319494
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej; t. 3)
Treść: Dormus K.: Wprowadzenie s. 13-14; Majorek Czesław: Przesłanie Komisji Edukacji Narodowej dla współczesności s. 15-24; Dormus K.: Komisja Edukacji Narodowej - mit niedoceniony? s. 25-35; Dybiec Julian: Źródła rękopiśmienne, archiwalne i drukowane do dziejów Komisji Edukacji Narodowej w zbiorach polskich i obcych s. 39-43; Gulczyńska Justyna: Wydział Wielkopolski KEN w świetle dotychczasowych badań s. 44-56; Nowicki Michał, Ratajczak Krzysztof: Materiały do dziejów KEN w zbiorach Archiwum Archidiecezjalnego w Poznaniu s. 57-69; Szablicka-Żak Jolanta: Źródła rękopiśmienne i drukowane w zasobach bibliotek wrocławskich. Komunikat z kwerendy s. 70-75; Ślęczka R.: Materiały i źródła do działalności Komisji Edukacji Narodowej dostępne w bibliotekach i archiwach krakowskich s. 76-85; Walasek Stefania: Nauczyciele w materiałach źródłowych archiwów Wilna i Lwowa s. 86-98; Meissner Andrzej: Stan badań nad słownikiem biograficznym działaczy i nauczycieli Komisji Edukacji Narodowej s. 99-105; Bartnicka Kalina: Komisja Edukacji Narodowej i jej "Ustawy" s. 109-132; Szybiak Irena: Nauczyciel Komisji Edukacji Narodowej: ideał a rzeczywistość s. 133-145; Królikowska Anna: Nauczyciele eksjezuici w pracach i szkołach KEN s. 146-156; Stępień Roman: Udział pijarów w pracach Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych s. 157-171; Wałęga Agnieszka: Autorzy podręczników szkolnych Komisji Edukacji Narodowej. Próba zarysu portretu zbiorowego s. 172-187; Sapia-Drewniak Eleonora: Działalność oświatowa Uniwersytetu Krakowskiego w dobie Komisji Edukacji Narodowej s. 188-196; Sondel Janusz: Komisja Edukacji Narodowej wobec projektu studiów prawniczych Hugona Kołłątaja s. 197-216; Leśniak Franciszek: Profesor Andrzej Badurski [1740-1789] w służbie wielkiej reformy. Szpital kliniczny św. Barbary w Krakowie. [W aneksie korespondencja z 1780 r.] s. 217-230; Wróbel Łukasz: "Piszę Panu wszystko, cokolwiek mu być może potrzebne...". U początków działalności organizacyjnej Jana Śniadeckiego s. 231-240; Kulesza-Woroniecka Iwona: Szkolnictwo Komisji Edukacji Narodowej w Białymstoku s. 241-250; Jędrzejewski Przemysław: Szkolnictwo parafialne województwa krakowskiego w dobie Sejmu Wielkiego (1788-1792) s. 251-278; Rolnik Dariusz: Lata szkolne we wspomnieniach pamiętnikarzy czasów stanisławowskich (1764-1795) s. 279-291; Karolczak Kazimierz: Dziedzictwo kulturowe Komisji Edukacji Narodowej w XIX wieku s. 295-305; Ryś Jan: Poglądy Pawła Ksawerego Brzostowskiego w nurcie reform oświatowych doby Komisji Edukacji Narodowej s. 306-321; Poznański Karol: Wokół 150 rocznicy reformy szkolnej Aleksandra Wielopolskiego s. 322-342; Barnaś-Baran Ewa: Idee wychowawcze Komisji Edukacji Narodowej w świetle sprawozdań szkolnych polskich gimnazjów w Galicji doby autonomicznej s. 343-358; Jakubiak Krzysztof: XIX-wieczne wzorce polskiej rodziny i wychowania rodzinnego dziecka oraz ich oświeceniowe inspiracje s. 359-370; Śliwerski Bogusław: Edukacja jako wspólne dobro niespełnionym przesłaniem KEN dla potomnych s. 371-385; Korab Kazimierz: Stereotypy Komisji Edukacji Narodowej i sposoby ich przezwyciężania s. 386-396; Apanel Danuta: Droga do zawodu nauczycielskiego w dobie KEN i dziś - różnice i podobieństwa s. 397-408; Topij-Stempińska Beata: Jezuici i Komisja Edukacji Narodowej w polskiej historiografii XX wieku i początkach XXI wieku s. 409-418; Palkij Henryk: Idea KEN w podręcznikach i systemie szkolnym po 1945 roku s. 419-432; Radziszewska Maria: Problematyka KEN w programach i podręcznikach historii dla szkół stopnia podstawowego w latach 1944-1989 s. 433-447; Kula Ewa, Pękowska Marzena: Wystawy, sympozja i konferencje naukowe poświęcone jubileuszowi 200-lecia Komisji Edukacji Narodowej s. 448-456; Gołdyn Piotr: Analiza historyczna i ideologiczna sztandarów szkół noszących imię Komisji Edukacji Narodowej s. 457-476; Brynkus Józef: Inspiracje i odwołania do dzieła Komisji Edukacji Narodowej w nauczaniu szkolnym Polski Ludowej s. 477-493; Bibliografia (wybór) s. 494-498
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Dormus K.: Wprowadzenie s. 13-14; Majorek Czesław: Przesłanie Komisji Edukacji Narodowej dla współczesności s. 15-24; Dormus K.: Komisja Edukacji Narodowej - mit niedoceniony? s. 25-35; Dybiec Julian: Źródła rękopiśmienne, archiwalne i drukowane do dziejów Komisji Edukacji Narodowej w zbiorach polskich i obcych s. 39-43; Gulczyńska Justyna: Wydział Wielkopolski KEN w świetle dotychczasowych badań s. 44-56; Nowicki Michał, Ratajczak Krzysztof: Materiały do dziejów KEN w zbiorach Archiwum Archidiecezjalnego w Poznaniu s. 57-69; Szablicka-Żak Jolanta: Źródła rękopiśmienne i drukowane w zasobach bibliotek wrocławskich. Komunikat z kwerendy s. 70-75; Ślęczka R.: Materiały i źródła do działalności Komisji Edukacji Narodowej dostępne w bibliotekach i archiwach krakowskich s. 76-85; Walasek Stefania: Nauczyciele w materiałach źródłowych archiwów Wilna i Lwowa s. 86-98; Meissner Andrzej: Stan badań nad słownikiem biograficznym działaczy i nauczycieli Komisji Edukacji Narodowej s. 99-105; Bartnicka Kalina: Komisja Edukacji Narodowej i jej "Ustawy" s. 109-132; Szybiak Irena: Nauczyciel Komisji Edukacji Narodowej: ideał a rzeczywistość s. 133-145; Królikowska Anna: Nauczyciele eksjezuici w pracach i szkołach KEN s. 146-156; Stępień Roman: Udział pijarów w pracach Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych s. 157-171; Wałęga Agnieszka: Autorzy podręczników szkolnych Komisji Edukacji Narodowej. Próba zarysu portretu zbiorowego s. 172-187; Sapia-Drewniak Eleonora: Działalność oświatowa Uniwersytetu Krakowskiego w dobie Komisji Edukacji Narodowej s. 188-196; Sondel Janusz: Komisja Edukacji Narodowej wobec projektu studiów prawniczych Hugona Kołłątaja s. 197-216; Leśniak Franciszek: Profesor Andrzej Badurski [1740-1789] w służbie wielkiej reformy. Szpital kliniczny św. Barbary w Krakowie. [W aneksie korespondencja z 1780 r.] s. 217-230; Wróbel Łukasz: "Piszę Panu wszystko, cokolwiek mu być może potrzebne...". U początków działalności organizacyjnej Jana Śniadeckiego s. 231-240; Kulesza-Woroniecka Iwona: Szkolnictwo Komisji Edukacji Narodowej w Białymstoku s. 241-250; Jędrzejewski Przemysław: Szkolnictwo parafialne województwa krakowskiego w dobie Sejmu Wielkiego (1788-1792) s. 251-278; Rolnik Dariusz: Lata szkolne we wspomnieniach pamiętnikarzy czasów stanisławowskich (1764-1795) s. 279-291; Karolczak Kazimierz: Dziedzictwo kulturowe Komisji Edukacji Narodowej w XIX wieku s. 295-305; Ryś Jan: Poglądy Pawła Ksawerego Brzostowskiego w nurcie reform oświatowych doby Komisji Edukacji Narodowej s. 306-321; Poznański Karol: Wokół 150 rocznicy reformy szkolnej Aleksandra Wielopolskiego s. 322-342; Barnaś-Baran Ewa: Idee wychowawcze Komisji Edukacji Narodowej w świetle sprawozdań szkolnych polskich gimnazjów w Galicji doby autonomicznej s. 343-358; Jakubiak Krzysztof: XIX-wieczne wzorce polskiej rodziny i wychowania rodzinnego dziecka oraz ich oświeceniowe inspiracje s. 359-370; Śliwerski Bogusław: Edukacja jako wspólne dobro niespełnionym przesłaniem KEN dla potomnych s. 371-385; Korab Kazimierz: Stereotypy Komisji Edukacji Narodowej i sposoby ich przezwyciężania s. 386-396; Apanel Danuta: Droga do zawodu nauczycielskiego w dobie KEN i dziś - różnice i podobieństwa s. 397-408; Topij-Stempińska Beata: Jezuici i Komisja Edukacji Narodowej w polskiej historiografii XX wieku i początkach XXI wieku s. 409-418; Palkij Henryk: Idea KEN w podręcznikach i systemie szkolnym po 1945 roku s. 419-432; Radziszewska Maria: Problematyka KEN w programach i podręcznikach historii dla szkół stopnia podstawowego w latach 1944-1989 s. 433-447; Kula Ewa, Pękowska Marzena: Wystawy, sympozja i konferencje naukowe poświęcone jubileuszowi 200-lecia Komisji Edukacji Narodowej s. 448-456; Gołdyn Piotr: Analiza historyczna i ideologiczna sztandarów szkół noszących imię Komisji Edukacji Narodowej s. 457-476; Brynkus Józef: Inspiracje i odwołania do dzieła Komisji Edukacji Narodowej w nauczaniu szkolnym Polski Ludowej s. 477-493; Bibliografia (wybór) s. 494-498
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej