Sortowanie
Forma i typ
Książki
(9)
Autor
Kuligowska-Korzeniewska Anna
(2)
Osterloff Barbara
(2)
Waszkiel Halina
(2)
Bolesławski Ryszard
(1)
Dębowski Marek
(1)
Kencki Patryk
(1)
Komorowski Jarosław
(1)
Kozłowska Justyna
(1)
Kruczyński Andrzej
(1)
Rogacki Henryk Izydor
(1)
Słupczyńska Grażyna
(1)
Uniejewska Ewa Danuta
(1)
Waszkiel Marek
(1)
Wichrowska Elżbieta Z.
(1)
Wyszkiel Halina
(1)
Łapicki Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Temat
Eliot Thomas Stearns
(2)
Zelwerowicz Aleksander
(2)
Auden Wystan Hugh
(1)
Bogusławski Stanisław
(1)
Bogusławski Wojciech
(1)
Bośniacka-Tuszowska Eliza
(1)
Czapliński Jan
(1)
Grotowski Jerzy
(1)
Kantor Tadeusz
(1)
Malczewski Jacek (1854-1929)
(1)
Nowowiejski Feliks
(1)
Osterloff Barbara
(1)
Piotrowski Antoni
(1)
Sienkiewicz Henryk
(1)
Wajda Andrzej
(1)
Wyspiański Stanisław
(1)
Temat: miejsce
Warszawa
(2)
Francja
(1)
Radom, woj. mazowieckie
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji nauk., Warszawa, 28 V 2011 r
Z treści: Kuligowska-Korzeniewska A.: Dwóchsetlecie s. 7-11; Kuligowska-Korzeniewska A.: "Otworzenie Szkoły Dramatycznej Narodowej" s. 13-18; Wichrowska Elżbieta Z.: "Do uczniów Szkoły Dramatycznej" s. 19-31; Kruczyński Andrzej: Tajemnice aktorstwa Wojciecha Bogusławskiego s. 32-40; Dębowski Marek: Francuska szkoła aktorów s. 41-50; Kencki Patryk: Nauczyciele sztuki aktorskiej - od Wojciecha Bogusławskiego do Aleksandra Zelwerowicza s. 51-56; Łapicki Andrzej: Nauka aktorstwa w czasach pogardy s. 57-62; Osterloff Barbara: Od Państwowego Instytutu Sztuki Teatralnej do Akademii Teatralnej s. 63-72; Rogacki Henryk Izydor: Repertuar mistrza s. 73-79; Komorowski Jarosław: "Aleksander Zelwerowicz" Barbary Osterloff s. 181-184; Lista odznaczonych pedagogów i pracowników Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie s. 188-192
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Kuligowska-Korzeniewska Anna: Sienkiewicz i teatr. W stulecie odzyskania Niepodległości s. 11-25; Osterloff Barbara: Henryk Sienkiewicz [1846-1916] o aktorkach i aktorach s. 27-38; Zembrzuska-Kasprzak Marta: Rycerz Heleny s. 39-44; Lebiedzińska Ksenia: Sienkiewicz wobec współczesnych dramatopisarzy polskich (1874-1882) s. 45-54; Berkan Krystyna: "Dwugłowy słowik", czyli cyrk warszawski w publicystyce Sienkiewicza s. 55-62; Rogacki Henryk Izydor: "Ruja i porubstwo". Sienkiewicz o dramaturgii modernistycznej s. 63-68; Spichalski Szymon: Henryk Sienkiewicz jako ekspert literacki. ("Zapolska Surperstar, czyli jak przegrywać, żeby wygrać" Jana Czaplińskiego, 2015) s. 69-75; Piekut Marek: Na jedną kartę (1879) s. 77-113; Grubek Paulina Aleksandra: Czyja wina? (1880) s. 114-119; Golęcka Justyna: Muszę wypocząć (1897) s. 120-122; Spichalski Szymon: Zagłoba swatem (1900) s. 123-127; Gustowska Zofia: Autorki (1912) s. 128-131; Kasprzak Jakub: Przed Sienkiewiczowskim "Potopem": "Przeor Paulinów". Dramat historyczny z XVII wieku Elizy Bośniackiej-Tuszowskiej (1872) s. 133-137; Berkan Krystyna: Teatralne losy nowel i opowiadań Henryka Sienkiewicza (XIX i XX wiek) s. 138-146; Kolano Dorota: Na prowincjonalnej scenie (na przykładzie Radomia przełomu wieków XIX i XX) s. 147-154; Przespolewska-Stankunowicz Monika: "Ogniem i mieczem". "Żywe obrazy" Jacka Malczewskiego i Antoniego Piotrowskiego (1884) s. 155-162; Kuligowska-Korzeniewska Anna: Ligia "osnuta na tle powieści Henryka Sienkiewicza" (1898) s. 163-173; Berkan Krystyna: Cyrkowe adaptacje "Quo vadis" (1908) s. 174-177; Rembowska Aleksandra: Eunice - balet na podstawie "Quo vadis" (1908) s. 178-181; Mościcki Tomasz: "Quo vadis" - oratorium Feliksa Nowowiejskiego (1909) s. 182-185; Michalczyk Barbara: Żywe szachy - "Szwedzi pod Zamościem" (1939) s. 186-191; Liszewska-Soloch Zuzanna: "Ta trzecia" w Teatrze Telewizji (1973) s. 192-196; Rzońca Apolinary: "Janko Muzykant" (1992) s. 197-200; Abraham Ryszard: "Quo vadis" w Teatrze Polskiego Radia (2001) s. 201-210; Czaplarska Kinga: Re_Trylogia (2009) s. 211-216; Stankiewicz Gabriela: Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits (2011) s. 217-221; Tomaszewski Maciej: "W pustyni i w puszczy" z Sienkiewicza i innych (2011) s. 222-237; Miłkowski Tomasz: "Quo vadis" słowami Sienkiewicza, Eliota, Audena i innych (2013) s. 238-245; Raüber Kamila: "Quo vadis", czyli teatr ubogi z elementami śpiewogry (2014) s. 246-248; Waszkiel Halina: "Krzyżacy" (2016) s. 249-254; Słomiński Sebastian Mariusz: "Latarnik" (2016) s. 255-268; Wojtasik Katarzyna: "Zagłoba swatem" (2016) s. 269-274; Spichalski Szymon: "Sienkiewicz Superstar" Jana Czaplińskiego (2018) s. 275-281; Berkan Krystyna: Artyści na bacie i małpi królowie. Elementy cyrkowe w prozie Henryka Sienkiewicza s. 283-291; Komorowski Jarosław: "Przeżegnawszy, nie znika". Teatralne okruchy "Trylogii" s. 292-299; Abraham Ryszard: Na powodzian (1903-1904) s. 300-310; Kuligowska-Korzeniewska Anna: "Na ojczyzny łono..." (1924) s. 311-319; Kuligowska-Korzeniewska Anna: "Marzenia są ciekawsze!" ["Sienkiewicz w Ameryce". Według Andrzeja Wajdy] s. 321-335
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aleksander Zelwerowicz [1877-1955]. T. 1-2. - Warszawa : Akad. Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza, 2011. - 479, nlb. 1, il.; 547, nlb. 1, il ; 8˚.
(Studia o Teatrze; 4)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia o Teatrze; 3)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia o Teatrze; 5)
Rec.: Grażyna Słupczyńska // Przegl. Humanist. R. 56. - 2012, nr 6, 149-152.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Kosiński Dariusz: Cóż po Grotowskim? s. 23-31; Taranienko Zbigniew: Człowiek i przedmiot - w sztuce XX wieku i w polskim teatrze plastycznym s. 47-63; Ciechowicz Jan: Teatr jednego aktora w dialogu z lalką s. 79-85; Prussak Maria: "Lalki" Wyspiańskiego s. 87-94; Kencki Patryk: Biblia w dramacie i teatrze staropolskim s. 95-111; Taranienko Z.: Czytając Kantora s. 113-126
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej