzie opery polskiej s. 119-134; Puchalska Iwona: Zabobon w polskiej twórczości operowej - od Bogusławskiego do Pendereckiego s. 135-149; Bajer Michał: Tragiczne wahanie. Casus struktury dramaturgicznej w "Halce" [Włodzimierza] Wolskiego i Moniuszki s. 165-195; Niemahaj Swiatłana: Zaginione opery i operetki Stanisława Moniuszki do librett Wincentego Dunina-Marcinkiewicza: kształt, losy, wątpliwości s. 197-226; Kosmecka Agnieszka: Libretto zapomnianego dzieła. "Bunt żaków" [Romana] Brandstaettera - [Tadeusza] Szeligowskiego s. 229-239; Meleszyńska Joanna: Polskie musicale wobec powieściowej tradycji literackiej. Rekonesans problematyki s. 241-254
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej