319494
No cover
Book
In basket
Z treści: Tadeusz Bieńkowski: Edukacja w rodzinie w Polsce do poł. XVIII wieku - wnioski z badań; Małgorzata Chołodowska: Stosunek rodziców do dzieci w Polsce wczesnośredniowiecznej; Dorota Żołądź: Rodzina szlachecka jako środowisko wychowawcze (XVI-XVII w.); Franciszek Mincer: Kształcenie i nauka domowa dzieci w świetle pamiętników staropolskich (XVII w.); Wacław Urban: Nauczanie domowe a szkolne w Małopolsce od XVI do XX wieku; Beata Parysiewicz: Z badań nad rozwojem polskiej myśli pedagogicznej o wychowaniu w rodzinie; Kalina Bartnicka: Wychowanie rodzinne w Polsce w XVIII wieku w świetle wydawnictw o typie "Poradnik dobrego chrześcijanina"; Adam Winiarz: Polskie rodziny arystokratyczne i szlacheckie w XVIII i XIX wieku jako środowiska wychowawcze; Krystyna Wróbel-Lipowa: Nauka domowa możnowładztwa polskiego w pierwszej połowie XIX wieku na przykładzie rodziny Stanisława K. Zamoyskiego; Jan Hellwig: Czasopiśmiennictwo polskie okresu zaborów jako źródło do badań nad rolą rodziny w wychowaniu na przykładzie zaboru pruskiego; Krzysztof Kabziński: Wkład polskiej rodziny wiejskiej w proces narodowego przetrwania w okresie Wielkiego Księstwa Poznańskiego; Eleonora Sapia-Drewniak: Aktywność kulturalno-oświatowa rodzin śląskich na przełomie XIX i XX wieku; Romuald Grzybowski: Zadania wychowawcze rodziny polskiej na Pomorzu Nadwiślańskim w ujęciu "Gazety Grudziądzkiej" z lat 1894-1914; Mirosław Wójcik: Metody wychowania w polskiej rodzinie Górnośląskiej w świetle publikacji prasy regionalnej z lat 1869-1914; Danuta Koźmian: Koncepcja kształcenia i nauki domowej dzieci w zaborze rosyjskim na przełomie XIX i XX wieku w poglądach Anieli Szycówny; Łucja Kabzińska: Wychowawcza rola rodziny w opinii pozytywistów warszawskich; Tadeusz Epsztein: Edukacja domowa dzieci i młodzieży ziemiańskiej na Wołyniu, Podolu i Ukrainie w latach 1864-1914; Mieczysław Adamczyk: Uczniowie-prywatyści w Galicji 1772-1914; Wiesław Jamrożek: Rodzina i jej wychowawcze funkcjonowanie w opinii działaczy i teoretyków galicyjskiej socjaldemokracji; Andrzej Kliś: Problemy rodziny w galicyjskiej pedagogice doby autonomii; Danuta Drynda: Rodzina w badaniach pedagogicznych II Rzeczypospolitej. Owocność poznawcza i aktualność dorobku; Regina Renz: Wychowanie i kształcenie dzieci w rodzinie małomiasteczkowej na Kielecczyźnie w latach międzywojennych; Krzysztof Jakubiak: Wypracowanie modelu współpracy domu rodzinnego uczniów i szkoły w polskiej pedagogice okresu II Rzeczypospolitej; Grażyna Kempa: Środowisko rodzinne a rozwój psychiczny dziecka wiejskiego na Śląsku w latach 1918-1939; Zenon Jasiński: Rola rodziny w zachowaniu tożsamości narodowej (na przykładzie Zaolzia)
Notes:
Summary, etc.
Z treści: Tadeusz Bieńkowski: Edukacja w rodzinie w Polsce do poł. XVIII wieku - wnioski z badań; Małgorzata Chołodowska: Stosunek rodziców do dzieci w Polsce wczesnośredniowiecznej; Dorota Żołądź: Rodzina szlachecka jako środowisko wychowawcze (XVI-XVII w.); Franciszek Mincer: Kształcenie i nauka domowa dzieci w świetle pamiętników staropolskich (XVII w.); Wacław Urban: Nauczanie domowe a szkolne w Małopolsce od XVI do XX wieku; Beata Parysiewicz: Z badań nad rozwojem polskiej myśli pedagogicznej o wychowaniu w rodzinie; Kalina Bartnicka: Wychowanie rodzinne w Polsce w XVIII wieku w świetle wydawnictw o typie "Poradnik dobrego chrześcijanina"; Adam Winiarz: Polskie rodziny arystokratyczne i szlacheckie w XVIII i XIX wieku jako środowiska wychowawcze; Krystyna Wróbel-Lipowa: Nauka domowa możnowładztwa polskiego w pierwszej połowie XIX wieku na przykładzie rodziny Stanisława K. Zamoyskiego; Jan Hellwig: Czasopiśmiennictwo polskie okresu zaborów jako źródło do badań nad rolą rodziny w wychowaniu na przykładzie zaboru pruskiego; Krzysztof Kabziński: Wkład polskiej rodziny wiejskiej w proces narodowego przetrwania w okresie Wielkiego Księstwa Poznańskiego; Eleonora Sapia-Drewniak: Aktywność kulturalno-oświatowa rodzin śląskich na przełomie XIX i XX wieku; Romuald Grzybowski: Zadania wychowawcze rodziny polskiej na Pomorzu Nadwiślańskim w ujęciu "Gazety Grudziądzkiej" z lat 1894-1914; Mirosław Wójcik: Metody wychowania w polskiej rodzinie Górnośląskiej w świetle publikacji prasy regionalnej z lat 1869-1914; Danuta Koźmian: Koncepcja kształcenia i nauki domowej dzieci w zaborze rosyjskim na przełomie XIX i XX wieku w poglądach Anieli Szycówny; Łucja Kabzińska: Wychowawcza rola rodziny w opinii pozytywistów warszawskich; Tadeusz Epsztein: Edukacja domowa dzieci i młodzieży ziemiańskiej na Wołyniu, Podolu i Ukrainie w latach 1864-1914; Mieczysław Adamczyk: Uczniowie-prywatyści w Galicji 1772-1914; Wiesław Jamrożek: Rodzina i jej wychowawcze funkcjonowanie w opinii działaczy i teoretyków galicyjskiej socjaldemokracji; Andrzej Kliś: Problemy rodziny w galicyjskiej pedagogice doby autonomii; Danuta Drynda: Rodzina w badaniach pedagogicznych II Rzeczypospolitej. Owocność poznawcza i aktualność dorobku; Regina Renz: Wychowanie i kształcenie dzieci w rodzinie małomiasteczkowej na Kielecczyźnie w latach międzywojennych; Krzysztof Jakubiak: Wypracowanie modelu współpracy domu rodzinnego uczniów i szkoły w polskiej pedagogice okresu II Rzeczypospolitej; Grażyna Kempa: Środowisko rodzinne a rozwój psychiczny dziecka wiejskiego na Śląsku w latach 1918-1939; Zenon Jasiński: Rola rodziny w zachowaniu tożsamości narodowej (na przykładzie Zaolzia)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again