319507
Book
In basket
Z treści: Obrady plenarne: Karolina Targosz: Na widowni i na scenie. W dworskiej kulturze teatralnej XVI i pierwszej połowy XVII w. s. 7-8; Jan Samek: Kobiety w sztuce. Sztuka kobiet w dawnej Polsce s. 9-13; Andrzej Meissner: Wkład nauczycielek galicyjskich szkół pedagogicznych w rozwój teorii i praktyki edukacyjnej s. 14-15; Romuald Grzybowski: Kobiety w zakładach kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1973 s. 16-17; Sekcja I: Edukacja kobiet w teorii i praktyce do końca XVIII wieku: Witold Brzeziński: Polska "mulier litterata" wieków średnich na przykładzie przedstawicielek dynastii Piastów s. 23; Artur Kijas: Księżniczki ruskie u siebie i u obcych do 1240 r. s. 24-26; D. Żołądź-Strzelczyk: "Jako rządzić mają rodzice córki swe". Poglądy na wychowanie kobiet w XVI i XVII wieku s. 27-29; Aleksandra Bilewicz: Małżeństwo czasów saskich w świetle kazań z lat 1700-1768 s. 30; Marek G. Zieliński: Rola cudzoziemek w procesie edukacji młodzieży w okresie stanisławowskim s. 31-32; Iwona Bakalarska: Rola i miejsce kobiety w edukacji polskiego oświecenia w świetle poglądów pedagogicznych Stanisława Staszica i Franciszka Bielińskiego s. 33-34; Sekcja II: Edukacja kobiet na ziemiach polskich w XIX i XX wieku: Małgorzata Wrzosek: Właścicielki prywatnych - wyższych szkół i pensji żeńskich w Królestwie Polskim w okresie międzypowstaniowym s. 35-37; Anna Haratyk: Galicyjskie zakony żeńskie opiekujące się dziećmi osieroconymi i zaniedbanymi (1867-1914) s. 38-39; Grażyna Kempa: Aspiracje zawodowe i edukacyjne kobiet śląskich ze środowisk proletariackich na przełomie XIX i XX wieku s. 40-41; Jadwiga Suchmiel: Kariery zawodowe lekarek wykształconych w Uniwersytecie Jagiellońskim podlegających pod Krakowską Izbę Lekarską (w latach 1900-1918) s. 42-43; Justyna Gulczyńska: Szkolnictwo średnie dla dziewcząt w Poznaniu w okresie międzywojennym s. 44-45; Edyta Wolter: Edukacja nauczycielska w Seminarium dla Nauczycielek Szkół Rolniczych w Sokołówku s. 46; Barbara Kubis: Pamiętniki kobiet polskich i możliwości ich wykorzystania w procesie edukacyjnym młodzieży s. 47-48; Sekcja III: Działalność społeczno-oświatowa kobiet i ich udział w rozwoju polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX wieku: Roman Stępień: Izabela Czartoryska i jej działalność filantropijna i oświatowa wśród wiejskiego ludu s. 49-50; Kazimierz Adamczyk: Silne osobowości kobiece. Jadwiga z Działyńskich Zamoyska i Anna z Działyńskich Potocka s. 51-54; Jan Hellwig: Narcyza Żmichowska (1819-1876) jako działaczka oświatowa s. 55-56; Barbara Jędrychowska: Kobiety-zesłanki w życiu oświatowym i kulturalnym Polaków na Syberii (XIX w.) s. 57-58; Danuta Koźmian: Edukacja i funkcja kobiet wiejskich w poglądach Jadwigi Dziubińskiej i Ireny Kosmowskiej s. 59-60; Iwona Michalska: Wkład Heleny Radlińskiej, jej wychowanek i współpracownic w badania nad czytelnictwem dzieci i młodzieży w dwudziestoleciu międzywojennym s. 61-62; Eleonora Sapia-Drewniak: Wkład Stefanii Mazurek w organizację oświaty polskiej na Śląsku s. 63-64; Zofia Sokół: Działalność organizacji "Ziemianki Polskie" (1895-1945) s. 65-66; Grzegorz Michalski: Maria Buyno-Arctowa wychowawcą młodych pokoleń Polaków s. 67-68; Ewa Kuczyńska: Międzywojenna działalność Marii Apolonii Łączkowskiej - organizatorki opieki logopedycznej w Poznaniu s. 69-70; Władysława Szulakiewicz: Historia wychowania w twórczości naukowej Hanny Pohoskiej s. 71-72; Elżbieta Zydlik: Rola i miejsce kobiet w tajnej pracy oświatowej na terenie Kraju Warty w latach 1939-1945 s. 73-74; Piotr Paweł Bielicki: Kobiety w służbie pożarniczej do 1939 roku s. 75-77; Sekcja IV: Poglądy na miejsce i rolę kobiety w społeczeństwie, kulturze i edukacji (w świetle dziewiętnasto- i dwudziestowiecznych programów i przekazów): Małgorzata Stawiak: Poglądy na wychowanie, kształcenie i rolę w życiu społecznym kobiet na łamach czasopism i kalendarzy warszawskich w okresie międzypowstaniowym s. 79-80; Dorota Zydlik: Kobiety w twórczości Cypriana Kamila Norwida s. 81; W. Jamrożek: Miejsce i rola kobiet w edukacji i działalności społeczno-oświatowej w opinii działaczy i teoretyków galicyjskiej socjalnej demokracji s. 82-84; Joanna Dufrat: Stanowisko Ligi Kobiet Polskich wobec kwestii wychowania narodowego w latach 1913-1918 s. 85-87; Michał Strzelecki: Miejsce i rola kobiety w nauce społecznej Kościoła katolickiego w II Rzeczypospolitej s. 88-89; Witold Wojdyło: Wizerunek kobiety, jej miejsce i rola w myśli społeczno-politycznej obozu narodowo-demokratycznego w Drugiej Rzeczypospolitej s. 90-91; Zofia Brzuchowska: Feminizm kulturowy w polskiej prozie międzywojennej s. 92-93
Notes:
Summary, etc.
Z treści: Obrady plenarne: Karolina Targosz: Na widowni i na scenie. W dworskiej kulturze teatralnej XVI i pierwszej połowy XVII w. s. 7-8; Jan Samek: Kobiety w sztuce. Sztuka kobiet w dawnej Polsce s. 9-13; Andrzej Meissner: Wkład nauczycielek galicyjskich szkół pedagogicznych w rozwój teorii i praktyki edukacyjnej s. 14-15; Romuald Grzybowski: Kobiety w zakładach kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1973 s. 16-17; Sekcja I: Edukacja kobiet w teorii i praktyce do końca XVIII wieku: Witold Brzeziński: Polska "mulier litterata" wieków średnich na przykładzie przedstawicielek dynastii Piastów s. 23; Artur Kijas: Księżniczki ruskie u siebie i u obcych do 1240 r. s. 24-26; D. Żołądź-Strzelczyk: "Jako rządzić mają rodzice córki swe". Poglądy na wychowanie kobiet w XVI i XVII wieku s. 27-29; Aleksandra Bilewicz: Małżeństwo czasów saskich w świetle kazań z lat 1700-1768 s. 30; Marek G. Zieliński: Rola cudzoziemek w procesie edukacji młodzieży w okresie stanisławowskim s. 31-32; Iwona Bakalarska: Rola i miejsce kobiety w edukacji polskiego oświecenia w świetle poglądów pedagogicznych Stanisława Staszica i Franciszka Bielińskiego s. 33-34; Sekcja II: Edukacja kobiet na ziemiach polskich w XIX i XX wieku: Małgorzata Wrzosek: Właścicielki prywatnych - wyższych szkół i pensji żeńskich w Królestwie Polskim w okresie międzypowstaniowym s. 35-37; Anna Haratyk: Galicyjskie zakony żeńskie opiekujące się dziećmi osieroconymi i zaniedbanymi (1867-1914) s. 38-39; Grażyna Kempa: Aspiracje zawodowe i edukacyjne kobiet śląskich ze środowisk proletariackich na przełomie XIX i XX wieku s. 40-41; Jadwiga Suchmiel: Kariery zawodowe lekarek wykształconych w Uniwersytecie Jagiellońskim podlegających pod Krakowską Izbę Lekarską (w latach 1900-1918) s. 42-43; Justyna Gulczyńska: Szkolnictwo średnie dla dziewcząt w Poznaniu w okresie międzywojennym s. 44-45; Edyta Wolter: Edukacja nauczycielska w Seminarium dla Nauczycielek Szkół Rolniczych w Sokołówku s. 46; Barbara Kubis: Pamiętniki kobiet polskich i możliwości ich wykorzystania w procesie edukacyjnym młodzieży s. 47-48; Sekcja III: Działalność społeczno-oświatowa kobiet i ich udział w rozwoju polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX wieku: Roman Stępień: Izabela Czartoryska i jej działalność filantropijna i oświatowa wśród wiejskiego ludu s. 49-50; Kazimierz Adamczyk: Silne osobowości kobiece. Jadwiga z Działyńskich Zamoyska i Anna z Działyńskich Potocka s. 51-54; Jan Hellwig: Narcyza Żmichowska (1819-1876) jako działaczka oświatowa s. 55-56; Barbara Jędrychowska: Kobiety-zesłanki w życiu oświatowym i kulturalnym Polaków na Syberii (XIX w.) s. 57-58; Danuta Koźmian: Edukacja i funkcja kobiet wiejskich w poglądach Jadwigi Dziubińskiej i Ireny Kosmowskiej s. 59-60; Iwona Michalska: Wkład Heleny Radlińskiej, jej wychowanek i współpracownic w badania nad czytelnictwem dzieci i młodzieży w dwudziestoleciu międzywojennym s. 61-62; Eleonora Sapia-Drewniak: Wkład Stefanii Mazurek w organizację oświaty polskiej na Śląsku s. 63-64; Zofia Sokół: Działalność organizacji "Ziemianki Polskie" (1895-1945) s. 65-66; Grzegorz Michalski: Maria Buyno-Arctowa wychowawcą młodych pokoleń Polaków s. 67-68; Ewa Kuczyńska: Międzywojenna działalność Marii Apolonii Łączkowskiej - organizatorki opieki logopedycznej w Poznaniu s. 69-70; Władysława Szulakiewicz: Historia wychowania w twórczości naukowej Hanny Pohoskiej s. 71-72; Elżbieta Zydlik: Rola i miejsce kobiet w tajnej pracy oświatowej na terenie Kraju Warty w latach 1939-1945 s. 73-74; Piotr Paweł Bielicki: Kobiety w służbie pożarniczej do 1939 roku s. 75-77; Sekcja IV: Poglądy na miejsce i rolę kobiety w społeczeństwie, kulturze i edukacji (w świetle dziewiętnasto- i dwudziestowiecznych programów i przekazów): Małgorzata Stawiak: Poglądy na wychowanie, kształcenie i rolę w życiu społecznym kobiet na łamach czasopism i kalendarzy warszawskich w okresie międzypowstaniowym s. 79-80; Dorota Zydlik: Kobiety w twórczości Cypriana Kamila Norwida s. 81; W. Jamrożek: Miejsce i rola kobiet w edukacji i działalności społeczno-oświatowej w opinii działaczy i teoretyków galicyjskiej socjalnej demokracji s. 82-84; Joanna Dufrat: Stanowisko Ligi Kobiet Polskich wobec kwestii wychowania narodowego w latach 1913-1918 s. 85-87; Michał Strzelecki: Miejsce i rola kobiety w nauce społecznej Kościoła katolickiego w II Rzeczypospolitej s. 88-89; Witold Wojdyło: Wizerunek kobiety, jej miejsce i rola w myśli społeczno-politycznej obozu narodowo-demokratycznego w Drugiej Rzeczypospolitej s. 90-91; Zofia Brzuchowska: Feminizm kulturowy w polskiej prozie międzywojennej s. 92-93
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again