304117
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Od redaktora s. 7; Tymon Terlecki: Samotny, uniwersalny geniusz z Krakowa s. 9-12; Irena Sławińska: Wkład Antoniny i Tymona Terleckich w prezentację Wyspiańskiego na Zachodzie s. 13-19; Maria Rydlowa: Listy Stanisława Wyspiańskiego do Karola Maszkowskiego s. 21-30; Maria Podraza-Kwiatkowska: Wyspiańskiego Kościół Boga czy Czarta s. 31-40; Janusz Wałek: Stanisława Wyspiańskiego instynkt śmierci s. 41-49; Dobrochna Ratajczakowa: W labiryncie... s. 51-66; E. Miodońska-Brookes: "Hamlet" Szekspira i Wyspiańskiego s. 67-84; Katarzyna Fazan: Dramat myśli w liryce Stanisława Wyspiańskiego s. 85-98; Włodzimierz Szturc: Mowa jako rytm w teatrze Stanisława Wyspiańskiego s. 99-110; Maria Prussak: "Noc listopadowa" - dramat przeciwstawień s. 111-119; Miłosława Bukowska-Schielmann: Tematy "Nocy listopadowej". Modele lektury s. 121-137; Katarzyna Ewa Duda: Nowa perspektywa badawcza rapsodów Stanisława Wyspianskiego. Przykład jednej z analiz s. 139-149; Dorota Kudelska: Polska szkoła malarska według Słowackiego a witraże wawelskie s. 151-168; Wojciech Bałus: Ożywianie posągów. Glosa do "Akropolis" s. 169-180; Marta Romanowska: Trzy wczesne portrety Wyspiańskiego. Na marginesie zagadnienia "styl własny artysty" s. 181-191; Franciszek Ziejka: Gręboszowskie inspiracje i nieporozumienia. Wokół "Klątwy" Stanisława Wyspiańskiego s. 193-208; Anna Kuligowska-Korzeniewska: Czwarty akt "Wesela" s. 209-227; Jan Ciechowicz: po "Weselu". Parodie, pastisze, kontynuacje s. 229-239; Krzysztof Pleśniarowicz: Wyspiański w teatrze Kantora. O dwóch wersjach "Powrotu Odysa": z 1988 i 1944 roku s. 241-252
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Od redaktora s. 7; Tymon Terlecki: Samotny, uniwersalny geniusz z Krakowa s. 9-12; Irena Sławińska: Wkład Antoniny i Tymona Terleckich w prezentację Wyspiańskiego na Zachodzie s. 13-19; Maria Rydlowa: Listy Stanisława Wyspiańskiego do Karola Maszkowskiego s. 21-30; Maria Podraza-Kwiatkowska: Wyspiańskiego Kościół Boga czy Czarta s. 31-40; Janusz Wałek: Stanisława Wyspiańskiego instynkt śmierci s. 41-49; Dobrochna Ratajczakowa: W labiryncie... s. 51-66; E. Miodońska-Brookes: "Hamlet" Szekspira i Wyspiańskiego s. 67-84; Katarzyna Fazan: Dramat myśli w liryce Stanisława Wyspiańskiego s. 85-98; Włodzimierz Szturc: Mowa jako rytm w teatrze Stanisława Wyspiańskiego s. 99-110; Maria Prussak: "Noc listopadowa" - dramat przeciwstawień s. 111-119; Miłosława Bukowska-Schielmann: Tematy "Nocy listopadowej". Modele lektury s. 121-137; Katarzyna Ewa Duda: Nowa perspektywa badawcza rapsodów Stanisława Wyspianskiego. Przykład jednej z analiz s. 139-149; Dorota Kudelska: Polska szkoła malarska według Słowackiego a witraże wawelskie s. 151-168; Wojciech Bałus: Ożywianie posągów. Glosa do "Akropolis" s. 169-180; Marta Romanowska: Trzy wczesne portrety Wyspiańskiego. Na marginesie zagadnienia "styl własny artysty" s. 181-191; Franciszek Ziejka: Gręboszowskie inspiracje i nieporozumienia. Wokół "Klątwy" Stanisława Wyspiańskiego s. 193-208; Anna Kuligowska-Korzeniewska: Czwarty akt "Wesela" s. 209-227; Jan Ciechowicz: po "Weselu". Parodie, pastisze, kontynuacje s. 229-239; Krzysztof Pleśniarowicz: Wyspiański w teatrze Kantora. O dwóch wersjach "Powrotu Odysa": z 1988 i 1944 roku s. 241-252
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej