319386
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Warszawa, 30 XI-1 XII 2017 r
Z treści: Kubiak Jacek: Biedermeier. Paradoksy pojęcia s. 9-22; Kurkowska Mirella: Biedermeier - specyfika polskiej adaptacji wzorca s. 23-36; Cegielski Tadeusz: Od biedermeieru do wiktorianizmu. Powieść i kultura przekładów jako źródła europejskiej kultury mieszczańskiej s. 37-54; Ratajczakowa Dobrochna: Jak teatr "przemycił" do Polski biedermeier (1791-1830) s. 55-70; Janisz Monika: Kostiumy w teatrach warszawskich w latach trzydziestych i czterdziestych XIX wieku s. 71-80; Orlińska-Mianowska Ewa: Biedermeier pod kołnierzem. Komentarz do fragmentów tekstów znalezionych podczas konserwacji ubioru z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie. Zawartość czasopism jako źródło wiedzy o kulturze mieszczańskiej s. 81-92; Mackenzie Dorota: "Jak mi smutno, że nie mam komu się wyjęzyczyć...". Chopinowskie koncerty kameralne w salonach biedermeieru jako przykład romantyzmu "udomowionego" s. 111-122; Woch Joanna: Meble polskie pierwszej połowy XIX wieku na tle rozwoju meblarstwa rosyjskiego, austriackiego i pruskiego s. 123-134; Krawczyk Paweł K., Ozaist-Przybyła Anna: Biedermeier w Zgierzu i wybranych miastach fabrycznych Królestwa Polskiego s. 135-160; Glegoła Piotr: Warszawscy tapicerzy okresu biedermeieru s. 161-184; Mieleszkiewicz Stanisław Stefan: Pamiętniki i albumy Czesława Moniuszki jako źródło informacji o kulturze życia doby biedermeieru - komunikat s. 185-192; Kasprzak Aleksandra J.: Huty szkła kryształowego w Królestwie Polskim w pierwszej połowie XIX wieku s. 193-208; Załęska Wanda: Litofanie - modny gadżet czy sztuka? Biedermeier w świetle litofanii s. 209-220; Straszewska Anna: Artyści polscy w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu w pierwszej połowie XIX wieku s. 221-244; Getka-Kenig Mikołaj: Academic classicism and the democratisation of artistic life in Warsaw, 1815-1830 s. 245-258; Wiercińska Izabella: Mistrzowie polskiego portretu w miniaturze na tle zmieniającej się przestrzeni społeczno-kulturowej epoki biedermeieru: Stanisław Marszałkiewicz w Warszawie, Józef Sonntag w Krakowie i malarze lwowscy s. 259-276; Krypczyk-De Barra Akeksandra: "Filus me pinxit". Uwagi na temat wizerunku matki artysty w malarstwie polskim ok. 1850 na podstawie Portretu Julianny Hadziewiczowej s. 293-306; Vogel Gerd-Helge: Polnisches Biedermeier - domestizierte Romantik. Einige Gedanke und Vergleiche zwischen Beispielen deutscher und polnischer Malerei s. 307-322; Gwiazdowska Ewa: Sztuka holenderska i flamandzka XVII wieku formalnym wzorcem dla twórczości pomorskiego patrioty Augusta Ludwiga Mosta (1807-1883) s. 323-338; Łukaszewicz Piotr: Malarstwo biedermeieru na Śląsku s. 339-354; Kozak Anna: Związki nazarenizmu z biedermeierem s. 355-366
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały z konferencji, Warszawa, 30 XI-1 XII 2017 r
Z treści: Kubiak Jacek: Biedermeier. Paradoksy pojęcia s. 9-22; Kurkowska Mirella: Biedermeier - specyfika polskiej adaptacji wzorca s. 23-36; Cegielski Tadeusz: Od biedermeieru do wiktorianizmu. Powieść i kultura przekładów jako źródła europejskiej kultury mieszczańskiej s. 37-54; Ratajczakowa Dobrochna: Jak teatr "przemycił" do Polski biedermeier (1791-1830) s. 55-70; Janisz Monika: Kostiumy w teatrach warszawskich w latach trzydziestych i czterdziestych XIX wieku s. 71-80; Orlińska-Mianowska Ewa: Biedermeier pod kołnierzem. Komentarz do fragmentów tekstów znalezionych podczas konserwacji ubioru z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie. Zawartość czasopism jako źródło wiedzy o kulturze mieszczańskiej s. 81-92; Mackenzie Dorota: "Jak mi smutno, że nie mam komu się wyjęzyczyć...". Chopinowskie koncerty kameralne w salonach biedermeieru jako przykład romantyzmu "udomowionego" s. 111-122; Woch Joanna: Meble polskie pierwszej połowy XIX wieku na tle rozwoju meblarstwa rosyjskiego, austriackiego i pruskiego s. 123-134; Krawczyk Paweł K., Ozaist-Przybyła Anna: Biedermeier w Zgierzu i wybranych miastach fabrycznych Królestwa Polskiego s. 135-160; Glegoła Piotr: Warszawscy tapicerzy okresu biedermeieru s. 161-184; Mieleszkiewicz Stanisław Stefan: Pamiętniki i albumy Czesława Moniuszki jako źródło informacji o kulturze życia doby biedermeieru - komunikat s. 185-192; Kasprzak Aleksandra J.: Huty szkła kryształowego w Królestwie Polskim w pierwszej połowie XIX wieku s. 193-208; Załęska Wanda: Litofanie - modny gadżet czy sztuka? Biedermeier w świetle litofanii s. 209-220; Straszewska Anna: Artyści polscy w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu w pierwszej połowie XIX wieku s. 221-244; Getka-Kenig Mikołaj: Academic classicism and the democratisation of artistic life in Warsaw, 1815-1830 s. 245-258; Wiercińska Izabella: Mistrzowie polskiego portretu w miniaturze na tle zmieniającej się przestrzeni społeczno-kulturowej epoki biedermeieru: Stanisław Marszałkiewicz w Warszawie, Józef Sonntag w Krakowie i malarze lwowscy s. 259-276; Krypczyk-De Barra Akeksandra: "Filus me pinxit". Uwagi na temat wizerunku matki artysty w malarstwie polskim ok. 1850 na podstawie Portretu Julianny Hadziewiczowej s. 293-306; Vogel Gerd-Helge: Polnisches Biedermeier - domestizierte Romantik. Einige Gedanke und Vergleiche zwischen Beispielen deutscher und polnischer Malerei s. 307-322; Gwiazdowska Ewa: Sztuka holenderska i flamandzka XVII wieku formalnym wzorcem dla twórczości pomorskiego patrioty Augusta Ludwiga Mosta (1807-1883) s. 323-338; Łukaszewicz Piotr: Malarstwo biedermeieru na Śląsku s. 339-354; Kozak Anna: Związki nazarenizmu z biedermeierem s. 355-366
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej