319375
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Eisler Jerzy: Kto, komu, kiedy, gdzie i dlaczego ukradł Marzec '68? s. 11-24; Kaniecki Przemysław: Bilet Kolejowy z Warszawy do Wiednia. Przypisy do "Zwierzoczłekoupiora" Tadeusza Konwickiego s. 27-46; Wołk Marcin: "Rewolucja szmalcowników kierowana przez ministra policji". Kazimierza Brandysa artystyczna odpowiedź na Marzec '68 s. 47-54; Nowicka Katarzyna: Rok 1968. Epilog socromantyków w studenckich teatrach s. 55-65; Morzyńska-Wrzosek Beata: "Ja osobiście wolę pisać o faktach niż zajmować się metafizyką, przynajmniej w listach". Emigracyjna mikrohistoria Anny Frajlich s. 66-83; Kocha Sandra: Wizja 1968 roku w reportażu Umberto Eco pt. "Tajemnica Gomułki" s. 84-95; Maras Melisa: "Apocalypsis cum figuris" 1968. [Spektakl Jerzego Grotowskiego] s. 96-105; Jachymek Karol: "Hair" (1971) Marka Piwowskiego jako film pomarcowy. Przyczynek do studium przypadku s. 106-115; Kornacki Krzysztof: Lojalność to za mało. Marcowe przypadki Czesława Petelskiego s. 131-138; Zajdel Jakub: Krytyka i propaganda o debiutach w kinematografii polskiej w roku 1968 s. 139-153; Grzechowiak Jarosław: "Marcowe" zespoły. Zespoły Filmowe po Marcu 1968 roku s. 154-170; Sowiński Emil: Konsekwencje wydarzeń marcowych w Wytwórni Filmów Oświatowych. Przypadek Władysława Orłowskiego, redaktora naczelnego w latach 1962-1968 s. 171-180; Jajko Krzysztof: Mała destabilizacja. Repertuar polskich kin w 1968 roku s. 181-197; Kopczyński Krzysztof: "Nie trzeba kłaniać się okolicznościom". Norwidowskie przestrogi i wizja Marca 1968 roku w kilku filmach dokumentalnych s. 201-213; Demby Łucja: "Dziady" jako "MacGuffin". Spektakl Kazimierza Dejmka z perspektywy aktorów w filmie Marka Drążewskiego "Dziady" s. 214-223; Pietrzak Maciej: Kolejny "polski miesiąc". O filmowym kreowaniu pamięci Marca 1968 roku w okresie karnawału "Solidarności" s. 224-234; Szczutkowska Joanna: Współpraca kulturalna PRL-SFRJ w 1968 r. [Jugosławia] s. 237-256; Bubak Grzegorz: Ślady Praskiej Wiosny w filmie węgierskim. Sposoby ukazania interwencji s. 257-264; Guzek Mariusz: Praska Wiosna / Pražské jaro 1968. Doświadczenie czeskie - doświadczenie polskie. Wokół filmu Jacka Głomba "Operacja Dunaj" / "Operace Dunaj" (2009) s. 274-286; Znojek Przemysław: Praska Wiosna w "Nieznośnej lekkości bytu" Milana Kundery i w filmowej adaptacji w reżyserii Philipa Kaufmana s. 287-297; Wieczorek Sławomir: Nieusłyszane nagranie Ryszarda Siwca s. 301-312
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Eisler Jerzy: Kto, komu, kiedy, gdzie i dlaczego ukradł Marzec '68? s. 11-24; Kaniecki Przemysław: Bilet Kolejowy z Warszawy do Wiednia. Przypisy do "Zwierzoczłekoupiora" Tadeusza Konwickiego s. 27-46; Wołk Marcin: "Rewolucja szmalcowników kierowana przez ministra policji". Kazimierza Brandysa artystyczna odpowiedź na Marzec '68 s. 47-54; Nowicka Katarzyna: Rok 1968. Epilog socromantyków w studenckich teatrach s. 55-65; Morzyńska-Wrzosek Beata: "Ja osobiście wolę pisać o faktach niż zajmować się metafizyką, przynajmniej w listach". Emigracyjna mikrohistoria Anny Frajlich s. 66-83; Kocha Sandra: Wizja 1968 roku w reportażu Umberto Eco pt. "Tajemnica Gomułki" s. 84-95; Maras Melisa: "Apocalypsis cum figuris" 1968. [Spektakl Jerzego Grotowskiego] s. 96-105; Jachymek Karol: "Hair" (1971) Marka Piwowskiego jako film pomarcowy. Przyczynek do studium przypadku s. 106-115; Kornacki Krzysztof: Lojalność to za mało. Marcowe przypadki Czesława Petelskiego s. 131-138; Zajdel Jakub: Krytyka i propaganda o debiutach w kinematografii polskiej w roku 1968 s. 139-153; Grzechowiak Jarosław: "Marcowe" zespoły. Zespoły Filmowe po Marcu 1968 roku s. 154-170; Sowiński Emil: Konsekwencje wydarzeń marcowych w Wytwórni Filmów Oświatowych. Przypadek Władysława Orłowskiego, redaktora naczelnego w latach 1962-1968 s. 171-180; Jajko Krzysztof: Mała destabilizacja. Repertuar polskich kin w 1968 roku s. 181-197; Kopczyński Krzysztof: "Nie trzeba kłaniać się okolicznościom". Norwidowskie przestrogi i wizja Marca 1968 roku w kilku filmach dokumentalnych s. 201-213; Demby Łucja: "Dziady" jako "MacGuffin". Spektakl Kazimierza Dejmka z perspektywy aktorów w filmie Marka Drążewskiego "Dziady" s. 214-223; Pietrzak Maciej: Kolejny "polski miesiąc". O filmowym kreowaniu pamięci Marca 1968 roku w okresie karnawału "Solidarności" s. 224-234; Szczutkowska Joanna: Współpraca kulturalna PRL-SFRJ w 1968 r. [Jugosławia] s. 237-256; Bubak Grzegorz: Ślady Praskiej Wiosny w filmie węgierskim. Sposoby ukazania interwencji s. 257-264; Guzek Mariusz: Praska Wiosna / Pražské jaro 1968. Doświadczenie czeskie - doświadczenie polskie. Wokół filmu Jacka Głomba "Operacja Dunaj" / "Operace Dunaj" (2009) s. 274-286; Znojek Przemysław: Praska Wiosna w "Nieznośnej lekkości bytu" Milana Kundery i w filmowej adaptacji w reżyserii Philipa Kaufmana s. 287-297; Wieczorek Sławomir: Nieusłyszane nagranie Ryszarda Siwca s. 301-312
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej