Sorting
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Author
Gabryś-Heyke Maria (1979- )
(1)
Gronau-Osińska Alicja (1957- )
(1)
Juszyńska Krystyna
(1)
Maklakiewicz Joanna (1971- )
(1)
Moniuszko Anna (dyrygent)
(1)
Sobczak Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
English
(1)
Subject
Kompozytorzy polscy
(2)
Muzyka na fortepian
(2)
Muzyka polska
(2)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Fortepian
(1)
Hofmann, Józef (1876-1957)
(1)
Hofmann, Józef, 1876-1957
(1)
Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
(1)
Muzyka europejska
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Paciorkiewicz, Tadeusz (1916-1998)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści polscy
(1)
Retoryka
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Tekst
(1)
Uczelnie muzyczne
(1)
Wynalazcy i odkrywcy
(1)
Subject: time
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Nauka i badania
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Błękitna struna : o fortepianach romantycznych Fryderyka Chopina / Maria Gabryś-Heyke. - Warszawa : Chopin University Press, 2025. - 124, [4] strony : fotografie, ilustracje, nuty, portrety ; 26 cm.
Książka poświęcona jest fortepianom, które znał i na których tworzył Fryderyk Chopin. Choć z perspektywy historycznej oraz faktograficznej temat został wnikliwie zbadany między innymi przez Benjamina Vogla i opisany w jego znakomitej pracy Fortepian Chopina, brakuje materiałów odnoszących się do przekazania czytelnikom praktycznej wiedzy o tych instrumentach, zwłaszcza z lat czterdziestych XIX wieku, czyli z okresu, w którym powstawały kompozycje Chopina. Moim intencją jest więc przekazanie czytelnikom praktycznej wiedzy o tych instrumentach, zwłaszcza z lat czterdziestych XIX wieku, czyli z okresu, w którym powstawały kompozycje Chopina.
Book
In basket
Opis od redaktorki: Przedmiotem publikacji jest historia Katedry Kameralistyki Fortepianowej w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina do roku 2018: jej geneza, rozwój i osiągnięcia. Głównym inicjatorem […] był prof. Jerzy Marchwiński. On właśnie zaraził mnie wiarą w konieczność utrwalenia dorobku Katedry.
W czasie czterdziestu lat istnienia Katedry, w tym dziesięciu w stanie zawieszenia, ścierały się różne idee i poglądy dotyczące roli pianisty-nie-solisty: od usługowej do równorzędnej innym wykonawcom. Terminy "akompaniator" i "akompaniament" rozpalały wielkie emocje. Różne było także podejście do potrzeby powołania specjalizacji kameralnej i wydzielenia kameralistyki fortepianowej jako osobnej jednostki organizacyjnej. Mam nadzieję, że z tego kalejdoskopu wspomnień wyłoni się obraz całości, pasja i mądrość grupy pianistów tworzących historię Katedry, wnoszących do niej ogień idei, bez którego każda struktura staje się skamieliną.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again