Sortowanie
Forma i typ
Książki
(6)
Czasopisma
(1)
Autor
Skotnicka-Palka Małgorzata
(4)
Techmańska Barbara
(3)
Pańko Grażyna
(2)
Bednarzak-Libera Mirosława
(1)
Białokur Marek
(1)
Bryś Beata
(1)
Bugajska-Więcławska Joanna
(1)
Fic Maciej
(1)
Józków Beata
(1)
Mazur Hubert
(1)
Micygała Wojciech
(1)
Mroczek Grzegorz
(1)
Nowak Tomasz Marian
(1)
Piotrowski Jacek
(1)
Raszewska-Kursa Hanna
(1)
Ryguła Ewa Maria
(1)
Sanojca Karol
(1)
Stefańczyk Jakub
(1)
Ziemczonok Józef
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Temat
Diło
(1)
Haller Józef
(1)
Kapuściński Ryszard
(1)
Kościałkowski Stanisław
(1)
Narutowicz Gabriel
(1)
Temat: miejsce
Lwów, Ukraina
(3)
Ukraina
(3)
Białoruś
(2)
Görlitz, Niemcy
(2)
Pęgów, pow. trzebnicki
(2)
Rosja
(2)
Szwecja
(2)
Żydzi
(2)
Chorzów, woj. śląskie
(1)
Europa; Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraków
(1)
Litwa
(1)
Mówią Wieki*
(1)
Niemcy
(1)
Oświęcim, woj. małopolskie; obóz Auschwitz-Birkenau
(1)
Pańko Grażyna, przedm
(1)
Pańko Grażyna, red
(1)
Skotnicka-Palka Małgorzata, przedm
(1)
Skotnicka-Palka Małgorzata, red
(1)
Sycylia
(1)
Sztandar Młodych*
(1)
Techmańska Barbara, przedm
(1)
Techmańska Barbara, red
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Wrocław
(1)
Śląsk; Górny
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja - Kultura - Społeczeństwo)
Praca zbiorowa dedykowana prof. Grażynie Pańko z okazji 70. rocznicy urodzin
Z treści: Wstęp s. 5-9; Ziemczonok Józef: Spuścizna emigracyjna dydaktyka i naukowca Stanisława Kościałkowskiego w Wielkiej Brytanii w latach 1950-1960. Przyczynki historiograficzne s. 13-18; Sanojca Karol: Między nauką a praktyką oświatową - działalność naukowa wizytatorów Kuratorium Okręgu Szkolnego Lwowskiego w okresie międzywojennym s. 19-29; Mazur Hubert: Współpraca szkół i archiwów w zakresie edukacji historycznej i obywatelskiej - możliwości i ograniczenia s. 30-40; Fic Maciej: O historii Górnego Śląska w przestrzeni publicznej województwa śląskiego - możliwości i ograniczenia s. 41-56; Białokur Marek: Człowiek w świecie bez wolności. Edukacja historyczna i "public history" w działalności Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau s. 57-75; Bednarzak-Libera Mirosława: Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego na rzecz edukacji historycznej społeczeństwa polskiego s. 76-99; Stefańczyk Jakub: Dostęp uczniów niewidomych do podręczników historii, historii i społeczeństwa, wiedzy o społeczeństwie oraz zasobów bibliotek cyfrowych s. 100-114; Ryguła Ewa: Rola rodziców jako świadków historii w edukacji ponadgimnazjalnych s. 115-127; Micygała Wojciech: Możliwości muzealnej edukacji w krakowskiej niepublicznej szkole ponadgimnazjalnej s. 128-143; Bryś Beata: Edukacja regionalna w Szkole Podstawowej nr 2 we Wrocławiu. Studium porównawcze maj 2009 - maj 2016 s. 144-160; Techmańska Barbara, Skotnicka-Palka Małgorzata: O filmie historycznym inaczej ... z PRL w tle s. 161-174; Piotrowski Jacek: "Każdy nauczyciel nosi buławę w plecaku...", czyli jak zdobyć tytuł profesora oświaty s. 175-188; Mroczek Grzegorz: Wolność jako przywilej... O człowieku wolnym bez wolności. Na podstawie reportaży Ryszarda Kapuścińskiego s. 189-204; Pańko Grażyna: Traumatyczne przeżycia związane z utratą wolności w czasie II wojny światowej na przykładzie wybranych pamiętników i wspomnień s. 205-216; Kozłowska Zofia Teresa: Samorząd szkolny i kształtowanie postaw młodzieży w świecie bez wolności s. 217-236; Bugajska-Więcławska Joanna: Pomniki w Polsce Ludowej - między kreacją a negacją pamięci s. 252-269; Józków Beata: Tradycje górnicze w Zagłębiu Miedziowym s. 289-304; Bibliografia s. 305-334
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja, Kultura, Społeczeństwo)
Z treści: Kłonczyński Arnold: Młodzież jako przedmiot troski polskich środowisk emigracyjnych w Szwecji po II wojnie światowej s. 13-24; Ruhland Katarzyna: Udział młodego pokolenia w wystąpieniach 17 czerwca 1953 r. w Görlitz s. 25-34; Wagner Barbara: Obraz młodego pokolenia PRL w świetle centralnych raportów z lat osiemdziesiątych s. 35-44; Rzeczkowska Ewa: Organizacja wykuwa nowego człowieka, czyli jak ZMP kształtował wzorce osobowe młodzieży na łamach "Sztandaru Młodych" s. 45-55; Pańko Grażyna: Szkolna aktywność młodzieży gimnazjalnej w II RP w świetle sprawozdań dyrekcji szkół s. 71-84; Gorzkiewicz Natalia: Możliwości edukacyjne kobiet w okresie międzywojennym s. 85-91; Techmańska Barbara: "Szkoła, którą pamiętam..." - placówki ukraińskie i żydowskie we wspomnieniach byłych uczniów s. 92-104; Biesiadecka Elżbieta: Podmiotowość ucznia w edukacji historycznej w perspektywie przeobrażeń edukacji po 1999 roku s. 116-122; Maresz Teresa: Podręcznik szkolny narzędziem kształtowania świadomości historycznej młodzieży. Analiza porównawcza polskich, rosyjskich, białoruskich i ukraińskich podręczników do historii z przełomu XX i XXI wieku s. 123-136; Jaremczak Paulina, Wełna Kamil: Projekt edukacyjny jako efektywna metoda aktywizacji młodzieży. Przygotowanie uczniów gimnazjum w Pęgowie k. Wrocławia do nadania szkole imienia Polskich Profesorów Lwowskich s. 137-145; Mazur Hubert: Archiwa w oczach młodzieży licealnej (w świetle badań ankietowych) s. 146-158; Młynarczyk-Tomczyk Anita: Popularyzacja historii w działaniach Międzyszkolnego Klubu "Mówią Wieki" w latach 1959-1967 s. 161-176
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Nowak Danuta: O niezależności intelektualnej Marii Ossowskiej (16 stycznia 1896-13 sierpnia 1974) s. 13-28; Stasiorczyk Jacek: W warunkach ograniczonej wolności... Działalność polskich towarzystw oświatowych w państwie litewskim (1918-1940) na rzecz podtrzymania tożsamości i kultury narodowej s. 29-39; Wagner Barbara: Bezpośredni przekaz o życiu na kresach w II Rzeczypospolitej s. 41-51; Sanojca Karol: Obce święto? Ukraińskie spojrzenie na rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę w świetle dziennika "Diło". [Rok 1937] s. 53-62; Białokur Marek: Rysa na niepodległości. Śmierć prezydenta Gabriela Narutowicza na kartach wybranych opracowań historycznych s. 63-82; Pańko Grażyna: Wspieranie dzieci i młodzieży w II Rzeczypospolitej w świetle wybranych źródeł s. 83-88; Kredzińska Milena: Działalność oświatowa i zawodowa małżonek prezydentów i premierów II Rzeczypospolitej pod zaborami i w okresie międzywojennym s. 89-105; Piotrowski Jacek: Generał Józef Haller jako "minister oświaty" w rządzie polskim na uchodźstwie w latach 1940-1943 s. 107-121; Gołębiowska Anna: Nowa stara szkoła, czyli wpływ przełomu 1989 r. na polską oświatę (casus edukacji historycznej) s. 123-138; Kazimierczuk Krystian: Chorzowski Bieg Niepodległości jako forma edukacji historycznej, obywatelskiej i patriotycznej s. 139-150; Mazur Hubert: Od odczytu, wykładu, prelekcji do lekcji archiwalnej. Zajęciowe formy edukacyjne w archiwach państwowych w XX w. s. 151-174; Ruhland Katarzyna: Czy pozostało już tylko przysłowie? Polskie dążenie do niepodległości i odrodzenie państwa polskiego w świetle niemieckich podręczników i materiałów do nauczania historii na poziomie szkoły średniej (Gymnasium) s. 175-187; Szymala Jacek: Wybrane elementy historii wizualnej według licealistów. Refleksje na podstawie badań z lat 2012 i 2017 s. 189-205; Skotnicka-Palka Małgorzata: Sycylijski teatr marionetek źródłem wiedzy historycznej s. 207-218
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja, Kultura, Społeczeństwo)
Z treści: Pańko Grażyna, Skotnicka-Palka Małgorzata, Techmańska Barbara: Wstęp s. 7-9; Kłonczyński Arnold: Młodzież jako przedmiot troski polskich środowisk emigracyjnych w Szwecji po II wojnie światowej s. 13-24; Ruhland Katarzyna: Udział młodego pokolenia w wystąpieniach 17 czerwca 1953 r. w Görlitz s. 25-34; Wagner Barbara: Obraz młodego pokolenia PRL w świetle centralnych raportów z lat osiemdziesiątych s. 35-44; Rzeczkowska Ewa: Organizacja wykuwa nowego człowieka, czyli jak ZMP kształtował wzorce osobowe młodzieży na łamach "Sztandaru Młodych" s. 45-55; Pańko Grażyna: Szkolna aktywność młodzieży gimnazjalnej w II RP w świetle sprawozdań dyrekcji szkół s. 71-84; Gorzkiewicz Natalia: Możliwości edukacyjne kobiet w okresie międzywojennym s. 85-91; Techmańska Barbara: "Szkoła, którą pamiętam..." - placówki ukraińskie i żydowskie we wspomnieniach byłych uczniów s. 92-104; Biesiadecka Elżbieta: Podmiotowość ucznia w edukacji historycznej w perspektywie przeobrażeń edukacji po 1999 roku s. 116-122; Maresz Teresa: Podręcznik szkolny narzędziem kształtowania świadomości historycznej młodzieży. Analiza porównawcza polskich, rosyjskich, białoruskich i ukraińskich podręczników do historii z przełomu XX i XXI wieku s. 123-136; Jaremczak Paulina, Wełna Kamil: Projekt edukacyjny jako efektywna metoda aktywizacji młodzieży. Przygotowanie uczniów gimnazjum w Pęgowie k. Wrocławia do nadania szkole imienia Polskich Profesorów Lwowskich s. 137-145; Mazur Hubert: Archiwa w oczach młodzieży licealnej (w świetle badań ankietowych) s. 146-158; Młynarczyk-Tomczyk Anita: Popularyzacja historii w działaniach Międzyszkolnego Klubu "Mówią Wieki" w latach 1959-1967 s. 161-176; Skotnicka-Palka Małgorzata: Muzyczne manifesty. Lista Przebojów Trójki w okresie stanu wojennego s. 177-181; Pawlak Bartosz: Popularyzacja treści historycznych za pomocą polskich utworów hip-hopowych s. 182-191
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Raszewska-Kursa Hanna: Dlaczego "Taniec w Warszawie"? Perspektywa lokalna jako grunt dla perspektywy narodowej i transnarodowej s. 11-20; Sibilska Joanna: Warszawska szkoła baletowa - jedna z najstarszych w Europie. Historia, rozwój, zmiany s. 21-34; Banach Anna: Warszawska edukacja taneczna poza instytucjami w XX w. s. 35-55; Hoczyk Julia: Warszawska edukacja taneczna poza instytucjami w XXI w. s. 56-80; Kupidura Zuzanna: Kierunek taniec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Historia, pedagodzy, działalność s. 81-96; Opłocka Anna: Kinetografia w Warszawie. Edukacja i zastosowania - zarys historii s. 97-110; Seredyńska Marta: Międzynarodowe projekty edukacyjne w Warszawie - szansa rozwoju dla profesjonalistów s. 111-122; Milczewska Katarzyna: Proces stawania się transnarodowym profesjonalistą. Biografie warszawskich tancerzy i choreografów młodego pokolenia s. 123-140; Cholewicka Emilia: Balet jest kobietą. Rola płci w edukacji tanecznej i na rynku tańca. Perspektywa stolicy w kontekście ogólnopolskim s. 141-164; Nowak Tomasz: Tańce narodowe jako forma edukacji. Środowisko warszawskie w XX w. s. 212-225; Matuszewska Małgorzata: Taniec w warszawskich bibliotekach publicznych s. 226-248; Dyskusja 23.04.2018 s. 249-254; Dyskusja 24.04.2018 s. 255-260; Czego brakuje w edukacji tanecznej w Warszawie? s. 261-266; Kleinrok Aleksandra: Podsumowanie - wypowiedź zamykająca konferencję s. 267-268
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkopolska. Historia, społeczeństwo, kultura; 33)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej