319385
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Czytanki o Edukacji; 4)
Treść: Obidniak Dorota, Dzierzgowska Anna: Od redakcji s. 11-14; Broniarz Sławomir: Miałem przyzwoitych nauczycieli s. 17-20; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Dlaczego polityka historyczna nigdy nie jest "nasza"? Historia w podstawach programowych s. 21-43; Obidniak Dorota: Demagodzy wykorzystują wolność słowa, by stać się tyranami... Rozmowa z prof. Timothym Snyderem s. 45-60; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Trzeba wydorośleć. Rozmowa z prof. Karolem Modzelewskim s. 61-76; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Nie da się uciec od historii. Rozmowa z Agnieszką Arnold s. 77-94; Laskowski Piotr: Historia wielogłosowa. Rozmowa w prof. Martą Petrusewicz s. 95-107; Ostolski Adam: Naród muzeum i polityka traumy. Yad Vashem, Terror Háza i Muzeum Powstania Warszawskiego s. 111-126; Laskowski Piotr: Chodzi o punkt widzenia mniejszości. Rozmowa z Heleną Datner s. 127-141; Dzierzgowska Anna: Wspólna historia, która dzieli. Rozmowa z dr Elżbietą Janicką s. 143-170; Dzierzgowska Anna: Historia w bluzce w kwiatki. Historia, szlaki kobiet i inne przodkinie. Rozmowa z Anną Czerwińską s. 171-187; Chmura-Rutkowska Iwona, Głowacka-Sobiech Edyta, Skórzyńska Izabela: Niegodne historii? O nieobecności i stereotypowych wizerunkach kobiet w podręcznikowych narracjach historycznych s. 189-219; Matuszewski Sebastian: Wszystkie miłości i wszystkie płci w szkole. Wsparcie i przywracanie szkole narracji o historii osób nieheteronormatywnych s. 221-236; Sielatycki Mirosław: Europa - nasza historia wspólnie opisana przez Polaków i Niemców s. 239-245; Obidniak Dorota: Obecność nieobecnego - historia pewnej wystawy s. 247-259; Dąbrowska Anna: "Podobało mi się wszystko", czyli rzecz o oswajaniu trudnej pamięci s. 261-266; Gauza Michał: Żyjesz w mieście rewolucji: przywracanie pamięci Rewolucji 1905 roku w Łodzi s. 267-277; Pogorzelska Marzanna: Dwa patriotyzmy: koncepcje bohaterstwa i wizje patriotyzmu w polskich i amerykańskich projektach edukacyjnych s. 279-285; Gajek Elżbieta: Ponad granicami. Historia, języki obce i technologie informacyjne s. 287-301; Pinker Magdalena: Czy islam to brzydkie słowo? Czyli o nauczaniu o kulturze arabsko-muzułmańskiej w liceum s. 303-309
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Dostępne także w formie elektronicznej
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Obidniak Dorota, Dzierzgowska Anna: Od redakcji s. 11-14; Broniarz Sławomir: Miałem przyzwoitych nauczycieli s. 17-20; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Dlaczego polityka historyczna nigdy nie jest "nasza"? Historia w podstawach programowych s. 21-43; Obidniak Dorota: Demagodzy wykorzystują wolność słowa, by stać się tyranami... Rozmowa z prof. Timothym Snyderem s. 45-60; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Trzeba wydorośleć. Rozmowa z prof. Karolem Modzelewskim s. 61-76; Dzierzgowska Anna, Laskowski Piotr: Nie da się uciec od historii. Rozmowa z Agnieszką Arnold s. 77-94; Laskowski Piotr: Historia wielogłosowa. Rozmowa w prof. Martą Petrusewicz s. 95-107; Ostolski Adam: Naród muzeum i polityka traumy. Yad Vashem, Terror Háza i Muzeum Powstania Warszawskiego s. 111-126; Laskowski Piotr: Chodzi o punkt widzenia mniejszości. Rozmowa z Heleną Datner s. 127-141; Dzierzgowska Anna: Wspólna historia, która dzieli. Rozmowa z dr Elżbietą Janicką s. 143-170; Dzierzgowska Anna: Historia w bluzce w kwiatki. Historia, szlaki kobiet i inne przodkinie. Rozmowa z Anną Czerwińską s. 171-187; Chmura-Rutkowska Iwona, Głowacka-Sobiech Edyta, Skórzyńska Izabela: Niegodne historii? O nieobecności i stereotypowych wizerunkach kobiet w podręcznikowych narracjach historycznych s. 189-219; Matuszewski Sebastian: Wszystkie miłości i wszystkie płci w szkole. Wsparcie i przywracanie szkole narracji o historii osób nieheteronormatywnych s. 221-236; Sielatycki Mirosław: Europa - nasza historia wspólnie opisana przez Polaków i Niemców s. 239-245; Obidniak Dorota: Obecność nieobecnego - historia pewnej wystawy s. 247-259; Dąbrowska Anna: "Podobało mi się wszystko", czyli rzecz o oswajaniu trudnej pamięci s. 261-266; Gauza Michał: Żyjesz w mieście rewolucji: przywracanie pamięci Rewolucji 1905 roku w Łodzi s. 267-277; Pogorzelska Marzanna: Dwa patriotyzmy: koncepcje bohaterstwa i wizje patriotyzmu w polskich i amerykańskich projektach edukacyjnych s. 279-285; Gajek Elżbieta: Ponad granicami. Historia, języki obce i technologie informacyjne s. 287-301; Pinker Magdalena: Czy islam to brzydkie słowo? Czyli o nauczaniu o kulturze arabsko-muzułmańskiej w liceum s. 303-309
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej