319489
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Szmyt A., Stroński H.: Wstęp s. 9-12; Toż w jez. ukr.: Vstup s. 13-16; Bieś Andrzej Paweł: Kadry nauczycielskie szkół jezuickich w Krzemieńcu 1711-1773 s. 19-35; Królikowska Anna: Nauczyciele eksjezuici w Krzemieńcu w czasach Komisji Edukacji Narodowej s. 37-45; Szmyt A.: Tadeusz Czacki jako współzałożyciel Gimnazjum Wołyńskiego w Krzemieńcu s. 47-63; Danowska Ewa: Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Kulisy współpracy przy tworzeniu Gimnazjum Wołyńskiego w Krzemieńcu s. 65-76; Buczek Katarzyna: Miejsce zbiorów szkolnych w koncepcji i działaniach Hugona Kołłątaja oraz jego wkład w tworzenie kolekcji Gimnazjum Wołyńskiego s. 77-88; Kasparek Norbert: Podróż Tadeusza Czackiego do Prus celem znalezienia grobu Kopernika na tle dyskursu o jego narodowości w I połowie XIX wieku s. 89-99; Krysztopa-Czupryńska Barbara: Tadeusz Czacki w dziewiętnastowiecznych publikacjach anglojęzycznych s. 101-114; Makowska Urszula: Mundury w Gimnazjum i Liceum Wołyńskim w Krzemieńcu s. 115-141; Stankiewicz-Kopeć Monika: Krzemieniec nieromantyczny (1815-1823). Dlaczego romantyzm polski nie wyszedł z Krzemieńca? s. 143-160; Komorowski Jarosław: Narodowy czy niemoralny? Gimnazjum i Liceum Wołyńskie wobec teatru s. 161-175; Topij-Stempińska Beata: Liceum Krzemienieckie w uczniowskim "kadrze wspomnień" zatrzymane s. 177-186; Kula Ewa: Krzemieńczanie - nauczyciele szkół średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1873 s. 187-198; Madej-Janiszek Regina: Szkolna Pracownia Fotograficzna Liceum Krzemienieckiego kuźnią fotografii dokumentalnej i artystycznej. (Charakterystyka środowiska fotograficznego w Krzemieńcu na podstawie zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie) s. 199-219; Bednarz-Grzybek Renata, Krasińska Izabela: Życie szkolne młodzieży krzemienieckiej w czasopiśmie "Nasz Widnokrąg" (1925-1939) s. 221-237; Maliszewski Tomasz: Polsko-ukraińskie uniwersytety ludowe Liceum Krzemienieckiego (1932-1939) s. 239-253; Sheybal-Rostek Aleksandra: Liceum Warmińsko-Mazurskie - próba kontynuacji wychowawczej myśli Tadeusza Czackiego i Hugona Kołłątaja s. 255-265; Milewska-Młynik Anna: Warszawscy Krzemieńczanie s. 267-288; Kisiel-Dorohinicka Celina: W stronę Krzemieńca. W poszukiwaniu inspiracji dla wychowania w czasach współczesnych s. 289-305; Bìla Oksana: Sistema osvìti XVIII - poč. XIX st. na storìnkah perìodiki Volins'koï gubernìï (XIX - poč. XX st.) s. 309-314; Dem'ânčuk Oleksandr: Postat' Tadeuša ťac'kogo ì jogo rol' u rozvitku osvìtn'oï dìâl'nostì ta duhovnoï kul'turi Na Volinì s. 315-321; Sen'kìvs'ka Galina: Dìâl'nìst' Tadeuša ťac'kogo - podvižnika osvìtnìh procesìv na Volinì (za materìalami "Volynskih eparhial'nyh vedomostej") s. 323-327; Skakal'ska ìrina: Rol' Tadeuša ťac'kogo u formuvannì elìti Volinì s. 329-333; Solovej Oleksandr: Do džerel pro ìstorične mìsce Tadeuša ťac'kogo u fondah Kremenec'kogo kraˆznavčogo muzeã s. 335-341; ârmošik ìvan: ìstoričnì poglâdi Gugo Kollontaâ (1750-1812) s. 343-350; Kolâdenko Svìtlana: ìstoričnij analìz metodìv ta form socìal'no-pedagogìčnoï pìdtrimki učnìv Volins'koï gìmnazìï s. 351-358; Sejko Natalìâ: Sub'ˆktnì harakteristiki dobročinnostì počatku XIX stolìttâ: dosvìd Kremenec'kogo lìceã s. 359-368; Vasilãk Vasil': Naukovo-metodične zabezpečennâ navčal'nogo procesu v Kremenec'kìj gìmnazìï (lìceï) 1805-1833 s. 369-375; Komìnârs'ka ìrina: Pedagogi-ìnozemcì - kadrovij potencìal Volins'koï gìmnazìï s. 377-384; Galagan Oksana, Mihalãk ìlona, Duh Ol'ga: Vìllìbal'd Besser na Volinì s. 385-393; Pavlenko Vìta: Viznačennâ oznak kreativnostì osobistostì V. Bessera na osnovì bìografìčnogo metodu s. 395-402; Legkun Oksana: Muzično-estetične vihovannâ u Volins'kìj gìmnazìï (lìceï) (1805-1833 rr.) s. 403-410; Dedã Oksana: Muzično-poetična tvorčìst' Timka Paduri v kontekstì pol's'ko-ukraïns'kih kul'turnih tradicìj 30 - 60-h rokìv XIX st. s. 411-418; Bìlâvs'ka V.: Kremenec' u spogadah rodini Felìns'kih s. 419-427; ˆršov Volodimir: Kremenec'ka škola pol's'kih lìteratorìv Pravoberežnoï Ukraïni dobi romantizmu: ìntencìï ta nacìocentrìzm s. 429-442; Kacemba ãlìâna: Genrìh Ževus'kij na tlì (anti)kremenec'koï polemìki s. 443-454; Benera Valentina, Domakovič Valentina: ìmperativi rozvitku viščoï osvìti: diskurs ìstorìï ì s'ogodennâ s. 455-469; Domakovič Afanasìj, Bodnar Marìâ: Stanovlennâ Kremenec'koï oblasnoï gumanìtarno-pedagogìčnoï akademìï im. Tarasa źevčenka âk zakonomìrnij etap transformacìï viščoï školi na Volinì s. 471-478
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Szmyt A., Stroński H.: Wstęp s. 9-12; Toż w jez. ukr.: Vstup s. 13-16; Bieś Andrzej Paweł: Kadry nauczycielskie szkół jezuickich w Krzemieńcu 1711-1773 s. 19-35; Królikowska Anna: Nauczyciele eksjezuici w Krzemieńcu w czasach Komisji Edukacji Narodowej s. 37-45; Szmyt A.: Tadeusz Czacki jako współzałożyciel Gimnazjum Wołyńskiego w Krzemieńcu s. 47-63; Danowska Ewa: Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Kulisy współpracy przy tworzeniu Gimnazjum Wołyńskiego w Krzemieńcu s. 65-76; Buczek Katarzyna: Miejsce zbiorów szkolnych w koncepcji i działaniach Hugona Kołłątaja oraz jego wkład w tworzenie kolekcji Gimnazjum Wołyńskiego s. 77-88; Kasparek Norbert: Podróż Tadeusza Czackiego do Prus celem znalezienia grobu Kopernika na tle dyskursu o jego narodowości w I połowie XIX wieku s. 89-99; Krysztopa-Czupryńska Barbara: Tadeusz Czacki w dziewiętnastowiecznych publikacjach anglojęzycznych s. 101-114; Makowska Urszula: Mundury w Gimnazjum i Liceum Wołyńskim w Krzemieńcu s. 115-141; Stankiewicz-Kopeć Monika: Krzemieniec nieromantyczny (1815-1823). Dlaczego romantyzm polski nie wyszedł z Krzemieńca? s. 143-160; Komorowski Jarosław: Narodowy czy niemoralny? Gimnazjum i Liceum Wołyńskie wobec teatru s. 161-175; Topij-Stempińska Beata: Liceum Krzemienieckie w uczniowskim "kadrze wspomnień" zatrzymane s. 177-186; Kula Ewa: Krzemieńczanie - nauczyciele szkół średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1873 s. 187-198; Madej-Janiszek Regina: Szkolna Pracownia Fotograficzna Liceum Krzemienieckiego kuźnią fotografii dokumentalnej i artystycznej. (Charakterystyka środowiska fotograficznego w Krzemieńcu na podstawie zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie) s. 199-219; Bednarz-Grzybek Renata, Krasińska Izabela: Życie szkolne młodzieży krzemienieckiej w czasopiśmie "Nasz Widnokrąg" (1925-1939) s. 221-237; Maliszewski Tomasz: Polsko-ukraińskie uniwersytety ludowe Liceum Krzemienieckiego (1932-1939) s. 239-253; Sheybal-Rostek Aleksandra: Liceum Warmińsko-Mazurskie - próba kontynuacji wychowawczej myśli Tadeusza Czackiego i Hugona Kołłątaja s. 255-265; Milewska-Młynik Anna: Warszawscy Krzemieńczanie s. 267-288; Kisiel-Dorohinicka Celina: W stronę Krzemieńca. W poszukiwaniu inspiracji dla wychowania w czasach współczesnych s. 289-305; Bìla Oksana: Sistema osvìti XVIII - poč. XIX st. na storìnkah perìodiki Volins'koï gubernìï (XIX - poč. XX st.) s. 309-314; Dem'ânčuk Oleksandr: Postat' Tadeuša ťac'kogo ì jogo rol' u rozvitku osvìtn'oï dìâl'nostì ta duhovnoï kul'turi Na Volinì s. 315-321; Sen'kìvs'ka Galina: Dìâl'nìst' Tadeuša ťac'kogo - podvižnika osvìtnìh procesìv na Volinì (za materìalami "Volynskih eparhial'nyh vedomostej") s. 323-327; Skakal'ska ìrina: Rol' Tadeuša ťac'kogo u formuvannì elìti Volinì s. 329-333; Solovej Oleksandr: Do džerel pro ìstorične mìsce Tadeuša ťac'kogo u fondah Kremenec'kogo kraˆznavčogo muzeã s. 335-341; ârmošik ìvan: ìstoričnì poglâdi Gugo Kollontaâ (1750-1812) s. 343-350; Kolâdenko Svìtlana: ìstoričnij analìz metodìv ta form socìal'no-pedagogìčnoï pìdtrimki učnìv Volins'koï gìmnazìï s. 351-358; Sejko Natalìâ: Sub'ˆktnì harakteristiki dobročinnostì počatku XIX stolìttâ: dosvìd Kremenec'kogo lìceã s. 359-368; Vasilãk Vasil': Naukovo-metodične zabezpečennâ navčal'nogo procesu v Kremenec'kìj gìmnazìï (lìceï) 1805-1833 s. 369-375; Komìnârs'ka ìrina: Pedagogi-ìnozemcì - kadrovij potencìal Volins'koï gìmnazìï s. 377-384; Galagan Oksana, Mihalãk ìlona, Duh Ol'ga: Vìllìbal'd Besser na Volinì s. 385-393; Pavlenko Vìta: Viznačennâ oznak kreativnostì osobistostì V. Bessera na osnovì bìografìčnogo metodu s. 395-402; Legkun Oksana: Muzično-estetične vihovannâ u Volins'kìj gìmnazìï (lìceï) (1805-1833 rr.) s. 403-410; Dedã Oksana: Muzično-poetična tvorčìst' Timka Paduri v kontekstì pol's'ko-ukraïns'kih kul'turnih tradicìj 30 - 60-h rokìv XIX st. s. 411-418; Bìlâvs'ka V.: Kremenec' u spogadah rodini Felìns'kih s. 419-427; ˆršov Volodimir: Kremenec'ka škola pol's'kih lìteratorìv Pravoberežnoï Ukraïni dobi romantizmu: ìntencìï ta nacìocentrìzm s. 429-442; Kacemba ãlìâna: Genrìh Ževus'kij na tlì (anti)kremenec'koï polemìki s. 443-454; Benera Valentina, Domakovič Valentina: ìmperativi rozvitku viščoï osvìti: diskurs ìstorìï ì s'ogodennâ s. 455-469; Domakovič Afanasìj, Bodnar Marìâ: Stanovlennâ Kremenec'koï oblasnoï gumanìtarno-pedagogìčnoï akademìï im. Tarasa źevčenka âk zakonomìrnij etap transformacìï viščoï školi na Volinì s. 471-478
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej