319330
No cover
Book
In basket
Treść: Jankowski Aleksander: Ikonografia malarstwa religijnego oraz kolor w architekturze historycznej jako przedmiot badań. Uwagi wprowadzające s. 7-10; Mączyński Ryszard: U zarania zmian. Refleksje nad obrazami religijnymi Franciszka Smuglewicza [1745-1807] s. 13-49; Ponińska Katarzyna: O trwałości wpływu rycin z dzieła "Evangelicae Historiae Imagines" Hieronymusa Natalisa na przedstawienia plastyczne w Kalwarii Zebrzydowskiej s. 51-70; Długosz Magdalena: Prace Józefa Mehoffera na XXIV wystawie Secesji Wiedeńskiej w 1905 r. poświęconej współczesnej sztuce religijnej s. 71-87; Winnicka-Gburek Joanna: Sentymentalna interpretacja "Spowiedzi" Wlastimila Hofmana [1881-1970] - refleksje aksjologiczne s. 89-101; Scholz Piotr O.: Motyw Tobiasza w twórczości Jacka Malczewskiego. Uwagi i zarys problematyki s. 103-114; Jankowski Aleksander: Programy, tematy i treści ideowe dekoracji ściennych drewnianych świątyń wielkopolskiej prowincji 1800-1915 s. 115-136; Gawęcka Barbara Maria: Dziewiętnasto- i dwudziestowieczne malowidła ścienne w katedrze kieleckiej s. 139-160; Lisowska Agnieszka: Rola dekoracji malarskiej w propagandzie edukacji przełomu XIX i XX w. na wybranych przykładach s. 161-176; Zimna-Kawecka Karolina: Twórczość artystyczna wobec zasad ochrony zabytków na Pomorzu w okresie międzywojennym s. 177-196; Białobłocka Karolina: Kolorystyka architektury Dolnego Śląska w okresie historyzmu i modernizmu - elewacje tynkowane s. 197-217; Lament-Kosińska Angelika: Malarstwo monumentalne Wacława Taranczewskiego s. 219-239; Balińska-Ciężki Dorota, Wróblewski Sebastian: Sgraffito - zdobnictwo elewacji w XX w. jako wyraz ideologii, mody i autorskich pomysłów s. 241-270; Kapka Małgorzata: Relacje malarsko-architektoniczne w wybranych przykładach monumentalnej twórczości Jerzego Nowosielskiego s. 271-286; Owerczuk Aleksander: Kolor jako element kształtowania formy architektonicznej drewnianych cerkwi północnego Podlasia s. 287-301; Oleksicki Antoni: Kolorystyka X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej i dawnego carskiego więzienia w Białymstoku po pracach konserwatorskich s. 303-321; Basiul Elżbieta: Badanie pierwotnej kolorystyki budynków Zespołu Torów Wyścigów Konnych na Służewcu w Warszawie s. 323-345; Owczarzak Karolina: Kolor w wielkoformatowym malarstwie ściennym s. 247-258
Notes:
Summary, etc.
Treść: Jankowski Aleksander: Ikonografia malarstwa religijnego oraz kolor w architekturze historycznej jako przedmiot badań. Uwagi wprowadzające s. 7-10; Mączyński Ryszard: U zarania zmian. Refleksje nad obrazami religijnymi Franciszka Smuglewicza [1745-1807] s. 13-49; Ponińska Katarzyna: O trwałości wpływu rycin z dzieła "Evangelicae Historiae Imagines" Hieronymusa Natalisa na przedstawienia plastyczne w Kalwarii Zebrzydowskiej s. 51-70; Długosz Magdalena: Prace Józefa Mehoffera na XXIV wystawie Secesji Wiedeńskiej w 1905 r. poświęconej współczesnej sztuce religijnej s. 71-87; Winnicka-Gburek Joanna: Sentymentalna interpretacja "Spowiedzi" Wlastimila Hofmana [1881-1970] - refleksje aksjologiczne s. 89-101; Scholz Piotr O.: Motyw Tobiasza w twórczości Jacka Malczewskiego. Uwagi i zarys problematyki s. 103-114; Jankowski Aleksander: Programy, tematy i treści ideowe dekoracji ściennych drewnianych świątyń wielkopolskiej prowincji 1800-1915 s. 115-136; Gawęcka Barbara Maria: Dziewiętnasto- i dwudziestowieczne malowidła ścienne w katedrze kieleckiej s. 139-160; Lisowska Agnieszka: Rola dekoracji malarskiej w propagandzie edukacji przełomu XIX i XX w. na wybranych przykładach s. 161-176; Zimna-Kawecka Karolina: Twórczość artystyczna wobec zasad ochrony zabytków na Pomorzu w okresie międzywojennym s. 177-196; Białobłocka Karolina: Kolorystyka architektury Dolnego Śląska w okresie historyzmu i modernizmu - elewacje tynkowane s. 197-217; Lament-Kosińska Angelika: Malarstwo monumentalne Wacława Taranczewskiego s. 219-239; Balińska-Ciężki Dorota, Wróblewski Sebastian: Sgraffito - zdobnictwo elewacji w XX w. jako wyraz ideologii, mody i autorskich pomysłów s. 241-270; Kapka Małgorzata: Relacje malarsko-architektoniczne w wybranych przykładach monumentalnej twórczości Jerzego Nowosielskiego s. 271-286; Owerczuk Aleksander: Kolor jako element kształtowania formy architektonicznej drewnianych cerkwi północnego Podlasia s. 287-301; Oleksicki Antoni: Kolorystyka X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej i dawnego carskiego więzienia w Białymstoku po pracach konserwatorskich s. 303-321; Basiul Elżbieta: Badanie pierwotnej kolorystyki budynków Zespołu Torów Wyścigów Konnych na Służewcu w Warszawie s. 323-345; Owczarzak Karolina: Kolor w wielkoformatowym malarstwie ściennym s. 247-258
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again