Sortowanie
Forma i typ
Książki
(16)
Autor
Ciszewska Ewa
(2)
Jakubowska Małgorzata
(2)
Zajiček Edward
(2)
Bomanowska Marzena
(1)
Cynkutis Jolanta
(1)
Cynkutis Zbigniew
(1)
Czarnota Piotr
(1)
Figat Katarzyna
(1)
Grzechowiak Jarosław
(1)
Guzek Mariusz
(1)
Góralik Mikołaj
(1)
Hu›ko Tomި
(1)
Hu›kovŢ Jadwiga
(1)
Jiói¨tî Jakub
(1)
Klejsa Konrad
(1)
Korczarowska-Różycka Natasza
(1)
Kozubek Małgorzata
(1)
Lechowicz Lech
(1)
Lemann-Zajiček Jolanta
(1)
Lewicki Bolesław Włodzimierz
(1)
Leśniewska-Zagrodzka Anna M.
(1)
Maj Paweł
(1)
Majewski Janusz
(1)
Maron Marcin
(1)
Miller-Klejsa Anna
(1)
Nowakowski Jacek
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Skórzyńska Izabela
(1)
Szczepański Tadeusz
(1)
Szczutkowska Joanna
(1)
Wojnicka Joanna
(1)
Woźniak Monika
(1)
Zarychta Anna M.
(1)
Łyko Iwona
(1)
Żebrowski Mateusz
(1)
Żyto Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Temat
Has Wojciech Jerzy
(3)
Wajda Andrzej
(2)
Bajon Filip
(1)
Barabáš Pavol
(1)
Bona Sforza, królowa
(1)
Gombrowicz Witold
(1)
Hłasko Marek
(1)
Jadowska Anna
(1)
Jahoda Mieczysław
(1)
Jan Paweł II, papież
(1)
Kiarostami Abbas
(1)
Kolski Jan Jakub
(1)
Kuźmiński Zbigniew
(1)
Lenartowicz Stanisław
(1)
Lewicki Bolesław W.
(1)
Matuszewski Bolesław
(1)
Morgenstern Janusz
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Skalski Stanisław
(1)
Themerson Stefan
(1)
Waszyński Michał
(1)
Zanussi Krzysztof
(1)
Zelenka Petr
(1)
Zmarz-Koczanowicz Marii
(1)
Śląska Aleksandra
(1)
Temat: miejsce
Łódź
(2)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Hollywood, Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Kraków
(1)
Kraków; Nowa Huta
(1)
Niemcy
(1)
Oświęcim, woj. małopolskie; obóz Auschwitz-Birkenau
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Słowacja
(1)
Tatry
(1)
Warszawa
(1)
Włochy
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść: Lemann-Zajiček J.: Wstęp s. 4-8; Hendrykowska Małgorzata: Kinematograf na przełomie stuleci w poszukiwaniu formuły rozwoju. Kilka uwag o filmie na ziemiach polskich przed rokiem 1908 s. 9-34; Zajiček Edward: Kilka słów i trochę faktów o niektórych prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach polskiego filmu w okresie międzywojennym s. 35-54; Lemann-Zajiček J.: Instytucjonalizacja filmowego życia społecznego w II Rzeczpospolitej (1918-1939) s. 55-80; Miczka Tadeusz: Marzenia o "kinie na wolności". Krótka historia futuryzacji polskiego filmu s. 81-108; Nurczyńska-Fidelska Ewelina: Lata trzydzieste w biografii twórczej Bolesława W. Lewickiego s. 109-145; Godzic Wiesław: Stefan Themerson jako teoretyk kina s. 146-169; Kluszczyński Ryszard W.: Film i muzyka. Z polskich dyskusji o filmie abstrakcyjnym dwudziestolecia międzywojennego s. 170-182; Orzechowski Emil: Kilka przyczynków do tematu - Film polski za Oceanem s. 183-207; Dylong Mieczysław: Powstanie Polskiej Wytwórni Filmowej w Hollywood s. 208-210; Czapliński Lesław: Wybrane zagadnienia stylu w filmie żydowskim w Polsce lat trzydziestych s. 211-225; Urbańczyk Andrzej: Najstarsze filmy o Krakowie (1907-1913) s. 226-243; Bocheńska Jadwiga: Portrety na szklonych emaliach - nieznany tekst Bolesława Matuszewskiego s. 244-260
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Ciszewska E., Klejsa K.: Wstęp s. 7-12; Grzechowiak Jarosław: Wytwórnia Filmów Fabularnych w Łodzi we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Plany, kontrowersje, rzeczywistość s. 15-33; Adamczak Marcin: Strategie i przypadki. Działalność firmy Opus Film w latach 1991-2012 s. 37-60; Ciszewska E.: Głową w dół. Studio Filmowe Semafor w latach 1990-1999 s. 63-82; Dondzik Michał: Przyczynek do historii Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi (lata 1989-2014) s. 85-102; Jajko Krzysztof: Ludzie, paragrafy i elektronika. Łódzki ośrodek telewizyjny po 1989 roku s. 105-126; Pabiś-Orzeszyna Michał: "Od Singapuru po Toronto". Muzeum Kinematografii w Łodzi, kolonialne pułapki i osierocone obiekty s. 129-144; Rutkiewicz Paweł: Kina w Łodzi w latach 1990-2012. Od centralizacji do specyfikacji rynkowej s. 239-264; Aneks: Działalność Łódzkiego Funduszu Filmowego w latach 2007-2014 s. 297-299
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Zajiček Edward: Wspólny pokój i inne wspomnienia o Wojciechu Hasie s. 13-24; Kijowski Janusz: Mój profesor i książę s. 25-31; Gliński Robert: Trudna sztuka kręcenia "hasówek" s. 32-33; Guérin-Castell Anne: Has i ja s. 34-36; Kukułczanka Jadwiga: Spotkania z Wojciechem J. Hasem. Współpraca autorska nad moim scenariuszem "Osioła grającego na lirze"; produkcja "Niezywkłej podróży Baltazara Kobera"; światowa dystrybucja jego filmów s. 39-53; Lubelski Tadeusz: Film o rozpadzie świata s. 54-70; Zwierzchowski Piotr: Jak być kochaną i Szyfry - wojna, pamięć i kino polskie lat 60. s. 73-86; Korczarowska-Różycka Natasza: ...byliśmy jak z oleodruku - jak ze starego, familijnego albumu umarła fotografia. Czy "Szyfry" Wojciecha Jerzego Hasa to pornografia? s. 87-108; Ostrowska Elżbieta: Jak być kochaną - (nie)pamięć wojny s. 109-134; Żyto K.: Pętla Wojciecha Jerzego Hasa. Polskie rekonfiguracje kina noir s. 135-157; Lisowska Beata: Oczekiwanie na nieuchronne. Organizacja czasu teraźniejszego w filmie "Pętla" Wojciecha Jerzego Hasa i "Uniesie nas wiatr" Abbasa Kiarostamiego s. 158-169; Wach Margarete: W labiryncie wieloznaczności: strategie i funkcje "niepewnej narracji" (unrealiable narration) w "Rękopisie znalezionym w Saragossie" Wojciecha Jerzego Hasa s. 171-195; Preizner Joanna: (Nie) przetrwać w zapętlonym świecie - Hłaski i Hasa studium samotności s. 303-315; Banasiak Bogdan: W blasku Księgi (Has - Schulz) s. 316-330; Maron Marcin: Filmowy świat Hasa - czas, obraz, tekst s. 331-339; Czyżewski Stefan: "Sanatorium pod Klepsydrą" jako widowisko s. 341-359; Kędzierski Grzegorz: Opis filmu "Osobisty pamiętnik grzesznika" przez niego samego spisany. Czas i przestrzeń obrazu s. 360-378
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Dostępne także w wersji elektronicznej
Treść: Ciszewska Ewa, Góralik Mikołaj: Słowo wstępne s. 7-9; Łyko Iwona: Meandry polsko-czeskiej współpracy filmowej w dwudziestoleciu międzywojennym s. 11-25; Szczutkowska Joanna: Kontakty filmowe pomiędzy Polską Rzeczypospolitą Ludową a Czechosłowacką Republiką Socjalistyczną w latach 70. XX wieku s. 27-51; Jiói¨tî Jakub: Rozwój współpracy koprodukcyjnej między telewizją czechosłowacką i polską w cieniu socjalistycznego internacjonalizmu w latach 1953-1989 s. 53-70; Ciszewska Ewa: Drogi równoległe. Edukacja filmowa w Polsce, w Czechach i na Słowacji s. 71-90; Guzek Mariusz: "Ślady wilczych zębów" - na pograniczu Czech, Niemiec i Polski s. 91-108; Wojnicka Joanna: Bóg i diabeł w Nowej Hucie. "Bracia Karamazow" Petra Zelenki s. 109-124; Hu›ko Tomި: "Bokser i śmierć" - udana słowacko-polska koprodukcja filmowa, do której nie doszło s. 125-142; Grzechowiak Jarosław: Jedyna wspólna akcja. "Krótkie życie" Zbigniewa Kuźmińskiego s. 143-160; Hu›kovŢ Jadwiga: Prasa czechosłowacka wobec filmowych sukcesów Andrzeja Wajdy na przełomie lat 70. i 80. XX wieku s. 161-173; Żebrowski Mateusz: Tatry mityczne i niepodzielne w dokumentach Pavla Barabިa s. 175-190; Nowakowski Jacek: Oficerowie wciąż czerwoni? Filmowy wizerunek postkomunistycznych służb specjalnych na przykładzie "Psów" oraz "Czerwonego Kapitana" s. 191-204; Figat Katarzyna: Czeskie smaczki Janusza Majewskiego. Wywiad z reżyserem s. 205-232
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Wiesz jak jest. - Wyd. 2 - Łódź : Wydaw. Bibl. Państ. Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Wydaw. Uniw. Łódzkiego, 2012. - 169, nlb. 2, il. + 1 dysk optyczny (DVD) ; 16˚.
Wspomnienia autora (1908-1981) z pobytu w obozie Auschwitz
Wyd. 1. 1974
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filmoznawcy)
Z treści: Woźniak M., Miller-Klejsa A.: Wstęp s. 7-13; Miller-Klejsa A.: Elegijna "Wielka droga" Michała Waszyńskiego: tekst i kontekst s. 17-38; Dondzik Michał: Okupacja, konspiracja i "sycylijski bandyta". "Giuseppe w Warszawie" Stanisława Lenartowicza s. 39-56; Jachymek Karol: Małżeństwo po włosku. Rozmyślania na temat "Dwóch żeber Adama" Janusza Morgensterna s. 57-72; Cebera Marta: "Ja ci zagram młodość" - Bona Sforza w interpretacji Aleksandry Śląskiej s. 73-94; Stachówna Grażyna: "Nie chcę tu być!" - polska Wenecja piwniczna s. 95-108; Winiszewska Hanna: Opera w filmach Krzysztofa Zanussiego s. 109-120; Osmólska-Mętrak Anna: Włoskie filmy na polskich ekranach w latach 1945-1989 s. 121-134; Lis Marek: Polski papież we włoskich filmach fabularnych s. 135-150; Dąbrowska Diana: "La Polonia e i polacchi" we włoskiej kinematografii współczesnej. Akcenty, odniesienia, reprezentacje s. 151-166; Skuza Sylwia: "Kanał", czyli "I dannati di Varsavia". Językowe i kulturowe aspekty przekładu filmowego na język włoski na przykładzie filmu Andrzeja Wajdy s. 167-179; Stuhr Jerzy: Z włoskim akcentem (zapis spotkania) s. 201-207; Zanussi Krzysztof: Moje Włochy filmowe (materiał nadesłany) s. 209-212
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Toż plik tekstowy PDF (5,42 MB)
Recenzja: Wokół "zwrotu historycznego” w badaniach nad historią filmu / Piotr Witek. W: Studia Źródłoznawcze. T. 61 (2023), s. 176-182.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filmoznawcy)
Z treści: Lubelski Tadeusz: Autobiograficzna triada w polskim filmie dokumentalnym czasów najnowszych s. 29-48; Mąka-Malatyńska Katarzyna: Autoportret na progu. Autobiografizm w etiudach szkolnych na tle tradycji polskiego kina dokumentalnego s. 49-61; Szczepański T.: Portrety pokoleń w filmach Marii Zmarz-Koczanowicz s. 77-89; Kornacki Krzysztof: Film Open Group. Errata do historii s. 91-108; Jazdon Mikołaj: Rosja - Polska. Nowe spojrzenie? Młodzi dokumentaliści wobec tradycji polskiej szkoły dokumentu s. 125-148; Biliński Paweł: Nieślubny syn Gombrowicza i człowiek z reklamówką. Pierwsze polskie "mockumenty" s. 179-197; Smoleń Małgorzata: "Kultura na żądanie" i potencjał hipermediów - szkic na przykładzie dokumentów biograficznych o asie polskiego lotnictwa - Stanisławie Skalskim s. 223-240
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej