319632
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Borejsza Jerzy W.: Karol Świerczewski na ulicy Karola Marksa (uwagi na marginesach nieznanej książki) s. 17-25; Leiserovitz R.: "Das unsichtbare Gepäck". Warschauer Studenten und Wissenschaftler des 19. Jahrhunderts als Akteure des Wissenschaftstransfers s. 27-36; Żółkiewska Agnieszka: Literatura niemieckojęzyczna w przekładach na język jidysz (1891-1939) s. 37-49; Badstübner-Kizik Camilla, Kizik Edmund: "Polnischer Wegweiser" Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza jako przykład gdańskiego podręcznika do nauki języka polskiego na początku XIX wieku s. 65-82; Górny Maciej: "Rassenkampf". Transfer idei na przełomie XIX i XX wieku s. 83-99; Grözinger Elvira: "Polen, mein Vaterland!.." Das Bild der Heimat in der jidischen Dichtung s. 101-124; Bues Almut: Das Welt auf Papier. Leser - Schreiber - Schriftgelehrter s. 127-138; Guesnet François: Der angestupste Sohn des Vorstehers, oder: Jüdische Lebenswelt, Recht und Geschlecht in einer jidischen Komödie des 19. Jahrhunderts s. 139-154; Stegner Tadeusz: Lektury polskich ewangelików w XIX wieku s. 155-171; Fijałkowski Paweł: Stare książki opowiadają o czytelnikach, czyli o ewangelickiej literaturze religijnej i jej użytkownikach s. 173-184; Lehnstaedt S.: Mit Führer in Warschau. Deutsche Reiseliteratur aus zwei Weltkriegen s. 185-197; Węgrzynek Hanna: Niemcy - Polacy - Żydzi: jak w PRL powstawał podręcznikowy schemat interpretacji dziejów najnowszych (1943-1952) s. 199-216; Krzywiec G.: Recepcja "Mein Kampf" Adolfa Hitlera w polskiej opinii publicznej do 1939 roku. Prolegomena s. 241-267; Brewing Daniel: Viktimisierung und Gealt. Helmuth Koschorkes "Polizeireiter in Polen" und der September 1939 s. 269-280; Kendziorek Piotr: Etyka komunikacji, teoria społeczeństwa i "kryzys marksizmu". O recepcji idei Jürgena Habermasa w Polsce w latach 80. s. 281-298; Boysen Jens: Auf der Suche nach dem Feind. Zur Rezeption Carl Schmitts in der Dritten Polnischen Republik s. 299-312; Löw Andrea: Zeugnisse für die "Nachwelt". Dokumentationstätigkeit in den Gettos Litzmannstdadt und Warschau s. 315-330; Kąkolewski Igor, Skibińska Alina: Zrabowana i wciąż poszukiwana biblioteka cadyka Altera z Góry Kalwarii s. 331-350; Steffen Karin: "Die Welt will aber davon nichts wissen". Die Rezeption der Memoiren von Ludwik Hirszfeld und die Reaktionen auf seine Sicht des Lebens in Warschauer Ghetto s. 351-369; Benz Wolfgang: åberleben, um den Untergang zu beschreiben. Texte der Zentralen Jüdischen Historischen Kommission in Polen 1945-1947 s. 371-383; Nalewajko-Kulikov J.: Dzieje publikacji "Kroniki getta warszawskiego" w Polsce. Rekonesans badawczy s. 385-403; Stach Stephan: Emanuel Ringelblum als Kronzeuge der Heimatvertriebenen. Das Buch "Ghetto Warschau" und der Göttinger Arbeitskreis s. 405-427; Weiser Piotr: "Od razu widać było, że to Żyd..". Rozmowa w celi gestapo wiosną 1944 roku s. 429-442; Loose Ingo: Vom Ghettokönig zum Ghettoelend. Litzmannstadt in der Belletristik s. 443-458; Kosmala Beate: "Zwischen allen Stühlen". Familie David in Bielsko-Biała s. 459-475; Brechtken Magnus: "Himmel lass mich nur kein Buch von Büchern schreiben". Ein Versuch über das Buch als Spiegel deutsch-polnischer Erinnerungen s. 479-494
Rec.: Krzysztof Paweł Woźniak // Studia z Historii Społ.-Gosp. XIX i XX w. T. 15. - 2015, 192-199.
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Borejsza Jerzy W.: Karol Świerczewski na ulicy Karola Marksa (uwagi na marginesach nieznanej książki) s. 17-25; Leiserovitz R.: "Das unsichtbare Gepäck". Warschauer Studenten und Wissenschaftler des 19. Jahrhunderts als Akteure des Wissenschaftstransfers s. 27-36; Żółkiewska Agnieszka: Literatura niemieckojęzyczna w przekładach na język jidysz (1891-1939) s. 37-49; Badstübner-Kizik Camilla, Kizik Edmund: "Polnischer Wegweiser" Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza jako przykład gdańskiego podręcznika do nauki języka polskiego na początku XIX wieku s. 65-82; Górny Maciej: "Rassenkampf". Transfer idei na przełomie XIX i XX wieku s. 83-99; Grözinger Elvira: "Polen, mein Vaterland!.." Das Bild der Heimat in der jidischen Dichtung s. 101-124; Bues Almut: Das Welt auf Papier. Leser - Schreiber - Schriftgelehrter s. 127-138; Guesnet François: Der angestupste Sohn des Vorstehers, oder: Jüdische Lebenswelt, Recht und Geschlecht in einer jidischen Komödie des 19. Jahrhunderts s. 139-154; Stegner Tadeusz: Lektury polskich ewangelików w XIX wieku s. 155-171; Fijałkowski Paweł: Stare książki opowiadają o czytelnikach, czyli o ewangelickiej literaturze religijnej i jej użytkownikach s. 173-184; Lehnstaedt S.: Mit Führer in Warschau. Deutsche Reiseliteratur aus zwei Weltkriegen s. 185-197; Węgrzynek Hanna: Niemcy - Polacy - Żydzi: jak w PRL powstawał podręcznikowy schemat interpretacji dziejów najnowszych (1943-1952) s. 199-216; Krzywiec G.: Recepcja "Mein Kampf" Adolfa Hitlera w polskiej opinii publicznej do 1939 roku. Prolegomena s. 241-267; Brewing Daniel: Viktimisierung und Gealt. Helmuth Koschorkes "Polizeireiter in Polen" und der September 1939 s. 269-280; Kendziorek Piotr: Etyka komunikacji, teoria społeczeństwa i "kryzys marksizmu". O recepcji idei Jürgena Habermasa w Polsce w latach 80. s. 281-298; Boysen Jens: Auf der Suche nach dem Feind. Zur Rezeption Carl Schmitts in der Dritten Polnischen Republik s. 299-312; Löw Andrea: Zeugnisse für die "Nachwelt". Dokumentationstätigkeit in den Gettos Litzmannstdadt und Warschau s. 315-330; Kąkolewski Igor, Skibińska Alina: Zrabowana i wciąż poszukiwana biblioteka cadyka Altera z Góry Kalwarii s. 331-350; Steffen Karin: "Die Welt will aber davon nichts wissen". Die Rezeption der Memoiren von Ludwik Hirszfeld und die Reaktionen auf seine Sicht des Lebens in Warschauer Ghetto s. 351-369; Benz Wolfgang: åberleben, um den Untergang zu beschreiben. Texte der Zentralen Jüdischen Historischen Kommission in Polen 1945-1947 s. 371-383; Nalewajko-Kulikov J.: Dzieje publikacji "Kroniki getta warszawskiego" w Polsce. Rekonesans badawczy s. 385-403; Stach Stephan: Emanuel Ringelblum als Kronzeuge der Heimatvertriebenen. Das Buch "Ghetto Warschau" und der Göttinger Arbeitskreis s. 405-427; Weiser Piotr: "Od razu widać było, że to Żyd..". Rozmowa w celi gestapo wiosną 1944 roku s. 429-442; Loose Ingo: Vom Ghettokönig zum Ghettoelend. Litzmannstadt in der Belletristik s. 443-458; Kosmala Beate: "Zwischen allen Stühlen". Familie David in Bielsko-Biała s. 459-475; Brechtken Magnus: "Himmel lass mich nur kein Buch von Büchern schreiben". Ein Versuch über das Buch als Spiegel deutsch-polnischer Erinnerungen s. 479-494
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej