319375
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Napis.
Treść: Lisicka Małgorzata: Iluzja, wizje i maskarada w rozrywkach polskich oświeconych na przykładzie komedioopery Stanisława Kostki Potockiego i pamiętnika Anny Potockiej s. 11-28; Kowalewska Danuta: Sposoby widzenia. Optyka w służbie oświeceniowego racjonalisty s. 29-40; Kaliszewski Wojciech: Oko Stanisława Trembeckiego. Szkic s. 41-48; Winek Teresa: Oko, okulary, autografy - przyczynki do historii literackiej Zygmunta Krasińskiego s. 49-65; Borowczyk Jerzy: Ćwiczenia optyczne i duchowe. Oko i umysł w utworach lirycznych Krasińskiego i Słowackiego s. 66-88; Makuch Damian Włodzimierz: "Fantazyjne objawy zmysłowe" Wiktora Feliksa Szokalskiego - projekt obserwatora z połowy XIX wieku s. 89-105; Bąbel Agnieszka: Świat w powiększeniu. Dziewiętnastowieczny mikroskop jako instrument i jako metafora (na przykładzie twórczości Bolesława Prusa) s. 106-120; Wietecha Anna: Logika spojrzenia w "Ogrodzie Saskim" Bolesława Prusa s. 121-137; Grabowska-Kuniczuk Agata: "Sąd oka?" O sposobach postrzegania świata w twórczości Bolesława Prusa s. 138-151; Litwinowicz-Droździel Małgorzata: Wiek ekspozycji. Kilka słów o praktyce dziewiętnastowiecznych wystaw s. 152-162; Sikora Agata: Jak należy oglądać wystawę, czyli słów kilka o dziewiętnastowiecznej tęsknocie za przejrzystością doświadczenia s. 163-181; Barcz Andrzej: Zmierzch cyrku w "Zwierzyńcu" Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego na tle rozkwitu kultury cyrkowej w XIX wieku s. 182-196; Pąkciński Marek: Brakująca granica: wizualność a estetyczna wzniosłość w tekstach popularnonaukowych przełomu XIX i XX wieku s. 197-218
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Lisicka Małgorzata: Iluzja, wizje i maskarada w rozrywkach polskich oświeconych na przykładzie komedioopery Stanisława Kostki Potockiego i pamiętnika Anny Potockiej s. 11-28; Kowalewska Danuta: Sposoby widzenia. Optyka w służbie oświeceniowego racjonalisty s. 29-40; Kaliszewski Wojciech: Oko Stanisława Trembeckiego. Szkic s. 41-48; Winek Teresa: Oko, okulary, autografy - przyczynki do historii literackiej Zygmunta Krasińskiego s. 49-65; Borowczyk Jerzy: Ćwiczenia optyczne i duchowe. Oko i umysł w utworach lirycznych Krasińskiego i Słowackiego s. 66-88; Makuch Damian Włodzimierz: "Fantazyjne objawy zmysłowe" Wiktora Feliksa Szokalskiego - projekt obserwatora z połowy XIX wieku s. 89-105; Bąbel Agnieszka: Świat w powiększeniu. Dziewiętnastowieczny mikroskop jako instrument i jako metafora (na przykładzie twórczości Bolesława Prusa) s. 106-120; Wietecha Anna: Logika spojrzenia w "Ogrodzie Saskim" Bolesława Prusa s. 121-137; Grabowska-Kuniczuk Agata: "Sąd oka?" O sposobach postrzegania świata w twórczości Bolesława Prusa s. 138-151; Litwinowicz-Droździel Małgorzata: Wiek ekspozycji. Kilka słów o praktyce dziewiętnastowiecznych wystaw s. 152-162; Sikora Agata: Jak należy oglądać wystawę, czyli słów kilka o dziewiętnastowiecznej tęsknocie za przejrzystością doświadczenia s. 163-181; Barcz Andrzej: Zmierzch cyrku w "Zwierzyńcu" Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego na tle rozkwitu kultury cyrkowej w XIX wieku s. 182-196; Pąkciński Marek: Brakująca granica: wizualność a estetyczna wzniosłość w tekstach popularnonaukowych przełomu XIX i XX wieku s. 197-218
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej