Sortowanie
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Autor
Szymanowicz Maciej (1975- )
(2)
Boettner-Łubowski Rafał (1974- )
(1)
Kanicki Witold
(1)
Klupś Jarosław (1978- )
(1)
Lang Jacek
(1)
Michałowska Marianna (1970- )
(1)
Prymas-Jóźwiak Karolina
(1)
Radziszewski Aleksander
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Akademie sztuk pięknych
(2)
Fotografia polska
(2)
Teoria fotografii
(2)
Estetyka
(1)
Fotografia amerykańska
(1)
Fotografie
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Photographers
(1)
Photography
(1)
Piktorializm
(1)
Rzeźba polska
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Wydział Rzeźby i Działań Przestrzennych (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Naukowego Towarzystwa Fotografii)
Zawiera:
Książka
W koszyku
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł.
Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej