304536
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Kwart. Pedagog.
Treść: Kalina Bartnicka, Irena Szybiak: Reformy oświatowe na ziemiach polskich w XVI-XX wieku s. 3-9; Toż w jęz. ang. s. 11-17; Anna Kamler, Andrzej Wyczański: Inwestowanie w edukację dzieci w XVI-wiecznej Polsce s. 19-28; Stanisław Litak: Z problemów edukacji dziewcząt w Polsce XVII-XVIII wieku s. 29-53; Tadeusz Bieńkowski: Ku szkole humanistycznej (próby reform szkolnych w Polsce w pierwszej połowie XVI wieku) s. 55-60; Kamilla Mrozowska: Reformy szkolne w Polsce doby oświecenia s. 61-88; Lech Mokrzecki, Kazimierz Puchowski: Programy szkolnictwa staropolskiego w XVI i XVII wieku. Kierunki zmian s. 89-110; Ryszard W. Wołoszyński: Nauczyciele polscy połowy XVIII wieku wobec przemian epoki s. 111-121; Józef Miąso: Reformy oświatowe w Prusach, Austrii i Rosji i ich wpływ na szkolnictwo na ziemiach polskich w drugiej połowie XIX wieku s. 123-139; Karol Poznański: Osiągnięcia polskich reform szkolnych w XIX wieku s. 141-172; K. Puchowski: Jezuickie kolegia szlacheckie Rzeczypospolitej XVIII wieku - źródła i kierunki reform s. 173-187; Jacek Taraszkiewicz: Nauczanie historii w szkołach pijarskich prowincji litewskiej w świetle reformy szkolnej z 1762 roku s. 189-194; Janina Kamińska: Koncepcja uniwersytetu w ustawach KEN s. 195-203; Bożenna Michalik: Nauczanie początkowe w Warszawie czasów stanisławowskich s. 205-211; Janusz Szczepański: Szkoła Wojewódzka Księży Benedyktynów w Pułtusku s. 213-220; Adam Winiarz: Geneza i organizacja dozorów szkolnych w Księstwie Warszawskim (1807-1815) s. 221-232; Leszek Zasztowt: Tymczasowy Komitet Szkolny w Wilnie (1832-1836) - przyczynek do likwidacji wszechnicy wileńskiej s. 233-246; Joanna Schiller: Nauczyciele warszawskich rządowych szkół średnich w latach 1795-1862. Zarys problematyki s. 247-257
Toż. Tamże nr 4 [druk.: 1996] s. 3-291, sum
Treść: Janusz Żarnowski: Społeczeństwo polskie wobec szkoły w XX wieku s. 3-17; Stanisław Mauersberg: Reformy szkolne w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) s. 19-37; Czesław Kupisiewicz: Ekspertyzy edukacyjne w PRL w latach 1970-1989 s. 39-53; Piotr P. Barczyk: Reformowanie kształcenia zawodowego w województwie śląskim w okresie II Rzeczypospolitej s. 55-63; Danuta Drynda: Udział nadzoru pedagogicznego w reformowaniu polskiej szkoły w specyficznych warunkach województwa śląskiego (1922-1939) s. 65-75; Janina Chodakowska: Założenia reformy programowej wydziałów filozoficznych w uniwersytetach polskich po roku 1918 s. 77-82; Julian Dybiec: Uniwersytet Jagielloński na straży prawa, praworządności i wartości humanitarnych (1918-1939) s. 83-97; Romuald Grzybowski: Przebudowa ideowa zakładów kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1956 s. 99-114; Anna Haratyk: Powstanie i działalność polskiego seminarium nauczycielskiego w Cieszynie (do roku 1936) s. 115-126; Krzysztof Jakubiak: Samorząd szkolny w II Rzeczypospolitej s. 127-139; Józef Krasuski: Organizacja i program średniej szkoły ogólnokształcącej Jerzego Ostrowskiego s. 141-152; Wiesława Leżańska: Wychowanie przedszkolne w reformie Jędrzejewiczowskiej s. 153-160; Andrzej Meissner: Galicyjskie koncepcje reformy szkolnictwa z okresu I wojny światowej s. 161-171; Jan Piskurewicz: Stanisław Michalski i Leon Śliwiński o twórczym uprawianiu nauki w szkołach wyższych - w kontekście dyskusji nad reformą szkolnictwa akademickiego w II Rzeczypospolitej s. 173-184; Ewa Romanowska: Polityka oświatowa Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego wobec szkolnictwa niepolskiego s. 185-205; Joanna Sadowska: Stanowisko "Zrębu" wobec reformy oświatowej w latach 1930-1932 s. 207-222; Ryszard Stankiewicz: Kontrowersje wokół kształcenia nauczycieli w studiach nauczycielskich s. 223-234; Michał Strzelecki: Wizja systemu oświatowo-wychowawczego w koncepcjach i działalności Polskiego Stronnictwa Ludowego w latach 1945-1947 s. 235-244; Władysława Szulakiewicz: Wolność nauki i autonomia uniwersytetów w świetle dyskusji nad ustawą z 15 III 1933 roku s. 245-253; Stefania Walasek: Polskie szkolnictwo na ziemiach litewsko-białoruskich w latach 1915-1923. Komunikat s. 255-260; Witold Wojdyło: Koncepcje reform oświatowych w myśli społeczno-politycznej obozu narodowego w Drugiej Rzeczypospolitej. Projekt reformy szkolnictwa ministra Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego Stanisława Grabskiego z 1925 roku s. 261-268; K. Bartnicka, I. Szybiak: Polskie reformy szkolne: próba bilansu - problemy i obszary badań s. 269-279; Toż w jęz. ang. s. 281-291
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Treść: Kalina Bartnicka, Irena Szybiak: Reformy oświatowe na ziemiach polskich w XVI-XX wieku s. 3-9; Toż w jęz. ang. s. 11-17; Anna Kamler, Andrzej Wyczański: Inwestowanie w edukację dzieci w XVI-wiecznej Polsce s. 19-28; Stanisław Litak: Z problemów edukacji dziewcząt w Polsce XVII-XVIII wieku s. 29-53; Tadeusz Bieńkowski: Ku szkole humanistycznej (próby reform szkolnych w Polsce w pierwszej połowie XVI wieku) s. 55-60; Kamilla Mrozowska: Reformy szkolne w Polsce doby oświecenia s. 61-88; Lech Mokrzecki, Kazimierz Puchowski: Programy szkolnictwa staropolskiego w XVI i XVII wieku. Kierunki zmian s. 89-110; Ryszard W. Wołoszyński: Nauczyciele polscy połowy XVIII wieku wobec przemian epoki s. 111-121; Józef Miąso: Reformy oświatowe w Prusach, Austrii i Rosji i ich wpływ na szkolnictwo na ziemiach polskich w drugiej połowie XIX wieku s. 123-139; Karol Poznański: Osiągnięcia polskich reform szkolnych w XIX wieku s. 141-172; K. Puchowski: Jezuickie kolegia szlacheckie Rzeczypospolitej XVIII wieku - źródła i kierunki reform s. 173-187; Jacek Taraszkiewicz: Nauczanie historii w szkołach pijarskich prowincji litewskiej w świetle reformy szkolnej z 1762 roku s. 189-194; Janina Kamińska: Koncepcja uniwersytetu w ustawach KEN s. 195-203; Bożenna Michalik: Nauczanie początkowe w Warszawie czasów stanisławowskich s. 205-211; Janusz Szczepański: Szkoła Wojewódzka Księży Benedyktynów w Pułtusku s. 213-220; Adam Winiarz: Geneza i organizacja dozorów szkolnych w Księstwie Warszawskim (1807-1815) s. 221-232; Leszek Zasztowt: Tymczasowy Komitet Szkolny w Wilnie (1832-1836) - przyczynek do likwidacji wszechnicy wileńskiej s. 233-246; Joanna Schiller: Nauczyciele warszawskich rządowych szkół średnich w latach 1795-1862. Zarys problematyki s. 247-257
Toż. Tamże nr 4 [druk.: 1996] s. 3-291, sum
Treść: Janusz Żarnowski: Społeczeństwo polskie wobec szkoły w XX wieku s. 3-17; Stanisław Mauersberg: Reformy szkolne w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939) s. 19-37; Czesław Kupisiewicz: Ekspertyzy edukacyjne w PRL w latach 1970-1989 s. 39-53; Piotr P. Barczyk: Reformowanie kształcenia zawodowego w województwie śląskim w okresie II Rzeczypospolitej s. 55-63; Danuta Drynda: Udział nadzoru pedagogicznego w reformowaniu polskiej szkoły w specyficznych warunkach województwa śląskiego (1922-1939) s. 65-75; Janina Chodakowska: Założenia reformy programowej wydziałów filozoficznych w uniwersytetach polskich po roku 1918 s. 77-82; Julian Dybiec: Uniwersytet Jagielloński na straży prawa, praworządności i wartości humanitarnych (1918-1939) s. 83-97; Romuald Grzybowski: Przebudowa ideowa zakładów kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-1956 s. 99-114; Anna Haratyk: Powstanie i działalność polskiego seminarium nauczycielskiego w Cieszynie (do roku 1936) s. 115-126; Krzysztof Jakubiak: Samorząd szkolny w II Rzeczypospolitej s. 127-139; Józef Krasuski: Organizacja i program średniej szkoły ogólnokształcącej Jerzego Ostrowskiego s. 141-152; Wiesława Leżańska: Wychowanie przedszkolne w reformie Jędrzejewiczowskiej s. 153-160; Andrzej Meissner: Galicyjskie koncepcje reformy szkolnictwa z okresu I wojny światowej s. 161-171; Jan Piskurewicz: Stanisław Michalski i Leon Śliwiński o twórczym uprawianiu nauki w szkołach wyższych - w kontekście dyskusji nad reformą szkolnictwa akademickiego w II Rzeczypospolitej s. 173-184; Ewa Romanowska: Polityka oświatowa Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego wobec szkolnictwa niepolskiego s. 185-205; Joanna Sadowska: Stanowisko "Zrębu" wobec reformy oświatowej w latach 1930-1932 s. 207-222; Ryszard Stankiewicz: Kontrowersje wokół kształcenia nauczycieli w studiach nauczycielskich s. 223-234; Michał Strzelecki: Wizja systemu oświatowo-wychowawczego w koncepcjach i działalności Polskiego Stronnictwa Ludowego w latach 1945-1947 s. 235-244; Władysława Szulakiewicz: Wolność nauki i autonomia uniwersytetów w świetle dyskusji nad ustawą z 15 III 1933 roku s. 245-253; Stefania Walasek: Polskie szkolnictwo na ziemiach litewsko-białoruskich w latach 1915-1923. Komunikat s. 255-260; Witold Wojdyło: Koncepcje reform oświatowych w myśli społeczno-politycznej obozu narodowego w Drugiej Rzeczypospolitej. Projekt reformy szkolnictwa ministra Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego Stanisława Grabskiego z 1925 roku s. 261-268; K. Bartnicka, I. Szybiak: Polskie reformy szkolne: próba bilansu - problemy i obszary badań s. 269-279; Toż w jęz. ang. s. 281-291
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej