Sortowanie
Forma i typ
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Autor
Bracha Krzysztof
(2)
Brzeziński Zbigniew
(1)
Caban Wiesław
(1)
Chyła-Szypułowa Irena
(1)
Gliński Waldemar
(1)
Gulińska Grażyna
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Kalwat Wojciech
(1)
Kiryk Feliks
(1)
Majewski Stanisław
(1)
Małecki Zygmunt
(1)
Michalska-Bracha Lidia
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Muszyńska Jadwiga
(1)
Olszewski Daniel
(1)
Orzechowski Szymon
(1)
Pencakowski Paweł
(1)
Pietrzyk Zdzisław
(1)
Poniewozik Leszek
(1)
Przeniosło Marek
(1)
Rak Justyna
(1)
Wojciechowska Beata
(1)
Śmietanka-Kruszelnicki Ryszard
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Temat
Czachowski Dionizy
(1)
Drążkiewicz Antoni
(1)
Piotr z Miłosławia
(1)
Temat: miejsce
Bodzentyn, pow. kielecki
(1)
Kielce
(1)
Kielce; region
(1)
Kraków
(1)
Królestwo Polskie
(1)
Lwów, Ukraina
(1)
Małopolska
(1)
Szczecin
(1)
Tarczek, pow. starachowicki
(1)
Łysa Góra (Święty Krzyż), szczyt w Górach Świętokrzyskich; region
(1)
Śląsk; Opolski
(1)
Święty Krzyż zob. Łysa Góra
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z treści: Gumuła T., Majewski S.: Wstęp. s. 13-14; Cz. I. Historia wychowania jako nauka i dyscyplina akademicka: Dybiec Julian: Historia wychowania w postmodernistycznym świecie s. 19-26; Bartnicka Kalina, Szybiak Irena: Historia wychowania w programie studiów pedagogicznych s. 27-37; Pankowska Krystyna: Myśl klasyków pedagogiki a postępująca liberalizacja współczesnego wychowania s. 39-46; Meissner Andrzej: Polskie podręczniki do historii wychowania po II wojnie światowej s. 47-54; Sztobryn Sławomir: Przyszłość polskiej historii myśli pedagogicznej jako subdyscypliny pedagogicznej s. 63-68; Cz. II. Stanowiska metodologiczne w badaniach historyczno-oświatowych: Szulakiewicz Władysława: "Rozprawy z Dziejów Oświaty" (1958-2002) - pismo historyczno-oświatowe s. 71-78; Gumuła T.: Czterdzieści pięć lat "Przeglądu Historyczno-Oświatowego" s. 79-86; Michalski Grzegorz: Strategia badań stowarzyszeń w historii wychowania s. 87-93; Grzybowski Romuald: Kalendarze nauczycielskie z lat 1927-1957 jako forma upowszechniania wśród nauczycieli realizowanej przez państwo ideologii wychowawczej s. 95-104; Ossowska-Zwierzchowska Aldona: Edukacja i władza - społeczny i polityczny wymiar wychowania w studiach nad starożytnością s. 105-109; Ratajczak Krzysztof: Źródła do dziejów wychowania w średniowieczu - problemy metodologiczne i dydaktyczne s. 111-122; Czapska Małgorzata: Metodologiczne problemy badań nad zbiorowością nauczycieli rządowych, męskich szkół średnich w Królestwie Polskim w latach 1873-1905; Kabzińska Łucja: Dydaktyka ogólna II Rzeczypospolitej - problemy metodologiczne s. 131-143; Szablicka-Żak Jolanta: Sprawozdania stenograficzne i inne dokumenty sejmowe jako źródło badań nad prawodawstwem oświatowym w Parlamencie II Rzeczypospolitej s. 145-150; Głowacka-Sobiech Edyta: Źródła archiwalne w Polsce w badaniach nad dziejami najnowszego wychowania s. 151-155; Majewski S.: Metodologiczne problemy w badaniach nad najnowszą historią oświaty s. 157-163; Cz. III. Znaczenie historii wychowania w przygotowaniu kandydatów na nauczycieli: Michalska Iwonna: Edukacja historyczna pedagogów. Zagadnienia dydaktyczno-metodyczne s. 167-174; Krzanowski Adam, Szmyd Kazimierz: Kształcenie pedagogiczne nauczycieli w świetle dyskursu nad historią wychowania i współczesną myślą pedagogiczną s. 175-184; Wolter Edyta: Znaczenie historii wychowania w kształceniu nauczycieli s. 185-189; Wendreńska Iwona: O nauczaniu historii wychowania dawniej i dziś - uwag kilka s. 191-199; Kamińska Janina: Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania s. 201-204; Buczek Katarzyna: Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania w opinii studentów Wydziału Pedagogicznego UW - wnioski s. 205-207; Rodek Violetta: Historia wychowania jako przedmiot nauczania - z refleksji przyszłego pedagoga s. 209-216; Karcz Eugenia: Historia wychowania w wyższych szkołach niepaństwowych. Praktyka a oczekiwania studentów s. 217-222; Jankowski Robert: Teksty źródłowe w nauczaniu historii wychowania w Uniwersytecie Szczecińskim s. 223-231; Jundziłł Juliusz: Edukacja antyczna w programie nauczania historii wychowania na studiach pedagogicznych s. 233-239; Stawoska-Jundziłł Bożena: Treści związane z antykiem chrześcijańskim w dydaktyce historii wychowania na studiach pedagogicznych s. 241-245; Długosz-Biołus Henryka: Aspekty historyczne w kształceniu psychologicznym nauczycieli s. 247-252; Krzystanek Katarzyna, Perz Katarzyna: Psychologia humanistyczna a zmiana modelu nauczyciela-wychowawcy s. 253-258; Biołus Paweł: Problemy orientacji zawodowej w procesie przygotowania nauczycieli w przeszłości i obecnie s. 259-262; Cz. IV. Edukacja historyczna w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich: Kula Ewa, Pękowska Marzenia: Postawy patriotyczne nauczycieli szkół średnich Królestwa Polskiego w świetle pamiętników i wspomnień uczniów s. 273-280; Kula E.: Lojalność czy patriotyzm. Historia jako przedmiot zainteresowań naukowych i literackich nauczycieli zatrudnionych w rządowych, męskich szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862; Cimała Bogdan: Wpływ postaw patriotyczno-obywatelskich nauczycieli na pracę w szkołach w środowisku ludności mieszanej etnicznie (na przykładzie Śląska Opolskiego) s. 297-308; Sapia-Drewniak Eleonora: Znaczenie języka polskiego w przygotowaniu nauczycieli do pracy na Śląsku Opolskim w okresie międzywojennym s. 309-316; Łapot Mirosław: Lwowski "Przegląd Społeczny" jako trybuna walki o prawa dziecka żydowskiego w okresie międzywojennym s. 317-325; Rędziński Kazimierz: Edukacja interkulturowa w szkolnictwie żydowskich zrzeszeń społecznych w Małopolsce w latach 1918-1939 s. 327-334; Szczygieł Mirosława: Działalność Centralnego Komitetu Opieki nad Sierotami Żydowskimi w Zachodniej Małopolsce (1919-1939) s. 335-343; Krześniak-Firlej Danuta, Firlej Waldemar: Kwalifikacje zawodowe duchownych nauczycieli religii rzymskokatolickiej w szkołach II Rzeczypospolitej s. 345-356; Mielczarek Ferdynand: Kształtowanie stosunku nauczycieli do historii ojczystej i tradycji narodowej w latach 1945-1956 s. 357-364; Szkoda Edward: Znaczenie edukacji historycznej w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich w okresie Polski Ludowej (na podstawie wybranych regulacji resortu oświaty) s. 365-372
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji nauk., Bodzentyn 1 XII 2004 r
Treść: Wojciechowska B., Bracha K.: Przedmowa s. 7-8; Kiryk Feliks: Początki Bodzentyna na tle miast prepozytury kieleckiej s. 9-12; Orzechowski Szymon: Region zachodniołysogórski w pradziejach - środowiskowe uwarunkowania rozwoju osadnictwa s. 13-29; Gliński Waldemar: Łysogórskie skupienie osadnicze z okresu średniowiecza. Wyniki badań powierzchniowych Archeologicznego Zdjęcia Polski. Próba przedstawienia problematyki s. 31-77; Brzeziński Zbigniew: Geneza Tarczka s. 79-98; Poniewozik Leszek: Średniowieczny kościół i parafia w Bodzentynie s. 99-110; Pietrzyk Zdzisław: Studenci z Bodzentyna na Uniwersytecie Krakowskim w XVI-XVII wieku s. 111-121; Inwentarz Bodzentyna z 1652 roku. [Wyd.] Jadwiga Muszyńska s. 123-146; Pencakowski Paweł: Z Krakowa do Bodzentyna. Dzieje nastawy ołtarza głównego katedry krakowskiej s. 147-164; Małecki Zygmunt: Bodzentyn i dobra ziemskie w epoce zaborów s. 165-172; Caban Wiesław, Michalska-Bracha Lidia: Antoni Drążkiewicz i jego "Wspomnienia Czachowczyka z 1863 r." s. 173-190; Kalwat Wojciech: Duchowieństwo Bodzentyna w powstaniu styczniowym s. 191-208; Rak Justyna: Gmina wyznaniowa żydowska w Bodzentynie (1918-1939) s. 209-224; Przeniosło Marek: Wpływy partii politycznych w Bodzentynie w latach 1918-1939 s. 225-239; Śmietanka-Kruszelnicki Ryszard: Działalność zbrojnego podziemia antykomunistycznego w Bodzentynie i okolicy po 1945 roku s. 241-252; Olszewski Daniel: Życie religijne mieszkańców parafii Bodzentyn po drugiej wojnie światowej s. 253-261
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej