319306
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Źródła do Historii Fotografii Polskiej w XIX Wieku)
Treść: Ziętkiewicz Marta: Odkrywanie "peryferii". Historie fotografii w Europie Środkowo-Wschodniej s. 7-20; Pasternak Gil: "Diabeł z Zachodu" i "szatan ze Wschodu". Refleksja badawcza nad fotografią wobec przemian we współczesnej nauce s. 23-42; Trnková Petra: Archeologia jednej (środkowo)europejskiej mikrofotografii s. 43-60; Madloch Joanna: W studio komedii: "Dagerotyp albo wszystkie znajome twarze" Władymira Sołłoguba i Piotra Karatygina (1850) s. 61-74; Kiss Eszter: Wzorce, lustrzane odbicia, wizerunki wrogów. Funkcje fotografii w węgierskim tygodniku "Képes 7" w 2. połowie lat 80. XX wieku s. 75-100; Pasternak Gil, Ziętkiewicz Marta: Mieć w Polsce ojczyznę. Fotografia w działalności żydowskiego ruchu krajoznawczego (1923-1939) s. 103-134; Styrna Natasza: Fotografie Palestyny na łamach najważniejszych polskojęzycznych dzienników żydowskich w międzywojennej Polse s. 135-148; Michałowska Marianna: Wystawy jako manifesty. Fotografia Europy postsocjalistycznej po roku 1990 w poszukiwaniu tożsamości s. 149-164; Woźny dos Santos Paulina: Jawny i ukryty autoportret artysty środkowoeuropejskiego. O wybranych fotografiach Zbyluta Grzywacza s. 165-180; Gourieva Maria: Moje sankcje! Fotograficzne manifestacje patriotyzmu w rosyjskich mediach społecznościowych s. 181-194; Manikowska Ewa: Typy ludowe Karola Beyera (1866) - znaczenie i kontekst powstania s. 199-214; Mazur Adam: "Zdjęcia z ostatniego lata - przed potopem". Trzy spojrzenia na polskich Żydów w przedwojennym fotoreportażu Romana Vishniaca, Menachema Kipnisa i Benedykta Jerzego Dorysa s. 215-226; Jedlińska Eleonora: Zofia Lipecka: "Projekt Treblinka". Fotografia - dokument, fotografia - malarstwo s. 227-242; Koszykowy-Krajewska Marta: Foto-geografia Andrzeja Stasiuka s. 243-258
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Ziętkiewicz Marta: Odkrywanie "peryferii". Historie fotografii w Europie Środkowo-Wschodniej s. 7-20; Pasternak Gil: "Diabeł z Zachodu" i "szatan ze Wschodu". Refleksja badawcza nad fotografią wobec przemian we współczesnej nauce s. 23-42; Trnková Petra: Archeologia jednej (środkowo)europejskiej mikrofotografii s. 43-60; Madloch Joanna: W studio komedii: "Dagerotyp albo wszystkie znajome twarze" Władymira Sołłoguba i Piotra Karatygina (1850) s. 61-74; Kiss Eszter: Wzorce, lustrzane odbicia, wizerunki wrogów. Funkcje fotografii w węgierskim tygodniku "Képes 7" w 2. połowie lat 80. XX wieku s. 75-100; Pasternak Gil, Ziętkiewicz Marta: Mieć w Polsce ojczyznę. Fotografia w działalności żydowskiego ruchu krajoznawczego (1923-1939) s. 103-134; Styrna Natasza: Fotografie Palestyny na łamach najważniejszych polskojęzycznych dzienników żydowskich w międzywojennej Polse s. 135-148; Michałowska Marianna: Wystawy jako manifesty. Fotografia Europy postsocjalistycznej po roku 1990 w poszukiwaniu tożsamości s. 149-164; Woźny dos Santos Paulina: Jawny i ukryty autoportret artysty środkowoeuropejskiego. O wybranych fotografiach Zbyluta Grzywacza s. 165-180; Gourieva Maria: Moje sankcje! Fotograficzne manifestacje patriotyzmu w rosyjskich mediach społecznościowych s. 181-194; Manikowska Ewa: Typy ludowe Karola Beyera (1866) - znaczenie i kontekst powstania s. 199-214; Mazur Adam: "Zdjęcia z ostatniego lata - przed potopem". Trzy spojrzenia na polskich Żydów w przedwojennym fotoreportażu Romana Vishniaca, Menachema Kipnisa i Benedykta Jerzego Dorysa s. 215-226; Jedlińska Eleonora: Zofia Lipecka: "Projekt Treblinka". Fotografia - dokument, fotografia - malarstwo s. 227-242; Koszykowy-Krajewska Marta: Foto-geografia Andrzeja Stasiuka s. 243-258
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej