304495
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne
Treść: Stęszewski Jan: Preface s. 9-11; Chechlińska Zofia: Henryk Wieniawski and Polish musical culture of the 19th century s. 13-20; MÉkelÉ Tomi: Die "leise, fromme Weise" bei Henryk Wieniawski. Zur poetischen, dramatischen und rituell-religiňsen VirtuositÉt von "Preghiera" im Violinkonzert Opus 14 s. 21-33; Gutknecht Dieter: Zur geschichtlichen Entwicklung der "Geigen-VirtuositÉt" bis einschliesslich Henryk Wieniawski s. 35-48; Lehrer Charles-David: An introduction to the nineteenth-century Parisian Concerto s. 49-82; Szymańska Alicja: The issue of the sonata form in the concertos of Henryk Wieniawski s. 83-101; Nowak Anna: The violin concerti of Henryk Wieniawski from style "brillant" to the romantic idiom s. 103-114; Gwizdalanka Danuta: Henryk Wieniawski - "a chamber musician extraordinaire" s. 115-127; Grześkowiak Michał: The "Caprices" of Henryk Wieniawski and their context s. 129-142; Tatarska Janina: Henryk Wieniawski's relationships with the opera s. 143-156; Gadzina Tadeusz: Henryk Wieniawski in Paris s. 157-166; Suchowiejko Renata: Henryk Wieniawski in the "Revue et Gazette Misicale de Paris": An outline of research into reception s. 167-180; Becker Hartmut: Louis Spohr and Henryk Wieniawski - aesthetical and spiritual connections between two great violinist - composers s. 181-188; Woźna-Stankiewicz Małgorzata: Compositions of the Franco-Belgian School of Violin Music in the concert repertoire of 19th century Poland s. 215-251; Dziadek Magdalena: Remarks on the reception of Henryk Wieniawski's music in Poland between 1890-1914 s. 253-271; Homma Martin: "Durchaus auch kompositorische QualitÉten" - das Unbehagen an der VirtuositÉt. Über Henryk Wieniawskis Wirken in Deutschland und Bezţge zu Joseph Joachim s. 273-289; Sawicka Aleksandra: Chronology of the concert performances of Henryk Wieniawski 1835-1880 s. 291-306; Jazdon Andrzej: Bibliography s. 307-330
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Materiały konferencyjne
Treść: Stęszewski Jan: Preface s. 9-11; Chechlińska Zofia: Henryk Wieniawski and Polish musical culture of the 19th century s. 13-20; MÉkelÉ Tomi: Die "leise, fromme Weise" bei Henryk Wieniawski. Zur poetischen, dramatischen und rituell-religiňsen VirtuositÉt von "Preghiera" im Violinkonzert Opus 14 s. 21-33; Gutknecht Dieter: Zur geschichtlichen Entwicklung der "Geigen-VirtuositÉt" bis einschliesslich Henryk Wieniawski s. 35-48; Lehrer Charles-David: An introduction to the nineteenth-century Parisian Concerto s. 49-82; Szymańska Alicja: The issue of the sonata form in the concertos of Henryk Wieniawski s. 83-101; Nowak Anna: The violin concerti of Henryk Wieniawski from style "brillant" to the romantic idiom s. 103-114; Gwizdalanka Danuta: Henryk Wieniawski - "a chamber musician extraordinaire" s. 115-127; Grześkowiak Michał: The "Caprices" of Henryk Wieniawski and their context s. 129-142; Tatarska Janina: Henryk Wieniawski's relationships with the opera s. 143-156; Gadzina Tadeusz: Henryk Wieniawski in Paris s. 157-166; Suchowiejko Renata: Henryk Wieniawski in the "Revue et Gazette Misicale de Paris": An outline of research into reception s. 167-180; Becker Hartmut: Louis Spohr and Henryk Wieniawski - aesthetical and spiritual connections between two great violinist - composers s. 181-188; Woźna-Stankiewicz Małgorzata: Compositions of the Franco-Belgian School of Violin Music in the concert repertoire of 19th century Poland s. 215-251; Dziadek Magdalena: Remarks on the reception of Henryk Wieniawski's music in Poland between 1890-1914 s. 253-271; Homma Martin: "Durchaus auch kompositorische QualitÉten" - das Unbehagen an der VirtuositÉt. Über Henryk Wieniawskis Wirken in Deutschland und Bezţge zu Joseph Joachim s. 273-289; Sawicka Aleksandra: Chronology of the concert performances of Henryk Wieniawski 1835-1880 s. 291-306; Jazdon Andrzej: Bibliography s. 307-330
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej