319645
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji zorganizowanej w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie w dniach 14-17 maja 1996
Z treści: Andrzej Grzybkowski: Kościoły w Gosławicach i Miszewie jako pośrednie "kopie" Anastasis s. 155-168; Anzelm Janusz Szteinke: Polscy franciszkanie w Kustodii Ziemi Świętej (1342-1995) s. 181-193; Jerzy Józef Kopeć: Kalwaria i cykle Drogi Krzyżowej w kulturze polskiej oraz ich związki z topografią Jerozolimy s. 225-242; Zbigniew Bania: Tak zwany wpływ Adrychomiusza na XVII-wieczne kalwarie polskie s. 257-262; Olena Olijnik i Jurij Chodorkowski: Jerozolima w architekturze i urbanistyce dawnej Rusi i na Ukrainie. Refleksje architektów s. 263-276; Jerzy Kowalczyk: Elementy Świątyni Salomona w kościołach nowożytnych w Polsce s. 395-406; Tadeusz Zadrożny: "Dei templum est, Dei structura est, Dei aedificatio est", czyli o niektórych aspektach recepcji idei Świątyni Jerozolimskiej w nowożytnej architekturze sakralnej s. 407-420; Maria i Kazimierz Piechotkowie: Tradycje Świątyni Jerozolimskiej i wizerunki Jerozolimy w bóżnicach polskich od XVI do początków XIX wieku s. 433-448; Eleonora Bergman: Motywy jerozolimskie w architekturze i dekoracji synagog na przełomie XIX i XX wieku na ziemiach polskich s. 449-457; Olga Goldberg-Mulkiewicz: Obraz Jerozolimy w diasporze żydowskiej XIX-XX wieku w Europie Wschodniej s. 467-480; Iwona Brzewska: Kultowe tkaniny żydowskie w zbiorach polskich. Motywy jerozolimskie s. 489-498; Renata Piątkowska: Pożegnanie z Golusem. Samuel Hirszenberg [1865-1908] w Jerozolimie s. 529-539; Urszula Makowska: Otwarcie Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie - wydarzenie w życiu kulturalnym polskich Żydów s. 541-548
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały z konferencji zorganizowanej w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie w dniach 14-17 maja 1996
Z treści: Andrzej Grzybkowski: Kościoły w Gosławicach i Miszewie jako pośrednie "kopie" Anastasis s. 155-168; Anzelm Janusz Szteinke: Polscy franciszkanie w Kustodii Ziemi Świętej (1342-1995) s. 181-193; Jerzy Józef Kopeć: Kalwaria i cykle Drogi Krzyżowej w kulturze polskiej oraz ich związki z topografią Jerozolimy s. 225-242; Zbigniew Bania: Tak zwany wpływ Adrychomiusza na XVII-wieczne kalwarie polskie s. 257-262; Olena Olijnik i Jurij Chodorkowski: Jerozolima w architekturze i urbanistyce dawnej Rusi i na Ukrainie. Refleksje architektów s. 263-276; Jerzy Kowalczyk: Elementy Świątyni Salomona w kościołach nowożytnych w Polsce s. 395-406; Tadeusz Zadrożny: "Dei templum est, Dei structura est, Dei aedificatio est", czyli o niektórych aspektach recepcji idei Świątyni Jerozolimskiej w nowożytnej architekturze sakralnej s. 407-420; Maria i Kazimierz Piechotkowie: Tradycje Świątyni Jerozolimskiej i wizerunki Jerozolimy w bóżnicach polskich od XVI do początków XIX wieku s. 433-448; Eleonora Bergman: Motywy jerozolimskie w architekturze i dekoracji synagog na przełomie XIX i XX wieku na ziemiach polskich s. 449-457; Olga Goldberg-Mulkiewicz: Obraz Jerozolimy w diasporze żydowskiej XIX-XX wieku w Europie Wschodniej s. 467-480; Iwona Brzewska: Kultowe tkaniny żydowskie w zbiorach polskich. Motywy jerozolimskie s. 489-498; Renata Piątkowska: Pożegnanie z Golusem. Samuel Hirszenberg [1865-1908] w Jerozolimie s. 529-539; Urszula Makowska: Otwarcie Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie - wydarzenie w życiu kulturalnym polskich Żydów s. 541-548
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej