318925
Article
E-book
In basket
Dziecko jako odbiorca literatury w świetle XIX-wiecznych poradników i zaleceń lekturowych / Aleksandra Polak. W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia. [T.] 21 (2023), s. 131-146.
Streszczenie: Artykuł stanowi próbę ukazania najważniejszych zmian zachodzących w idei wychowania poprzez lekturę na kartach poradników lekturowych z przełomu XIX i XX wieku. Zakres badań obejmuje publikacje poradnicze Piotra Chmielowskiego, Adolfa Dygasińskiego, Jana Karłowicza oraz Władysława Kozłowskiego. Wybór materiału analitycznego odzwierciedla dwie ścierające się tendencje wychowawcze przełomu antypozytywistycznego - pedagogikę tradycyjną (osadzoną mocno w systemie herbartowskim) oraz nowy nurt wychowania. Wspólna dla wymienionych poradników jest refleksja dotycząca zalecania odpowiednich książek podopiecznym, osiągającym wiek inicjacji czytelniczej.
Notes:
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again