304373
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Katedra Hist. Wychowania i Pedeutologii Uniw. Łódzkiego. Zakł. Hist. Wychowania Uniw. im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wyższa Szkoła Pedagog. im. Jana Kochanowskiego w Kielcach. Wydz. Zamiejscowy w Piotrkowie Trybunalskim.)
Z treści: Jan Hellwig: Dzieje historii wychowania i jej metodologii; Krzysztof Jakubiak: Dyskusje o statusie metodologicznym oraz zadaniach historii wychowania w okresie II Rzeczypospolitej; Danuta Drynda: Poglądy na przedmiot badań historii wychowania w Polsce w latach 1945-1987. Zbieżność czy kontrowersje; Wiesław Jamrożek: Pedagogiczna koncepcja historii wychowania Stanisława Michalskiego; Stanisław Palka: Pedagogika teoretycznie i praktycznie zorientowana a badania historii wychowania i myśli pedagogicznej; Halina Gajdamowicz: Metodologia badań humanistycznych. Rys historyczny i współczesność; Sławomir Sztobryn: Historia doktryn pedagogicznych - niepokoje interpretacyjne; Bogusław Śliwerski: Metateoretyczne modele badania teorii wychowania; Mirosława Zalewska-Pawlak: Metodologiczny aspekt badań porównawczych nad rozwojem teorii wychowania estetycznego XX wieku; Małgorzata Miksza: Utopia i jej rola w tworzeniu teorii pedagogicznych - wprowadzenie do badań; Ryszard Więckowski: Historyczne źródła współczesnych koncepcji edukacyjnych; Włodzimierz Goriszowski: Elementy wspólne i różne w pedagogicznych badaniach z zakresu historii wychowania; Barbara Żechowska: Metodologiczne kierunki rozwoju polskiej pedeutologii; Agnieszka Stopińska-Pająk: Specyfika postępowania metodologicznego w badaniach nad rozwojem polskiej myśli andragogicznej; Karol Poznański: Młodzież szkół średnich epoki oświecenia jako przedmiot badań; Ryszard [W.] Wołoszyński: Z problematyki badań historii nauczycielskiej grupy zawodowej w Polsce; Adam Massalski, Małgorzata Wrzosek: Niektore problemy metodologiczne badań nad społecznością nauczycieli szkół średnich w Królestwie Polskim w XIX wieku (na przykładzie okresu międzypowstaniowego); Wiesława Leżańska: Wybrane aspekty badań nad ideałami wychowawczymi Drugiej Rzeczypospolitej; Ewa Trojanowska: Koncepcje edukacji pedagogicznej dwudziestolecia międzywojennego jako przedmiot badań; Nella Stolińska: Opieka całkowita nad dzieckiem w Łodzi w okresie międzywojennym jako przedmiot badań (na przykładzie zakładów opiekuńczych); Lech Mokrzecki: Rozważania o źródłach do wczesnych dziejów nauczania historii wychowania w szkolnictwie europejskim; Dorota Żołądź: Instrukcje rodzicielskie jako źródło do badania dziejów wychowania XVI i XVII wieku; Grzegorz Michalski: Z zagadnień metodologicznych biografii - kilka uwag o źródłach; Eugenia Podgórska: Autobiografia jako źródło do historii wychowania; Alicja Kicowska: Prasa jako źródło w badaniach historii wychowania; Iwonna Michalska: Czasopismo dla dzieci jako źródło wiedzy o wychowaniu; Danuta Koźmian: Czasopisma uczniowskie i możliwość ich wykorzystania do badania funkcji wychowawczej i dydaktycznej szkoły polskiej w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939); Grażyna Sztanke: Czasopisma psychologiczno-pedagogiczne źródłem do badań rodziny; Tadeusz Jałmużna: Twórczość literacka źródłem do historii wychowania (na przykładzie literatury Jerzego Ostrowskiego); Anna Szymczyk: "Kroniki" B. Prusa źródłem do historii wychowania; Grażyna Kempa: Kroniki szkolne źródłem wiedzy historyka wychowania; Stefania Walasek: Wstępna analiza źródeł do badań nad szkolnictwem polskim i dla mniejszości narodowych na wschodnich terenach II Rzeczypospolitej i poza krajem; Tadeusz Brożyński: Źródła do badań Związku Nauczycielstwa Polskiego w Łodzi (1898-1980); Stefan Możdżen: Warsztat bibliograficzny historyka oświaty; Władysław M. Grabski: Inspiracje teoretyczne S. Truchima. Metoda integralna. Szkolnictwo Rzymskie. KEN. Praktyka ukierunkowania badań; Tadeusz Dąbkowski: Metoda integralna a krytyka źródła statystycznego; Ewa Łatacz: Zastosowanie wybranych modeli naukometrycznych do pomiaru dynamiki rozwoju recepcji teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce w latach 1912-1939; Bohdan Cyrański: Cenzura jako przesłanka stosowalności metody hermeneutycznej interpretacji tekstu; Grażyna Tadeusiewicz: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w świetle współczesnych orientacji edukacyjnych; Kazimierz Maciołek: Literatura przedmiotu z zakresu problematyki dokształcania i doskonalenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1990; Olga Czerniawska: Alfabetyzacja i jej przebieg; Józefa Maciołek: Licea ogólnokształcące z rozszerzonym programem nauczania języków obcych w dotychczasowych badaniach historyczno-pedagogicznych
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Z treści: Jan Hellwig: Dzieje historii wychowania i jej metodologii; Krzysztof Jakubiak: Dyskusje o statusie metodologicznym oraz zadaniach historii wychowania w okresie II Rzeczypospolitej; Danuta Drynda: Poglądy na przedmiot badań historii wychowania w Polsce w latach 1945-1987. Zbieżność czy kontrowersje; Wiesław Jamrożek: Pedagogiczna koncepcja historii wychowania Stanisława Michalskiego; Stanisław Palka: Pedagogika teoretycznie i praktycznie zorientowana a badania historii wychowania i myśli pedagogicznej; Halina Gajdamowicz: Metodologia badań humanistycznych. Rys historyczny i współczesność; Sławomir Sztobryn: Historia doktryn pedagogicznych - niepokoje interpretacyjne; Bogusław Śliwerski: Metateoretyczne modele badania teorii wychowania; Mirosława Zalewska-Pawlak: Metodologiczny aspekt badań porównawczych nad rozwojem teorii wychowania estetycznego XX wieku; Małgorzata Miksza: Utopia i jej rola w tworzeniu teorii pedagogicznych - wprowadzenie do badań; Ryszard Więckowski: Historyczne źródła współczesnych koncepcji edukacyjnych; Włodzimierz Goriszowski: Elementy wspólne i różne w pedagogicznych badaniach z zakresu historii wychowania; Barbara Żechowska: Metodologiczne kierunki rozwoju polskiej pedeutologii; Agnieszka Stopińska-Pająk: Specyfika postępowania metodologicznego w badaniach nad rozwojem polskiej myśli andragogicznej; Karol Poznański: Młodzież szkół średnich epoki oświecenia jako przedmiot badań; Ryszard [W.] Wołoszyński: Z problematyki badań historii nauczycielskiej grupy zawodowej w Polsce; Adam Massalski, Małgorzata Wrzosek: Niektore problemy metodologiczne badań nad społecznością nauczycieli szkół średnich w Królestwie Polskim w XIX wieku (na przykładzie okresu międzypowstaniowego); Wiesława Leżańska: Wybrane aspekty badań nad ideałami wychowawczymi Drugiej Rzeczypospolitej; Ewa Trojanowska: Koncepcje edukacji pedagogicznej dwudziestolecia międzywojennego jako przedmiot badań; Nella Stolińska: Opieka całkowita nad dzieckiem w Łodzi w okresie międzywojennym jako przedmiot badań (na przykładzie zakładów opiekuńczych); Lech Mokrzecki: Rozważania o źródłach do wczesnych dziejów nauczania historii wychowania w szkolnictwie europejskim; Dorota Żołądź: Instrukcje rodzicielskie jako źródło do badania dziejów wychowania XVI i XVII wieku; Grzegorz Michalski: Z zagadnień metodologicznych biografii - kilka uwag o źródłach; Eugenia Podgórska: Autobiografia jako źródło do historii wychowania; Alicja Kicowska: Prasa jako źródło w badaniach historii wychowania; Iwonna Michalska: Czasopismo dla dzieci jako źródło wiedzy o wychowaniu; Danuta Koźmian: Czasopisma uczniowskie i możliwość ich wykorzystania do badania funkcji wychowawczej i dydaktycznej szkoły polskiej w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939); Grażyna Sztanke: Czasopisma psychologiczno-pedagogiczne źródłem do badań rodziny; Tadeusz Jałmużna: Twórczość literacka źródłem do historii wychowania (na przykładzie literatury Jerzego Ostrowskiego); Anna Szymczyk: "Kroniki" B. Prusa źródłem do historii wychowania; Grażyna Kempa: Kroniki szkolne źródłem wiedzy historyka wychowania; Stefania Walasek: Wstępna analiza źródeł do badań nad szkolnictwem polskim i dla mniejszości narodowych na wschodnich terenach II Rzeczypospolitej i poza krajem; Tadeusz Brożyński: Źródła do badań Związku Nauczycielstwa Polskiego w Łodzi (1898-1980); Stefan Możdżen: Warsztat bibliograficzny historyka oświaty; Władysław M. Grabski: Inspiracje teoretyczne S. Truchima. Metoda integralna. Szkolnictwo Rzymskie. KEN. Praktyka ukierunkowania badań; Tadeusz Dąbkowski: Metoda integralna a krytyka źródła statystycznego; Ewa Łatacz: Zastosowanie wybranych modeli naukometrycznych do pomiaru dynamiki rozwoju recepcji teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce w latach 1912-1939; Bohdan Cyrański: Cenzura jako przesłanka stosowalności metody hermeneutycznej interpretacji tekstu; Grażyna Tadeusiewicz: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w świetle współczesnych orientacji edukacyjnych; Kazimierz Maciołek: Literatura przedmiotu z zakresu problematyki dokształcania i doskonalenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1990; Olga Czerniawska: Alfabetyzacja i jej przebieg; Józefa Maciołek: Licea ogólnokształcące z rozszerzonym programem nauczania języków obcych w dotychczasowych badaniach historyczno-pedagogicznych
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej