Sorting
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Author
Szymanowicz Maciej (1975- )
(2)
Boettner-Łubowski Rafał (1974- )
(1)
Kanicki Witold
(1)
Klupś Jarosław (1978- )
(1)
Lang Jacek
(1)
Michałowska Marianna (1970- )
(1)
Prymas-Jóźwiak Karolina
(1)
Radziszewski Aleksander
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
English
(1)
Subject
Akademie sztuk pięknych
(2)
Fotografia polska
(2)
Teoria fotografii
(2)
Estetyka
(1)
Fotografia amerykańska
(1)
Fotografie
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Photographers
(1)
Photography
(1)
Piktorializm
(1)
Rzeźba polska
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Wydział Rzeźby i Działań Przestrzennych (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Subject: time
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
Subject: place
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Polska
(1)
Genre/Form
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Domain
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(1)
3 results Filter
No cover
Book
In basket
(Materiały Naukowego Towarzystwa Fotografii)
Zawiera:
Book
In basket
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł.
Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again