304373
Książka
CD
W koszyku
Treść: Dziadek M., Nowicka E.: Wstęp s. 7-11; Ratajczakowa Dobrochna: O wodewilach i operach Stanisława Moniuszki s. 13-22; Żórawska-Witkowska Alina: Od "Cyganów" Franciszka Dionizego Kniaźnina (1786) do "Jawnuty" Stanisława Moniuszki (1860) s. 23-56; Niemahaj Sviatlena: "Biuraliści" Stanisława Moniuszki: wokół komedioopery Fryderyka Skarbka oraz partytur warszawskiej i krakowskiej s. 57-73; Sułek Małgorzata: "Widma" Moniuszki wobec "Dziadów" Mickiewicza s. 75-97; Borkowska-Rychlewska Alina: Jan Chęciński - moniuszkowski librecista s. 99-112; Nowicka E.: Stanisław Moniuszko i świat literatury w połowie XIX wieku s. 113-138; Dziadek M.: Moniuszko - romantyk s. 139-154; Okulicz-Kozaryn Radosław: Narodowy kompozytor nieistniejącego kraju. Stanisław Moniuszko i wskrzeszanie Wielkiego Księstwa Litewskiego w pieśni s. 155-183; Wypych-Gawrońska Anna: Moniuszko w trzech "Teatralnych odsłonach" - jako pracownik teatru, widz i twórca dzieł scenicznych s. 185-197; Marszałek Agnieszka: Opery Moniuszki w polskim Lwowie - uniesienie, powinności, nadużycia. Aneks s. 199-288; Kijanowska Luba, Melnyk Lidia: Recepcja twórczości operowej Stanisława Moniuszki w ukraińskiej kulturze muzycznej s. 289-306; Kopecký Jióí: "Halka" Stanisława Moniuszki w teatrze Tymczasowym i Narodowym w Pradze (1868-1898) s. 307-318; Andrzejewski Mateusz: Postać i muzyka Stanisława Moniuszki w kontekście ideologii słowiańskiej s. 319-340; Topolska Agnieszka: Recepcja postaci i twórczości Moniuszki w polskim piśmiennictwie - źródła kontrowersji s. 341-348; Ciesielski Rafał: Stanisław Moniuszko w polskiej krytyce muzycznej (1945-1989) s. 349-383.
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Dziadek M., Nowicka E.: Wstęp s. 7-11; Ratajczakowa Dobrochna: O wodewilach i operach Stanisława Moniuszki s. 13-22; Żórawska-Witkowska Alina: Od "Cyganów" Franciszka Dionizego Kniaźnina (1786) do "Jawnuty" Stanisława Moniuszki (1860) s. 23-56; Niemahaj Sviatlena: "Biuraliści" Stanisława Moniuszki: wokół komedioopery Fryderyka Skarbka oraz partytur warszawskiej i krakowskiej s. 57-73; Sułek Małgorzata: "Widma" Moniuszki wobec "Dziadów" Mickiewicza s. 75-97; Borkowska-Rychlewska Alina: Jan Chęciński - moniuszkowski librecista s. 99-112; Nowicka E.: Stanisław Moniuszko i świat literatury w połowie XIX wieku s. 113-138; Dziadek M.: Moniuszko - romantyk s. 139-154; Okulicz-Kozaryn Radosław: Narodowy kompozytor nieistniejącego kraju. Stanisław Moniuszko i wskrzeszanie Wielkiego Księstwa Litewskiego w pieśni s. 155-183; Wypych-Gawrońska Anna: Moniuszko w trzech "Teatralnych odsłonach" - jako pracownik teatru, widz i twórca dzieł scenicznych s. 185-197; Marszałek Agnieszka: Opery Moniuszki w polskim Lwowie - uniesienie, powinności, nadużycia. Aneks s. 199-288; Kijanowska Luba, Melnyk Lidia: Recepcja twórczości operowej Stanisława Moniuszki w ukraińskiej kulturze muzycznej s. 289-306; Kopecký Jióí: "Halka" Stanisława Moniuszki w teatrze Tymczasowym i Narodowym w Pradze (1868-1898) s. 307-318; Andrzejewski Mateusz: Postać i muzyka Stanisława Moniuszki w kontekście ideologii słowiańskiej s. 319-340; Topolska Agnieszka: Recepcja postaci i twórczości Moniuszki w polskim piśmiennictwie - źródła kontrowersji s. 341-348; Ciesielski Rafał: Stanisław Moniuszko w polskiej krytyce muzycznej (1945-1989) s. 349-383.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej